Nipo 81

Un relat de: rnbonet
 photo NIPO81EstanyPudent_zps82b04de0.jpg

Nostàlgia i llum
d'un capvespre d'estiu.
La vida passa.

Comentaris

  • Preciós[Ofensiu]
    elenam | 05-04-2013 | Valoració: 10


    Quatre paraules que diuen molt i que arriben a l'ànima.
    Felicitats!!!

  • Eloi Miró | 04-04-2013

    per cert la foto molt bonica!!

    Eloi

  • estiuet...estiuet[Ofensiu]
    Eloi Miró | 04-04-2013

    Afectivament és el sentiment que tenim molts en arribar al capvespre a l'estiu... simbòlicament mor el dia i comença la nit... i el pitjor és quan arriben els últims capvespres d'estiu i s'acosta la tardor... (per mi l'estiu és una de les millors èpoques de l'any junt amb la primavera)

    Una salutació cordial:

    Eloi

  • Símbols de la nit que s'acosta.[Ofensiu]
    Jere Soler G | 04-04-2013

    Es clou el dia, s'apaga el sol, els colors s'esmorteeixen, s'encén la frescor de la nit, s'arrissa la mar, s'acaba el dia... Demà, de nou. La vida es consumeix. El teu poema amb menys mots conté la significació d'un llibre sencer. Virtuts del nipo!

  • Preciós...[Ofensiu]
    Annalls | 28-03-2013

    ...el vaixell que li vares dibuixar a la Nuri Nuibó, en el seu poema del 2010, el" del cos en la mar esquerpa i el cor de vidre". Sou tots dos boníssims.

  • La bellesa[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 22-03-2013

    de les paraules senzilles és immensa.
    Felicitats, mestre dels haikus.
    Una abraçada.

  • Punyent pinzellada de mots[Ofensiu]
    Illadestany | 22-03-2013 | Valoració: 10

    Petit quadre de força excepcional, car, d'una pinzellada , arriba a l'ànima, i ens fa sentir la melangia directament al cor.

  • Senzill i preciós[Ofensiu]
    Núria Niubó | 21-03-2013 | Valoració: 10


    En la imatge captiva els teus versos infonen caliu.

    Una abraçada
    Núria

  • Bonic [Ofensiu]
    Densito | 21-03-2013 | Valoració: 8

    Bonic indret
    boniques paraules
    una forta abraçada

  • Haikú...[Ofensiu]
    Annalls | 21-03-2013

    ..un nou amic per mi, de tan en tan ja me'n surt algun. M'agrada el teu .
    anna

  • Esplèndid![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 21-03-2013

    Nou mots, molt pocs per dir molt. La vida passa, company Bonet, i contents hem d'estar mentre la veiem passar vivint-la intensament.
    Una abraçada ben escalenca i gens anxovada, ans al contrari, ben airosa com la nostra persistent i diàfana tramuntana.
    Mercè

Valoració mitja: 9.5

l´Autor

Foto de perfil de rnbonet

rnbonet

272 Relats

1588 Comentaris

356275 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Tururú, turrruuuurrúrúrúrú!
ES FA SABER
A TOTHOOOM
QU' AQUEST RELATAIREEE
NO S'ENFADA NI ES CABREEJAAA
PELS COMENTARIS
ADVERSOOOS
ENCARA QUEEEE
ESTIGUEN FEEEETS
AMB MALA BAVAAAA.
Tururúu!Turrurú!

*********

rnbonet ha tingut fills i ha plantat arbres. Ara, entre altres assumptes i dèries, es torba escrivint. Punt i apart. Format en llengua forastera, "por justo derecho de conquista" i "por el imperio hacia Dios" -com tots els seus congèneres a la mateixa època-, utilitza sempre per escriure aquella que li era pròpia, -és a dir, la present- per allò de la identitat i els orígens. I possiblement -caldria un psicoanàlisi seriós- per fer la guitza a la "classe dominant" del seu País. Potser. Punt i apart. Es considera agnòstic i crític, còmic i tètric, dàtil i fútil, pràctic i teòric, bàquic i anàrquic... i tots els mots plans amb titlla que vulguen vostés, i algun que altre d'esdrúixol. Quan es posa filosòfic -cosa que sol ocórrer si li toquen els testets o les barjoles- busca amb un cresol el trellat perdut per tanta gent del país, per tal de retornant-lo al seu poble -abans de fer catúfols totalment-, i veure si aquest esdevé d'una punyetera vegada un poble normal, en un país normal. S'hi cansa aviat, però. I abandona fins l'altra tocamenta. Mentrestant, ritme, paisatge i mesura. Amb qualque excès escaient, oportú. Què li anem a fer! Som de carn! Punt final.

R en Cadena


EmmaThessaM en va 'encadenar' i jo he passat la cadena a "Ada Bruguera Riera" i a "Arbequina". I a "La banyeta del badiu", i a "Biel Martí".

(descobreix què és "R en Cadena")



*¿ I si visitàreu aquest

maridatge?

Un intent de col·laboració amb gent propera. I d'RC!