No canta, la sirena

Un relat de: Xantalam

*


No vas voler sentir
cants eterns de sirena,
encanteris que sirguen
l'ànima vers la música,
la dansa arran la mar;
es gronxen oneig i algues
i en el vaivé xarboten
escuma i cançó blanca.

No vas voler sentir-la,
ni vas voler escoltar-me,
i vas nuar-te a un màstil,
com Ulisses, tapant-te
les oïdes amb força
-rabent i orb passes-
un escut sobre el cor
i una bena en els ulls.

No canta, la sirena,
ni un fil de veu torbada.
Esberla a pler la nit,
el teu veler... i el tro
udolant del silenci.







Comentaris

  • Molt potent[Ofensiu]
    leonardo | 08-06-2009

    aquest final, m'ha agradat força. Com conectes els teus mots a les pinzellades, a les ombres i a les llums d'aquest quadre. I el tema de les sirenes sempre m'ha captivat, te convido a llegir el meu relat "Essències" que conte el meu particular encontre amb una sirena....
    Moltes gràcies pels teus comentaris i fins aviat

    leonardo

  • Molt escaient...[Ofensiu]
    Fidel | 30-05-2009

    Molt escaient la segona persona del singular.
    Molt escaient el verb gronxar quan parlem de la mar, les ones, escumes...
    Molt escaient aquest final tant potent amb els udols del silenci...(brutal!).
    Molt escaient anar potenciant els missatges profunds (hi ha però camí a recórrer...). Posa-li més trons i llamps a les tempestes...
    Molt escaient la teva poesia en general.

    Molt escaient els teus reptes (a RC i, intueixo en general...)

    Una abraçada !,

    F

  • Ai els deus...[Ofensiu]
    lluis perealbert | 30-05-2009

    Vent trobada Empar. En primer joc diré que inspirar-se en un quadra o una foto, es quelcom no he fet mai.

    Ulisses era un home diligent, però un xic bipolar .

    Del poema des de " es gronxen .... m'agrada força .


l´Autor

Foto de perfil de Xantalam

Xantalam

100 Relats

591 Comentaris

140363 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
Conservo en aquest web, com la llibreta vella que no tinc, els primers poemes (manquen una bona colla de poemes inèdits de la darrera època). Tots ells m'han dut a la publicació del primer llibre "Dona i ocell" en la col·lecció de Poesia Edicions de la Guerra de l'Editorial Denes.

Aquest llibre ha estat guardonat amb el XXXIè Premi de Poesia Manuel Rodríguez Martínez - Ciutat d'Alcoi . Editorial Denes, 2014.





El meu segon llibre, "Quatre arbres" rep el XXXIXè Premi de Poesia Catalana Josep Maria López Picó dels Premis Literaris Vila de Vallirana el 2015 (Viena Edicions, 2016)




***

Nascuda a França per "accident" i anatomopatòloga de professió, són algunes de les dades més originals. Pel que fa a la resta, bastant més corrent... Potser el meu interès per la poesia, i les arts en general, m'ajuda a deslligar-me del més quotidià en l'intent de crear quelcom bell. La meva professió m'ha deixat poc temps lliure que dedico fonamentalment a la família i a llegir. Aquest és el primer pas per aprendre a escriure, però sospito que puc quedar atrapada en la xarxa dels lletraferits.

Maig, 2008

xantalam@gmail.com


Bloc de poesia Enfilant finestres

Bloc del grup de poesia Reversos Reversos grup poètic