Nadal és... or!

Un relat de: Capdelin

Nadal
és estéreo,
és cuina segura amb
gas propà.

Nadal
és pantalla plana,
és mòdem ADSL
24 hores.

Nadal
és marca, llagosta
i torró,
setze vàlvules,
sis velocitats
i climatitzador.

Nadal
és l'escala
que té enveja de
l'ascensor.

Nadal
és imatge
de la presència
i alguna absència,
rialles
en la tristor.

Nadal
és comprovar
si papà Nöel
marxarà també
com el pare...

Nadal
és or,

és tot això
i poc més,
una llàgrima,
un bes

i

una mica de
... sort.

_ __ _ _ _ _ _

( Bon Nadal, amics! )

Comentaris

  • kukisu | 15-12-2005

    Malgrat tot, Nadal és or perquè uneix sentiments i afectes a un desig universal de vida millor per a tothom.
    La resta, un aparador insubstancial que pots alimentar o no.
    Un joiós Nadal curull de poemes!

  • barreja de sensacions...[Ofensiu]
    ROSASP | 14-12-2005

    No sé ben bé què és Nadal!
    Encara que segons un estudi psiquiàtric aquestes festes són un bon ingredient per augmentar les depressions i la mala llet.
    Despeses desorbitades, regals que cada cop són de més valor material, alegria forçada i repetitives nadales que cada cop tenen menys sentit. I la sensació de voler acabar-les ja abans de que hagin començat, quina mania tenim de voler que el temps corri si ja ho fa ell tot sol sense ajut de ningú.
    Llumenetes que reflecteixen una realitat disfressada i la nostàlgia de qui ja no està amb nosaltres (gairebé tots hem perdut algú estimat).
    Però també és un estel dins del cor de la tendresa i la infància que mai s'acaba de marcir. Petons embolcallats amb cintes de colors i somriures arrecerats en lloc segur, sempre nous i vius...

    Un original poema nadalenc, on s'hi amaga una mica de tot plegat.

    Una capseta plena s'abraçades de colors!

  • Encantada...[Ofensiu]
    N | 14-12-2005

    Poema molt bo, he disfrutat molt llegint-lo, de veritat..molt original!
    Un petó ben fort!

  • Nadal...[Ofensiu]
    Ze Pequeño | 14-12-2005 | Valoració: 10

    Realment, inspira cosetes ben diferents aquesta època!

    Un cop més dir-te que m'ha semblat molt bo aquest poema. El to de crítica al consumisme, als grans àpats... Al final, el Nadal es va perdent lentament, i acaba esdevenint la gran festa del greis i les compres!

    Una felicitació també pel to d'humor que li has donat al poema, barrejat amb la tristor que sovint caracteritza també aquestes dates, i la malenconia i la solitud.

    Un barret per vós, ple d'arbres de Nadal guarnits de llumetes, i climatitzadors, i llagostes, i regals... i sort!!

    Una abraçada.



    Salz.

  • bon nadal capdelín.....[Ofensiu]
    Becari | 14-12-2005 | Valoració: 10

    si el Nadal és això, bon nadal!!!! je je
    molt xulo
    records

  • La Banyeta del badiu | 14-12-2005 | Valoració: 10

    Nadal per mi, posats a dir, és una festa que no té res a veure de com a com va començar l'esdeveniment del seu origen cristià.
    S'ha convertit per desgràcia en ... festa de gastar, de lluir i fanfarronejar.
    L'asencia, és molt sensilla, enrecordar-nos dels que tenen mancanses i intentar ajudar, cada un, en les seves possibilitats.

    Un somriure algú que està sol, o una trucada de telèfeno si està lluny,portar una miqueta d'alegrìa al que està engoixat.
    Comprar una juguina algún nen que segur que no en tindrà.
    Intentar concienciar a " les persones" que els animals no han d'abandonar,(això, s'ha de fer sempre,tot l'any).
    No cal fer grans cosses, amb una petita però bona, aqest anys serà millor que el passat.

    Desitjo que tinguis unes bones festes Nadalenques, amb Pau i Amor.
    Un Petonet molt i molt dolçet. Pilar.


Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Capdelin

Capdelin

987 Relats

4380 Comentaris

1303651 Lectures

Valoració de l'autor: 9.78

Biografia:
Si aconseguim
entendre'ns sense estar
del tot d'acord,

si aconseguim
que el temps només sigui
un escenògraf a sou,

si aconseguim
una paraula sense llençar-nos-la
a la cara, enamorar-nos
sense sorpreses ni flors,
estimar-nos lluny del llit,

si aconseguim
que els records siguin
un ahir suplent,
que pesem més despullats
que vestits,
que inventem la vida
cada matí,

després,
ens serà molt fàcil
ressuscitar els morts
i moure les muntanyes.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

( POEMA " preparant el miracle ",
d'en Capdelin )