NECESSITO JACINTS

Un relat de: aurora marco arbonés
NECESSITO JACINTS


Romanc en dic sec,
encallada en el port on no arriba la brisa.
Ni endavant ni endarrere, com estàtua de sal.
Em cal avançar, moure’m,
però els peus són arrels enclavats a la terra
i ni branques ni fulles s’envolen més enllà.
Espero amb impaciència l’empenta que em sacsegi,
que em desperti del coma, del tou ensopiment.

Necessito jacints que perfumin l’estudi,
que m’omplin els narius amb glops d’embriaguesa.
Em cal fanals xinesos que acolorin la llum
amb taronges de seda penjant en la verdor.
Em falten clavellines de pètals arrissats
que m’amarin la pell d’olor a canyella i clau.
Necessito l’aroma d’antigues poesies
per salpar a la mar i projectar un nou rumb,
per posar-me en marxa cap a un nou camí,
matar la letargia i omplir de vida els fulls.



Comentaris

  • Necessites...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 14-02-2014 | Valoració: 10

    Necessites poca cosa per inspirar-te. Escriu, no paris, que sempre trobaràs la paraula més adequada, la rima més escaient i el poema més adient per a la situació que plantegis.
    Escriu, Aurora, escriu!
    Felicitats, Aurora!
    —Joan—

  • gràcies a tu aurora !![Ofensiu]
    joandemataro | 29-01-2014 | Valoració: 10

    petonets en " present continuous" ;-)

  • Josep Ventura | 26-01-2014 | Valoració: 10


    que no estàs encallada a port aquest poema es la mostra i el día que arribin les flors
    tot serà encara mes poesia.
    Salutacions
    J

  • Un poema escrit [Ofensiu]
    Atlantis | 25-01-2014

    en aquests moments de sequera, que suposso que tota persona que escriu es troba de tant en tant. Jo moltes vegades penso que ja ho he dit tot i que no escriuré més...I de cop potser apareix la paraula, la imatge, el vers...

    De totes maneres el teu poema està ple d'imatges molt boniques i tot ell és un bell poema ple de colors i olor.

    Et deixo aquest meu per si et sona...

    La lluna

    Entremig de les branques d’un arbre nu d’hivern
    un llençol arrugat s’ha disfressat de lluna.

    La miro i no la trobo,
    tan brillant com semblava
    quan les nits eren llargues i els dies molt petits.

    Ara no tinc cap lluna que em parli dels poetes.

    Només tinc la paraula
    tancada en una reixa d’un arbre despullat.


  • Tot esperant Persèfone[Ofensiu]
    rautortor | 19-01-2014

    El mite de la jove Persèfone i sa mare Demèter és un dels més amables i optimistes de la mitologia grecollatina. La noia fou raptada pel déu dels inferns. Quan se’n va assabentar Demèter, deessa de la fertilitat, va ordenar que tota la vida vegetal s’aturés. El món esdevingué un desert. El pare dels déus va haver d’intervenir. Aleshores, tots plegats van arribar a un pacte. Persèfone, cada any, tornaria sis mesos amb sa mare, durant la primavera i l’estiu. L’esclat de la natura no és cap altra cosa que la immensa alegria de Demèter en retrobar-se amb la seva filla.

    Tu necessites jacints, Demèter la seva filla. La trobada entre ambdues no falla mai. Els teus jacints floriran, en pots estar ben segura. La síndrome del paper blanc és molt freqüent entre els escriptors, però a diferència de les heroïnes mitològiques, no cal esperar la primavera. Quan menys t’ho esperis sorgirà l’espurna que t’ha de guiar per dies fecunds i plens de bona poesia. Tal com diu en Carles, no has de patir, tens inspiració de sobres.

    Has confegit un poema magnífic, amb imatges dignes d’una gran poetessa.

    Raül

  • Ara es temps de silencis[Ofensiu]
    Núria Niubó | 19-01-2014 | Valoració: 10


    És bo, estimada Aurora, sentir-se arrelat a la terra, sentir el ressec de les nostres branques i l’ humitat de les boires interiors.

    Queda ben palès en la primera estrofa que ja bull la primavera dins teu ; no siguis impacient, gaudeix dels silencis de l’hivern i regala’ns poemes com aquest, que en el silenci de la lectura m’ha fet sentir propera a tu.

    Els aromes i colors tornaran al teu estudi i els teus poemes també seran un regal per als sentits.

    Una abraçada silent.
    Núria

  • Desencallar (no callar)[Ofensiu]
    Carles Ferran | 19-01-2014

    Gran poema que em fa sentir la impotència i el desesper de la manca d’inspiració, i la cerca d’estímuls de tota mena per “omplir de vida els fulls”. Un poema complet i magnífic. No has de patir, tens inspiració de sobres.

  • i és que sempre és bo Aurora...[Ofensiu]
    joandemataro | 19-01-2014 | Valoració: 10

    buscar aires que ens renovin i que ens retornin sensacions i escombrin la letàrgia...
    records i abraçadetes plenes d'aromes frescos ;-)

  • Benvolguda i ben-trobada ...[Ofensiu]
    Annalls | 18-01-2014

    ... al obrir l'inici, me recordat de que a l'Aurora fa temps que no l'he vist... et voilà : ets aquí, ben bé a sota el meu nas !! I fixat si t'esperem, que sols arribar ja t'emplenem de comentaris. D'això se'n diu triomfar !!
    Estàs ensopida, manca de vida ?
    Hm quan sovint em passa! I com la trobo a faltar ! Potser llavors la frueixo millor? Més m'estimaria portar-la sempre al damunt !
    En el teu cas perquè no vas a veure un xic de món ?, tampoc cal anar lluny, tants racons a vora nostre que no coneixem, llocs enriquidors i inspiradors,,, és el millor per moure energia , em sembla que Averrois et comenta quelcom ... Fes-ho surt fora de la bombolla de la insipidesa i l'avorriment !

    I sí estic fora de test, perdona, els motius personals no és transparenten fàcilment !
    Una abraçada !
    Anna

  • Em sembla que molts, com tu...[Ofensiu]
    rnbonet | 18-01-2014

    ...necessitem aires nous, vents cap un horitzó que mai no trobem, flaires de flors -jacints o roses- que ens apropen als llocs esperançats de noves primaveres.

    Un bon poema, xicona! Salut i rebolica!

  • Necessitats?[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 18-01-2014 | Valoració: 10

    Caram, quina llista de necessitats més vitals Aurora. Vols dir, però, que et manquen totes? Segur que pots viure sense alguna d'elles. Potser escrivint-les fas la primera passa per a recuperar-les. Potser a tu et manquen coses, però a nosaltres ens en dones moltes. I moltes gràcies! Una abraçada.

    Aleix

  • Primavera[Ofensiu]
    allan lee | 18-01-2014

    necessites- tu i tots nosaltres. Però potser, el cos i el cap necessiten també aquests periodes d'entorpiment, de descans. Quí sap per quin motiu. En el teu poema, oloro aquests jacints desitjats, l'aire suau que vol fer-se càlid, l'esperança i la llum que han de venir després del fred. Sempre m'agrada com escrius, Aurora, sento molt proper el què exposes. Una abraçada

    a

  • Arrenca...[Ofensiu]
    AVERROIS | 18-01-2014 | Valoració: 10

    ...les arrels i vola. El vent et portarà per llocs a on les flors et parlaran de vida, d'olors, de sensacions i d'amors. Cada dia pot ser tot nou o deixar-se portar per la rutina...No deixis que s'apoderi de tu.
    Una abraçada.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de aurora marco arbonés

aurora marco arbonés

215 Relats

1941 Comentaris

251238 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Diuen que tinc sentit de l'humor. No cal que m'ho diguin, ho sé. I no és pas una qüestió de genètica, ans al contrari, ja de bon principi vaig mamar l'unamunià sentiment tràgic de la vida. Però vaig desenvolupar el sentit de l'humor com a mecanisme de defensa. És el meu as guardat dins de la màniga. He passat la major part de la meva vida en les aules bregant amb adolescents, i no he pogut practicar massa aquesta qualitat, tot i que n'he practicat d'altres, tant o més importants.
Un mal dia vaig caure a l'infern i m'hi vaig passar una temporadeta però no em va agradar gens ni mica i no penso tornar-hi ni de visita.
Les meves millors amigues són les paraules, elles i jo ens ho passem força bé, riem, deixem caure unes llagrimetes si cal i ens sentim agermanades per un interès comú: explicar històries, en prosa o en vers.