Nit freda, dies senzills

Un relat de: petit marrec
Una nit fosca despres d'un dia senzill

T'aixeques amb anims i un sol radiant
amb ganes de menjarte el mon.

Pero, un dia mes, te n'adones que res canvia...
Que segueixes mantenint els mateixos contactes en les xarxes socials cibernetiques , sense que cap d'ells mostri interes algun per mantenir una conversa saciable...

Mires els correus, esperant una gran noticia o quelcom que et desperti un gran interes, bucejant entre spam i mails en cadena; mentre vas prement el boto de m'agrada, en una de les 5 finestres obertes que tens al pc, perque tothom te pressa i vivim en una autentica histeria permanent.

Aixeques el cap, mires l'hora i surts de casa a la recerca d'una aventura.

Compres, vens, i consumeixes, prostituinte socialment per esser un mes.

Corres per arribar a la feina, una feina on si les mirades matessin, ja fora mort...On, per creixer, has de reproduir el que et demanen o apoiarte a la paret per fer de torre de control.

Esperant una conversa o una mirada d'algu, un wattsap...mires a la gent que t'envolta al metro, al bus...et fixes com vesteixen, com son, fins i tot si tenen els mateixos dits que tu a les mans..

Mes enlla d'aquesta normalitat, et sents atrafegat pero viu.

Busques distreuret i fer milers de coses, com els nens d'avui en dia, tenint sempre en compte que ets adult, i que ningu ho fara per tu.

Aixeques el cap, respires la merda d'aire que et recobreix cada part del teu cos, ple de mentides, fums i prejudicis, i tornes a caminar.

En aquell precis instant en el que trobes una petita clariana, i observes on ets, et truquen per tocarte els nassos, companyies de telefonia, algu inoportu...

Et sona el telefon, pero no saps si es el teu, perque avui en dia tots sonen igual; el mires, el tornes a mirar, pares la musica que fa estona que sona..., no t'han parlat a tu, pero escrius als primers contactes de la llista per a buscar conversa, ja que al teu voltant, tots estan mes pendents de teclejar en aparells electronics, que per mantenir mirades interessants.

I despres de molts altres maldecaps que t'ha comportat el dia, i que cadascu busca amagar, encens la cigarreta, l'encens o la vela que t'ilumina, la que et fa agafar aire, i pensar el l'endema...

Un nou dia, calent, on potser res del que vas viure ahir es igual,
en el que potser descobreixes algu, o un lloc especial,
en el que viure, equivocarse i patir et fan mes fort.
en el que et pots permetre canvis i petites despeses .

com va dir una gran persona molt proxima a mi,
"un canvi de cami a la vida sempre es bo, ningu t'ha dit que t'hagis d'oblidar dels camins que has recorregut".

Molt bona nit, fosca, senzilla i complexa a la vegada; i molt bon dia, diferent i ple de somriures per descobrir.



Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de petit marrec

petit marrec

54 Relats

54 Comentaris

43487 Lectures

Valoració de l'autor: 9.31

Biografia:

Qualsevol persona es pot sentir identificada amb la majoria de relats que poc a poc vaig publicant a mesura que visc, ja que no son fets inventats ni sense rere fons sinó que són oportunitats que dona la vida i que aqui han pogut quedar preses d'unes linies i uns mots. , amb permís de marxar quan a elles els hi escaigui oportú.

Gràcies per compartir estones de plaer amb mi, tot llegint els meus relats.

Desitjo que siguin del vostre gust, i sinó que m'ho feu saber.

Escriure el que sents, vius, veus, penses... pot esser part de la sal de la teva vida.