Nadal en família

Un relat de: Cinta

Com cada any, el besavi s'ha adormit sobre el plat i s'ha cremat el bigoti dins l'escudella. Les cunyades, procurant no respirar per no rebentar la faixa que dissimula dos dels trenta-tres quilos que els sobren, no paren d'agredir-se verbalment intentant, com sempre, demostrar que tenen més diners, més objectes de moda i més coneguts a la tele que ningú. El marit de l'una, que ha après a no sentir-la, es distreu menjant olives ofegades en riuades de cava , el de l'altra disfruta com un boig veient com la cera de les espelmes fa malbé l'abric de pells de la cosina rica i l'àvia intenta que no sobrin canalons i va repartint beixamel per sobre les camises acabades d'estrenar de tots els que seuen a taula. Un fill únic crida i trenca totes les copes perquè l'oncle no vol que li ompli les sabates de cansalada de l'olla i la seva mare, orgullosa, desperta a cops de colze el seu marit, perquè el retrati en aquest moment tan tendre. L'avi, marejat de sentir la insuportable ferum de perfum que fa la seva jove, encén un cigar i el consogre, que fa tres dies que no fuma, li trenca el torró d'Alacant al cap. La tieta soltera, amaga les neules del lot de l'empresa on treballa i treu les caducades de l'any passat i, després d'haver dinat vegetarià, va a la cuina i es menja d'amagat i amb els dits tota la botifarra negra sobrada. El graciós de la família, amb els ulls més brillants del compte, explica tres acudits de l'any vint-i-nou i canta el "fum fum fum" amb una lletra "picant" inventada per a l'ocasió i, en el moment en què ja no es pot respirar sense ensumar els continus rots dels parents més propers, els nens treuen la ximbomba, destrossen els timpans de tothom amb quatre crits mal entonats i pretenen treure'n diners fàcils.
El parent més centrat, recull el regal de segona mà que li ha ofert l'amic invisible i després de passar el calvari dels petons falsos, dóna una abraçada als qui estima de debò i se'n va cap a casa.

Comentaris

  • Caricatura real del Nadal[Ofensiu]
    nuriagau | 05-01-2009

    Un relat molt simpàtic, és una caricatura molt real dels dinars d'aquestes festes nadalenques.

    Núria Gausachs i Cucala

  • NADAL[Ofensiu]
    EULALIA MOLINS ARAGALL | 21-03-2007 | Valoració: 8

    A MI EL NADAL M'ENCANTA, TOT EL QUE EXPLIQUES ES EL QUE SOL PASSAR, PERO MIRA HEM D'AGUANTAR-NOS I GAUDIR DE LES FESTES QUE NOMÉS SON UN COP L'ANY. LA MEITAT DELS MEUS RELATS PUBLICATS EN AQUESTA PÀGINA TRACTEN DEL NADAL I SI EN POTS LLEGIR ALGUN JA VEURÀS QUE PER A MI EL NADAL ES LA MILLOR ÈPOCA DE L'ANY SURTI COM SURTI.

  • És...[Ofensiu]
    Joanra | 08-01-2006 | Valoració: 8

    ...ben bé que jo m'hi sento una mica així, en algun àpat de Nadal...

    El dia de Reis em va "inspirar" un poema.

  • Més del mateix, retoc i a tribuna@guimer.ainfo[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 27-11-2005 | Valoració: 10

    Hola de nou;

    tribuna@guimera.info

    Més gràcies.

    P/D Posa una mica més de TRAMA, cal que sembli un relat de Nadal i no un ACUDIT. Tu en saps de ben segur, només cal que t'hi posis !

    mora.a@guimera.info

  • Molt bé[Ofensiu]
    hilderoy | 22-06-2005

    Escrius realment bé!
    Se't dona molt bé descriure situacions d'una manera francament divertida.

    MARTA

  • Francament divertit![Ofensiu]
    Mariona | 05-01-2005 | Valoració: 10

    Molt esperpèntic i divertit! M'ho he passat molt bé!

Valoració mitja: 9