NANOS I NANET

Un relat de: brins

: Si ell ho diu...

- Marieta! Quants euros sumen dos-cents cinquanta més dos-cents cinquanta?
- Una misèria, senyoreta.
- Què?
- Ho diu l´avi a final de mes...

(Tema: Xifres)


***********


Somni interromput

Feliç, somniava que la besava. Malauradament, l´estimada el despertà dient:

- Escriu cent vegades a la pissarra " No m´adormiré a classe "


(Tema: El primer amor)


**********


Bona solució!

No es podien entendre, parlaven idiomes diferents; aquella nit però, després de dues copes de xampany francès, s´entengueren perfectament...


(Tema: Guiris)


**********


Separació forçosa!

-Diuen que sóc al.lèrgic al pèl de gos, Ramona. Pobre Roc...
- No pateixis, estimat. Ell comprendrà que te n´hagis d´anar...


Tema: Al.lèrgia


**********


El millor regal!

-Avui és l´aniversari de la teva mascota, fill meu. Què li vols regalar?
-Obre la finestra, mare, deixem-lo volar...


Tema: Mascotes i canalla


***********


Lectura nocturna

-Manel, no entens que necessito suport espiritual!
-No, Clara, em preocupa que el mossèn hagi d´anar a dormir tan tard...


(Tema: Bíblica brevetat)


***********


Prou!

Quan va complir els quaranta, va dir:
-Prou!
La gent que ara la coneix no ho acaba d´entendre...


(Tema: Prou)


***********


Consol

Aquell madrileny no sabia què era pitjor, els gols del Barça, o el "penalty" de la filla.


(Tema: Gool!)


***********


Esperit de lluita>/b>

L´alcalde s´apujà el sou... Calia reaccionar contra la crisi...

Tema: Nano de 10 paraules


***********

-
Desengany:

Amb foscor i fanalet, li semblà un príncep; encengueren els llums, i al.legà que havia d´anar-se´n a les dotze...

Tema; Festa Major


***********


Original interpretació!

-Pere, per què algunes carreteres són grogues i d´altres, blaves?
-Pensa una mica, Quimeta... les grogues, són les més assolellades.

Tema: Mapes



Comentaris

  • Passejant pels teus relats.[Ofensiu]
    Anjo Laví | 16-01-2011 | Valoració: 10

    Hola brins, he arribat aquí després de llegir alguns del teus poemes i narracions. Tens habilitat per fer descripcions (Manca de temps) fins i tot quan t’enfrontes amb arguments durs (Mai més) i una gran sensibilitat per jugar amb les paraules en els poemes que he llegit —habilitat que jo no tinc—. He acabat arribant al teu recull de nanos que trobo irònic, divertit, i variat. Jo hi he participat de vegades i sempre em sorprèn la visió polièdrica que acabem donant d’un mateix tema.

  • llegint els teus nanos
    m'entra l'enveja . . .

  • Excel.lents![Ofensiu]
    Unaquimera | 15-01-2010 | Valoració: 10

    Ja fa temps que tinc clar que escriure Nanos i participar al Nanorepte és una afició que crea addicció, a tu també t'ho sembla?
    En el teu cas, m'alegra que sucumbeixis sovint a aquesta "nanodependència" ja que els fruits que obtens d'ella i del teu enginy són deliciosos!

    Sincerament, tindria seriosos problemes per votar tres, només tres, vull dir, entre aquets que acabo d'assaborir... però com que avui no voto sinó que comento, els qualifico d'excel·lents a tots ells!
    Són un bon exemple de síntesi literària, ironia i domini dels mots adients.

    T'envio una abraçada tan llarga com et vingui de gust,
    Unaquimera

  • Feliç dia de sant![Ofensiu]
    Leela | 12-10-2009

    molt bons els teus nanos, sobretot:
    Separació forçosa, el millor regal i desengany. Tots tres toquen temes humans, amb un toc d'humor del bo, carregat de reflexió una mica agredolça com la vida mateixa ;-D

  • Felicitats![Ofensiu]
    Nubada | 12-10-2009

    Com ja t'he dit en penjar els resultats del nanorepte dels bolets, felicitats, Pilar, per partida doble!

    Bona diada del seu sant i endavant amb els nanos, a mi també m'agrada molt participar-hi!

  • aquests bojos nanos...[Ofensiu]
    franz appa | 31-08-2009

    M'encanten aquests minitextos d'ambient escolar, fins i polits com una pissarra neta, on es juga amb la sàvia agudesa de la infància (que tendeix un pont tot sovint, en efecte, amb la ja descreguda vellesa), i amb l'anhel i la pertorbació del somni, ambdós element xocant contra la freda i científica cruesa de l'assenyada persona adulta que fa de mestre.
    Una abraçada,
    franz

  • Un bon regal!![Ofensiu]
    Naiade | 25-08-2009 | Valoració: 10


    Un bon repertori de nanos, no em volia decantar per cap en especial, ja que tots tenen la seva espurna, però amb el somni interromput, m'he fet un bon tip de riure. La bona solució és bo. La separació forçosa ja és genial. El millor regal, pura tendresa. En fi que no ni ha cap que et deixi indiferent.

    Una forta abraçada nano-poetesa

  • Recull[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 25-08-2009 | Valoració: 10

    Molt bon recull.... he recordat textos i participació.

  • Molt ingeniosos i punyents aquest nanos![Ofensiu]
    Cendra de flor | 24-08-2009 | Valoració: 10

    Felicitats,
    Cendra de flor

  • crohnic | 24-08-2009 | Valoració: 10

    Gràcies per comentar-me els nanos Pilar. Jo també te n'he votat uns quants... Realment són molt bons. Si hagués de votar-ne tres de tots els que has penjat, em costaria molt decidir-me...
    Sens dubte, llegir nanos com els teus és el que m'ha enganxat a participar als nanoreptes...
    Aquests dies no he pogut participar per estar de vacances, però ja en tinc ganes... Ens veièm per allà. Una abraçada!

  • Capacitat de síntesi[Ofensiu]
    príncep del país del vent | 19-08-2009 | Valoració: 10

    M'agraden moltíssim els teus nanos, sintetitzes els temes de manera formidable. Saps donar-li el caliu necessari a les paraules per a formar desitjos sensibles i records fugissers. Amb la teva ironia aconsegueixes tant arrencar un somriure com endinsar-te en els sentiments. Crec que molts d'aquests nanos han estat guanyadors de reptes i no m'estranya, són molt bons! No deixis d'escriure!

  • M'encanten els teus nanos[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 17-08-2009 | Valoració: 10

    Seguint la normativa votaria aquests tres: Somni interromput; Esperit de lluita, Desengany, Original interpretació...
    Vaja! Plego, ja he passat de llarg!

Valoració mitja: 10