NO ÉS DIR-TE ADÉU, SI NO ALENAR-TE.

Un relat de: Maragda

Sense el franc somriure del teu rostre,
ens pot semblar que el sol
llueixi menys que ahir.
Però només és il·lusió,
car qui el copsà l'estotja endins
i l'irradia amb la mirada.
No minva la llum,
tu hi ets encara!

I no et dic adéu, no,
incorpori amic que formes l'aire,
que cada alè del meu respir
és part de tu i m'eixampla l'ànima.

Abans prenies embranzida
amb bravesa temerària,
ara voles amb el vent
i les aus t'acompanyen.
I tota fulla, quan es mou,
et dibuixa eternament.

Pervindràs amic, sempre dins nostre
en renéixer cada maig,
quan de tu ens parli
l'oneig del camp de blat
i els joves tanys,
lliurin homenatge
al goig intens
dels teus breus anys.



Comentaris

  • Preciós[Ofensiu]
    Xunxi | 31-03-2010


    Senzillament preciós , gracies

  • Simpàtic sí...[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 12-07-2005 | Valoració: 8

    Està bé el poema... On te l'has inspirat?

  • Paraules a l'orella[Ofensiu]
    Aquàtica | 27-05-2005 | Valoració: 9

    Molt bé podria sentir-se aquesta poesia, dita a cau d'orella en un moment de tranquil·litat, no com res romàntic, doncs no és això, sinó com quelcom a tractar amb algú proper i de confiança.

  • amics per sempre[Ofensiu]
    edgar naúj | 13-04-2005 | Valoració: 10

    Aquestes paraules han evocat la memòria d'una absència, la d'un company d'estudis. Aquestes paraules han fet venir el seu rostre a la meva ment.
    La dolçor de les teves paraules quan parlen de la mort, la converteixen en una realitat menys dolorosa, arriben a trobar aquell punt esencial de la vida. És cert, ningú mor mentre es manté el seu record. M'encanta llegir els teus escrits, per això trobo a faltar que ho facis més sovint, perquè quasi els sé de memòria. Perdona'm. Petons.

  • molt emotiu[Ofensiu]
    AINOA | 10-02-2005 | Valoració: 10

    Es un relat molt bo.
    M'agradat molt i mentres el llegia m'ha anava arribant dins el cor.
    Una abraçada.

  • M'encanta aquest to melangiós...[Ofensiu]
    Gerard Germain Gonzàlez | 10-02-2005 | Valoració: 9

    Està molt ben escrit, m'ha agradat molt llegir-lo.

    Deixa'm, però, comentar-te un parell de detalls; trobo un pèl forçat el mot ànima al final del vers, i una síl·laba massa curta el vers 'i les aus t'acompanyen'. Però no és important; el poema en si és molt bo.

    Per altra part. l'última estrofa l'he trobada perfecta.

  • És bonic![Ofensiu]
    Trena | 08-12-2004 | Valoració: 9

    Molt dolç, maragda! que bonic llegir records com aquest ! M'agrada quan dius:
    " I tota fulla, quan es mou,
    et dibuixa eternament"
    Realment és molt dolç. Felicitats!

  • Hola de nou![Ofensiu]
    BARBABLAVA | 04-11-2004 | Valoració: 10

    Fins i tot de la tristor n'extreus bellesa...
    Aquest és un poema ben difícil de comentar; segurament més difícil va ser escriure'l...
    Però em quedo amb aquest record immortal, que es barreja amb nosaltres i que forma part de nosaltres; i que per tant quan nosaltres tampoc hi siguéssim qui ens recordi i ens porti a dins, també portarà a dins qui ens va omplir...
    Il·limitades combinacions que fan dels esperits immortals. I l'aire es renova però porta essències de segles enrera. Tu ho saps molt bé...

    M'ha agradat molt el teu darrer comentari i espero que et recuperis aviat del torbament, (i de les galtes enceses) perquè jo de tu només en sóc un aprenent... tractant d'embriagar a la seva mestra.

    Tot just porto un parell o tres de pàgines de "L'Última Trobada", així que encara no et puc dir res. Sobre "Melalcor", potser sigui difícil de trobar... La meva germana el va trobar a Tarragona. Per cert, els meus pares són de la província de Girona. però abans de néixer jo van venir aquí al Delta de l'Ebre a viure.

    Sobre la teva novel·la, és curiós novament, però jo fa temps que en vaig començar una també. Crec que tinc unes 50 pàgines escrites, però fa més de mig any que no la continuo. És en castellà, però. Fins i tot a mi em sorprèn...
    I anima't, encara que sigui difícil la novel·la històrica, tu ho pots fer! I qui més adient que tu per poder canviar de xip, tu que somies amb els ulls oberts... i paladejes quimeres quasi sense voler...

    Per cert, dels grups que et vaig dir: de Nightwish et recomano "Bless the child" (2002), de Within Temptation "Mother Earth" (2001), de Rhapsody "Dawn of Victory" (2000), d'Edenbridge "Shine" (2004). ja pots triar...
    Lacrimosa i Therion; em tiro enrera i els trobo massa foscos per a tu, tot i que no et conec del tot... Digue'm tu grups també, que els intentaré aconseguir.

    Per cert, jo em dic Toni. I el meu email, per si de cas, és tonmar@tiscali.es



Valoració mitja: 9.38