Nanorepte 240 (11-09-09): tradicions catalanes

Un relat de: [ contrasenya recuperada ]

Nanorepte guanyador:

Problemes de consciència / Vladimir

Van convidar-lo a la matança del porc, però ell, previsor, va buscar-se una excusa: no les tenia totes.


Resta de nanoreptes participants:

Hereva / Mercè Bellfort

Els seus pares li encomanaren la passió per la terra catalana: en arribar al cim l'enxaneta desplegava una petita estelada.

***

Tragèdia / Urepel

Des d'una alçada de nou metres, el napaire perdé l'equilibri i l'ocasió de ser correspost per la seva estimada.

***

Onzes / Cargolsalallauna

Aquell vol transnacional que agafaren per celebrar la diada a casa dels seus amics catalans mai arribà a San Francisco.

***
Torrada molt calenta / Joan González Pons

A la llar de foc, penjava cada desembre el mitjó. Una torrada cremà mitjó i culets dels Reis Mags.

***
Tradició en crisi / Angie

De petita, observava fascinada l'ou ballant a la font del claustre. De gran, només vol que caigui.

***
Amb els temps / foster

La iaia, després de tota una vida fent el caldo amb treball i dies, ara l'encarregava d'amagat a un càtering.

***
Sardanista per inclinació / SenyorTu

No li agradaven les sardanes, no. Però quan tenia l'Enriqueda al davant, ballant els llargs, els ulls li brillaven apassionats.

***
El caganer digué al caga tió... / brins

Quina contradicció! A tu et canten per cagar i, a mi, me cago en l´olla si se m´escapa...

***
No pogué dir ni fava / nuriagau
Un home féu de Melcior a la cavalcada. A l'endemà, esgotat, mentre menjava el tortell, li tocà la fava però...

***
Els nous catalans / Núria Niubó
La Salima feia el Ramadà, però quan ballava sardanes a les Festes d'un poble del Segrià, era l'admiració de tots.

***
La galejada trabucaire / mjesus
Vestit de gala per primer cop, Pep s'imaginà en Serrallonga, o en Ballarda lluitant pels ideals a cop de trabuc.

***
Dificultats d'integració / Llibre
Van dir-li: "els caganers sóc típics de Catalunya". Només arribar el detingueren per cagar al mig del vestíbul de l'aeroport.

***
Qui ho havia de dir / Joan Gausachs i Marí
Miquel Antoni Horaci Coca de Vidre, quan va venir a Barcelona va quedar sorprès: La venda de "coca" era legal!

***

Enllaços al fòrum:

Resultat i comentari dels participants

Votacions

Convocatòria Nanorepte 240

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer