Nanos III

Un relat de: jacobè

Vida:
En nasqué plena, cresqué lluitant amb ella, s'autorealitzà en contra i la destruí. La malvengué i morí.

Operació de miopia:
Des que es va operar, va incrementar les visites al psiquiatre. Ara ho veia tot molt més clar.

Nòmina solidària:
Per alleugerir el remordiment de treballar per a aquella empresa, destinava part del seu sou a una entitat benèfica, ignorant que rere aquelles sigles fraternals s'amagaven els seus caps.

Massatge cardíac:
Des que les mans de la metgessa li salvaren la vida, el seu cor requeia cada dos per tres.

Malaltia:
Als 69 van fer-li una gran festa. S'esgarrifà en sentir la seva pròpia absència d'aquell dia al cap d'un any.

Magdalena:
El nen, ufanós, remulla la magdalena fins als dits mentre la mare, plorosa, mig somriu amarada de consol.

Reciclatge: una segona oportunitat
Cada tarda, versos abandonats en fulls de paper, esperaven la mà del fill del poeta que els acolorís el revers.

Aigua va!
Quan el nét s'allistà a la primera guerra de l'aigua, l'ancià recordà quan de nens es refrescaven tirant-se bombes d'aigua.

N'estic fins al capdamunt del fill de l'Anna:
Cada diumenge ens mengem el que el nen ha fet per primera vegada. Ahir se'ls queia la baba detallant la primera caca.

Fugides:
Prenyada, fugí d'aquella casa per esbandir tot vestigi de mascle.
El fill, adolescent, es fugà a buscar el pare.

Cuca de llum:
La lluerna perdé les ales per esdevenir el cigne de les nits d'estiu.
Avui il·lumina als qui esperen la Lluna.




Comentaris

  • bocidecel | 01-09-2008 | Valoració: 10

    ...un excelent recull dels teus nanorelats, perles que cal recordar i conservar, ja diuen que al pot petit hi ha la bona confitura.

    Moltes gràcies per la dedicatòria, em fa molta il·lusió, però no la mereixo. Aquesta feina que dius, no la puc anomenar "feina", ho faig molt a gust i amb il·lusió des de l'anonimat, m'apassionen els petits descobriments.

    Una abraçada.