NICOLAU FONT MAIG. EL MITE DE L’INDIANO RUMBÓS. LLORET DE MAR. LA SELVA. GIRONA.

Un relat de: Antonio Mora Vergés



El Pere Albert Carreño retratava el monument a Nicolau Font Maig ( Lloret de Mar 1830-Lloret de Mar, 1908), promogut i pagat pels nebots de Nicolau Font, Pius i Agustí Cabanyes i Font, fou inaugurat el dia 1 de maig de 1911. Fou obra d' Eusebi Arnau i Mascort (Barcelona, 8 de setembre de 1863 - 2 de juliol de 1933 ) escultor modernista.

Pel que fa a l'entorn, Sant Pere del Bosc era una antiga ermita i monestir documentat des del segle XIV amb el nom de Sant Pere Salou, la seu d'una comunitat d'ermitans benedictins fins a l'any 1694, quan es van fusionar amb la comunitat de Sant Pere de Galligants (Girona), després de les destrosses ocasionades amb motiu dels atacs de les tropes franceses.

L’any 1759 es va reconstruir seguint l'estil barroc.

L'església d'aquest lloc, estigué dedicada a Sant Pere i a Santa Maria de Gràcia.

Després de la desamortització fou comprat el 1860 per Agustí Font i Surís, Alcalde de Lloret, en nom del seu cosí, Nicolau Font i Maig (1830-1908) al preu de 200.000 rals.

Nicolau Font i Maig (1830-1908), a la seva tornada a Lloret de Mar, quasi 20 anys desprès va endegar la reconstrucció.

Un dels hereus de Nicolau Font, Agustí Cabanyes Font , va fer aixecar un asil al costat de Sant Pere




A l'interior de la capella Font va encarregar diverses obres realitzades per Enric Monserdà Vidal (Barcelona 24 de maig de 1850 – 13 d'abril de 1926) .



https://algunsgoigs.blogspot.com/2012/05/goigs-la-mare-de-deu-de-gracia-capella.html

Llegia que dins de l’església de Sant Pere – que no he tingui ocasió de visitar, encara - s'hi conserva un panteó-cripta on descansa Nicolau Font. En demanaré imatges al Centre de Documentació de Cultura Popular i Religiosa de Catalunya ( Arxiu Gavín)







S’expliquen de Nicolau Font Maig, una munió d’històries, que van des de la seva renuncia al Comtat de Jaruco , títol nobiliari espanyol que atorgava el 10 de julià de 1770 el rey Carlos III a favor de Gabriel Antonio Beltrán de Santa Cruz y Aranda.

Em pregunto, algú va escriure una biografia mínimament contrastada ?.
https://www.diaridegirona.cat/estiu/2011/08/06/lindia-que-rebutjar-comte/506400.html

Ens agradarà rebre les vostres aportacions a l’email coneixercatalunya@gmail.com

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6907 Relats

1200 Comentaris

5406635 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com