Nadal, què em vols dir enguany?

Un relat de: Joan G. Pons

NADAL..... un salt al 7 de gener.
NADAL..... un record tendre que no vull recordar.
NADAL..... una joguina trencada.
NADAL..... una tonada afinada.
NADAL..... una sotragada a la tendresa.
NADAL..... una trobada mig forçada, mig acceptada.
NADAL..... llum sense veus.
NADAL..... comprar sense ganes i regalar menys.
NADAL..... un palpitar al cor, tot sentint l'estimació.
NADAL..... de color blanc i també de color vermell de passió.
NADAL..... un petó rebut, un petó demanat, un petó donat, un petó perdut.
NADAL..... em tanco i passo olímpicament.
NADAL..... m'obro i escolto.
NADAL..... és.

Comentaris

  • Bon Nadal[Ofensiu]

    El Nadal no ens deixa indiferents a ningú, tal com tu dius en el teu poema, té moltes cares i cadascú el viu segons la seva circumstància. A mí sempre m'havia agradat molt perquè ens trobavem tota la família, però al passar els anys, cada vegada falta més gent, els meus pares ja no hi són, i en aquestes festes els trobo a faltar, però com que tinc fills i tenen el dret de viure feliços els Nadal doncs intento il.lusionar-me igual. Què seria la vida si no hi posessim il.lusió?
    Gràcies pel teu comentari del meu conte, com tú dius a vegades ens imaginem més coses del que realment són, amb aquesta ambivalència jugo en el relat.
    Com que sóc nova encara no valoro a ningú.
    Bon Nadal i arreveure

  • Molt bo , xaval![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 13-12-2008 | Valoració: 10

    Tinc una assignatura pendent amb el Nadal ( tu ja ho saps) però t'enviaré el comentari per e-mail.
    Nadal és tot això que has dit i més...!
    Molts petons. Encara no he rebut el llibre.

  • Nadal[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 10-12-2008 | Valoració: 10

    és una època que es cel·lebra molt amb la família. El nadal pot ser alegre, pels que tenen els seus parent i cru pels que no els tenen. Però el teu poema expressa de tot. Gràcies.

    Salut i records i sobretot bon nadal!
    ullsblaus1

  • COM MÉS GRAN EM FAIG[Ofensiu]
    EULALIA MOLINS ARAGALL | 10-12-2008 | Valoració: 9

    Més me n'adono que el Nadal pot ser la pitjor època de l'any. Que ho fa que tot el que no fem, el que no diem, el que no sentim en tot l'any ho em de resumir en quatre dies que dura el Nadal? Jo he estat sempre una apassionada de les festes de Nadal, i aquest any m'he adonat que m'he fet gran i no li dono tanta importancia, ho espero amb alegria, perquè tinc fills, tinc pares, tinc el meu marit al costat, però no l'espero amb tanta ansia. Oi que diuen que Nadal es Pau, Amor i Alegria, donç FEM NADAL CADA DIA. Bones festes company!

  • El Nadal és...[Ofensiu]
    natasha | 10-12-2008

    ... segons qui un o l'altre, però els veig a tots resumits en el text.
    Una abraçada i els meus millos desitjos per aquest Nadal.

  • Quants Nadals[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 10-12-2008 | Valoració: 10

    es poden trobar en un sol Nadal. Quin recull més bonic has fet d'aquesta segona família que som tots nosaltres: els relataires que ens fem regals continuament. El teu regal de Nadal, per a mi, ja me l'has fet. NADAL...és.
    Jo, el que voldria dir-te enguany és que segueixis com ara ets, ni més ni menys: una gran persona.
    Moltes gràcies per la teva sensibilitat.
    Una abraçada.
    Mercè

Valoració mitja: 9.4