Nascuda DONA!

Un relat de: onatge
Nascuda DONA

Dona, què sabrà un diccionari mal escrit pels homes, de què vol dir Dona.
Una Dona és una persona nascuda Dona. Pot ser mare o no. Parir no és ser mare. Pot casar-se o no. Per estimar una dona o un home, pot viure sola amb ella mateixa. Seguirà sent dona.

Perquè des de que el món és món hi ha i existeix tanta violència contra la Dona? L’home nascut de Dona és el pitjor animal (sovint bèstia). Mata, viola, tortura, sotmet, mutila, degrada; no vull acabar la llista...

Els que creuen en un Déu, no crec que aquest repudi a la Dona; només la mesquinesa i crueltat dels homes ataquen a la Dona i la persona.

Es manipula a la nena en nom de l’educació.
Es manipula a la noia pel masclisme arrelat i la borratxera de patriarcat.
Es manipula a la Dona i la seva salut en nom de la medicina, quan molts metges haurien d’anar a consulta psicològica, i un psicotècnic no el passarien.
Es manipula a la Dona en la parella pel patriarcat...

Fa anys que ho dic; no podem educar nenes i nens, cal educar PERSONES! No a sembrar cap tipus de violència, totes tenen i donen mal fruit.
No m’agraden les coses per UN dia. El que compta és l’actitud del dia a dia, la convivència... El pitjor de tot és que entre la gent jove encara hi ha la llavor de l’agressió a la Dona. Fins quan...?

L’ablació del clítoris en moltes “cultures” (...) és un assassinat al cos i a la vida de la Dona.

Consultant diccionaris és espatarrant!!!
Dona. Femella de l’espècie humana, especialment quan ha arribat a l’edat de la pubertat, i més especialment quan ha assolit l’edat madura.
Home de valor. Persona d’alta categoria social. (ni moral ni sentimental). Però quan busco Dona de valor. No hi és...
També hi ha dona de fer feines, però home de fer feines, no... Això sí, Dona de bé. Dona honrada, especialment la que guarda bona conducta moral.
M’ha vingut a la memòria que quan era petit havia escoltat certes converses entre dones: Quan a un home li agradaven les dones, era un “doner”. Però si a una dona li agradaven els homes, era una...
onatge, març 2013
Seguint amb els diccionaris...
Fer-se dona. Tenir la menstruació.
Fer-se home. Fer-se una posició independent, obrir-se camí en la vida.
Home bo. Mitjancer en els judicis de conciliació.
L’expressió Dona bona. No l’he trobada...
Home d’honor. A Mallorca, propietari d’una honor o possessió.
Dona d’honor. Tampoc no he trobat aquesta expressió.
En molts casos alguns diccionaris no són res més que un cultiu putrefacte de Masclismes i Patriarcat.
Dona de la vida. Prostituta.
Per acabar amb els diccionaris, només dir que el diccionari de l’Institut d’estudis catalans, per la definició de Dona, utilitza 21 línies, i per la definició d’home 42... (sense comentaris).


No hi ha un sol dia que no hi hagi milers d’actes de violència en contra de la Dona. Les lleis han canviat una mica, però alguns jutges tenen la mentalitat de sempre... (?). Les religions la repudien per impura... Podria continuar i seguir i em faltaria paper...


Dona

Nascuda per ser lliure
amb la teva llibertat.
Cap cadena de cap classe
pot ser la teva presó
ni esclavitzar-te...

Sense Tu no hi ha vida.
La Terra és Dona, com l’aigua,
com la Lluna, la il·lusió,
la carícia, la passió...

Ets música a la
dansa de la vida.

Ets somni a la
realitat del dia a dia.


Nascuda nena Dona persona
sense la supervisió
ni aprovació de cap home.

No és un objecte,
ni té l’etiqueta del preu,
ni una andròmina,
ni és una màquina
de plaer, ni l’esclava
de ningú, he dit
de ningú!


Desitjo que reneixi la persona que hi ha en cada home, i torni a bategar el cor, on ara només hi ha una durícia tosca en molts d’ells... No a cap tipus d’esclavitud ni de violència, totes tenen cadenes que empresonen a la persona.

Comentaris

  • GRÀCIES ![Ofensiu]
    Nonna_Carme | 08-03-2013

    Gràcies per aquesta valenta i preciosa defensa de la dona, onatge. Tot i que el concepte dona ha millorat , encara queda , en moltes cultures, molt camí a recorrer.

    Sempre ha estat un vertader plaer llegir-te.

    Salutacions.

l´Autor

Foto de perfil de onatge

onatge

462 Relats

846 Comentaris

393879 Lectures

Valoració de l'autor: 9.83

Biografia:
Sóc nascut mortal amb data de caducitat, però mentre tant navego a rem per la vida i estimo i sóc feliç, no ho digueu a ningú em prendrien per boig...
Escriure és com respirar, aigua per la set, és el far que sempre em duu a la meva platja...
Abans el meu cos no sigui un eco de foc i cendra... VISC.


No ajornis el viure. Viu i estima en grandesa i en profunditat. Estimar no té sinònim.


(la data de publicació dels poemes no es correspont amb la que foren escrits)

GRÀCIES PELS VOSTRES COMENTARIS. EL GUST ÉS MEU I LA PACIÈNCIA ÉS VOSTRA.

Per al que convingui, no mossego.

onatge@gmail.com

onatges.blogspot.com