Nina

Un relat de: PoetaMort

Nina de porcellana, de blanca pell i ulls tristos. A qui esperes en aquest prestatge corcat? Potser a la nena que et va dir que sempre estaríeu juntes mentre t'abraçava amb llàgrimes als ulls?
Aquella nena ja s'ha fet gran, ja no plora, ni ve per aquí, ni tornarà. La casa s'ensorra al teu voltant, cau a trossos el sostre, les parets ploren humitat, però, tu, segueixes aquí esperant, amb un etern somriure als llavis, a que tornin temps passats, temps de festa, de rialles, temps de joia i alegria, temps que ja no tornaran...
Que es això que et regalima per la galta? Potser una llàgrima, una llàgrima que es perd en plor dels àngels que cau dels núvols de plom.
Adéu blanca nina.
Adéu dolç record.
Adéu... Adéu.

Comentaris

  • nines[Ofensiu]
    jacobè | 31-10-2005

    Aquesta història l'he pensat molts cops. L'has narrat amb tendresa i molt sentiment. Fins i tot quan era petita i abandonava les velles nines per les noves, sentia tristesa per les que es quedaven a l'armari. Buf! És que era incapaç!També els hi feia un raconet. És una joguina extraordinària, quina pena que els nens encara no en puguin gaudir amb tota llibertat!
    La nena s'ha fet gran i dius que ja no plora. I tant si plora! Però per altres coses, d'una altra manera i, amb sort, es recolza en un altre espatlla.
    "Adéu blanca nina..."

  • M'ha agradat força[Ofensiu]
    Queca | 11-10-2005

    M'ha recordat un xic a una cançó de Serrat que parla d'una nina (noia) de porcelana.

    L'altre dia em vaig haver d'empasar TOY STORY, és la mateixa temàtica, tot i que em quedo amb el teu poema, sens dubte!

    Besades!

  • Prosa poètica[Ofensiu]
    foster | 12-09-2005

    molt suggerent. Jo no sóc massa partidari de poetitzar les "petites coses de la vida", però és que tu, a partir d'un menudesa, ens transportes metafòricament a un espai infinit d'interpretacions.
    Felicitats, un punt just de poesia i una manera personal d'expressar-te.
    foster
    Ah, gràcies per comentar-me, però el relat que has triat és fluixet.

  • nostàlgic[Ofensiu]
    Vida | 11-08-2005 | Valoració: 9

    és nostàlgic, però no importa, perquè el text és molt bonic.
    és la realitat, la societat d'avui dia abandona les coses noves en quatre dies, i m'agrada que aquests objectes prenguin vida i també tinguin oportunitat de dir la seva.

  • És bo que...[Ofensiu]
    BARBABLAVA | 23-07-2005 | Valoració: 9

    la nina prengui la vida suficient per adonar-se que la nena que li va prometre amistat eterna no tornarà més.
    És bo dir adéu als records que fan mal, deixar que les llàgrimes es dilueixin...

  • Un adéu...[Ofensiu]
    ROSASP | 31-05-2005

    a una part de la infantesa que només queda en els records.
    El temps transforma la imatge de les coses, albira noves llums i molt somnis i jocs del passat queden en l'oblit.
    No sé, però la nina somrient i plorant alhora, em fa pensar en la lluita interna del voler créixer i fer-se gran i al mateix temps l'enyor del que es deixa endarrera i ja no tornarà.
    Estranya i tendra sensació, barreja de sentiments...
    Penso que malgrat ser un relat curt, arriba molt endins i té molta nostàlgia i valentia amagada entre les paraules.

    Petons!

  • M'ha agradat molt!![Ofensiu]
    laweta | 31-05-2005 | Valoració: 9

    Trobo que ho has escrit tal com és, jo soc molt nostàlgica, i sovint em poso a pensar amb el passat. M'agrada.

  • Quasi em fas plorar!![Ofensiu]
    Ze Pequeño | 30-05-2005

    Tanta sensibiliat i records i nostàlgia de cop no pot ser bo!!
    Per aquestes coses que tu dius, jo encara (no ho diguis a ningú) guardo nines i ninos, i els parlo sovint quan sóc sola a casa.
    M'ha encantat el teu relat. La meva enhorabona.

    Una abraçada.

  • Quantes coses...[Ofensiu]
    Pluja | 30-05-2005

    em deixat enrera, sense que els hi dirigim ni una mirada. La infantesa es va perdent entre els records que tenim i els que hem creat nosaltres mateixos.

    Sí, com han dit els altres, és un relat molt tendre.

  • tenia curiositat ..[Ofensiu]
    Conxa Forteza | 30-05-2005

    per llegir el relat de la pepa (nina) l'he trobat molt tendre com ja han dit, no trob millor paraula que tendresa per definir lo que vessa el teu relat ....

    una aferrada

    Conxa

  • Tendre[Ofensiu]
    Alcon | 30-05-2005 | Valoració: 7

    No sé perquè però aquests relats de temàtic "drac Puff" em posen molt tendre.

    Aquest, a més, és ben maco.

Valoració mitja: 8.5

l´Autor

PoetaMort

4 Relats

35 Comentaris

6186 Lectures

Valoració de l'autor: 9.33