Moments

Un relat de: ninona

És primavera,
aire groc de gessamí,
perfum de rosa.

***

Plou per la nit.
Sota el firmament fosc
llàgrimes fresques

***

Llum de sol ardent,
bressol d'espigues,
d'estiu tresor.

***

Sorra de platja,
ombra de cossos
que esborra l'aigua.

***

Tardor i pluja.
Darrera la finestra
plora la lluna.

***

Hivern. Silenci.
Flocs de cotó fluix
soroll de pau.

***

S'ha fet de nit.
Sobre la taula buida,
engrunes de pa.

Comentaris

  • molt bonic[Ofensiu]
    Nyanga | 14-08-2009

    Bellissims moments tendrament descrits amb una sutilesa que enamora...
    felicitats!

  • Comparteixo [Ofensiu]
    aiguasalada | 19-02-2007 | Valoració: 10

    el que tan bé descrius en els teus moments.
    Soc una persona de moments, que creu en ells i en la seva màgia i aquests que descrius
    els trobo dolços, que transmeten pau, bellesa i harmonia en les diferents estacions i que serveixen d'aliment al meu esperit en aquest moment.
    Una abraçada d'aigua càlida per aquest moment especial.
    Fins un proper retrobament.
    aiguasalada

  • Uns moments preciosos[Ofensiu]
    Leela | 15-06-2006 | Valoració: 10

    valuosos tots i cadascun d'ells.
    Recorrent les estacions de l'any.
    M'agraden especialment el segon i el darrer.
    Els trobo molt bonics, conviden a sommiar, envoltats d'un munt de sensacions que tenim a la vora de la nostra mà i sovint no veiem.

    Gràcies!

    Petons!

    Leela

  • petits detalls[Ofensiu]
    Bianca | 15-06-2006 | Valoració: 9

    M'agraden els teus versos perque son capaços de fer-nos recordar que hem de ser capaços de valorar els petits detalls amb els que ens obsequia la vida i que moltes vegades les persones deixem de banda injustament.
    El teu relat demostra que ets capaç de valorar aquests detalls i de treure'n profit i aixó es una virtut molt gran de les persones. No la perdis mai.
    una abraçada.

  • Has resumit...[Ofensiu]
    copernic | 21-05-2006 | Valoració: 10

    en pocs versos tot un cicle annual amb una bellesa tendra i profunda. Definitivament, t'afegeixo als meus preferits. Petons.

  • Amagatalls de sensacions[Ofensiu]
    angie | 19-05-2006

    Això és el que resumiria dels teus versos.

    Jo en destacaria dos :

    Sorra de platja,
    ombra de cossos
    que esborra l'aigua.

    i l'últim, que tanca molt bé aquests Moments.

    M'ha agradat el suau gronxar de la lectura i la sensació plaent que regales.

    petons

    angie

    PS : deute pagat!(per la porra)

  • Vet aquí uns moments [Ofensiu]
    Bruixot | 19-05-2006

    plens de lluna i pluja i aigua i sol.... Alguns d'ells fascinants, i d'altres... relaxants com la brisa mentre el sol s'amaga en l'horitzó...

    De tots, per mi, el millor és l'ultim. Amb una imatge senzilla, es pot recrear tota una història.

    Per cert, tant i fa si són o no aikús... no cal que ho siguin. Són moments. Esboços. Traços.

    Per quan el proper relat?

    Bruixot

    p.s. Ja no ho deus recordar, però fa temps em vares preguntar si la cita de la meva biografia era de T.S. Elliot. Em sembla que no et vaig respondre. Així que: La resposta és sí. I per tant... sí, sóc del 65.

  • Els haikús...[Ofensiu]

    ...em fascinen, i els teus m'han encantat.

    Fredegard.

  • AnNna | 29-04-2006 | Valoració: 9

    jo el trobo súper guapo!

    petits moments descrits amb quatre paraules però que els descriuen a la perfecció.

    El que m'ha agradat més potser és el de la platja.

    Molt guapos tots plegats però.

    Petons!


    anNna**

  • Com que són provatures, un B ALT (més o menys)[Ofensiu]

    Caldria saber-ne l'edat, per avançar una qualificació definitiva, en només un escrit.
    Dedueixo que tens suficient lèxic i bastant imaginació. I que no ets en plena adolescència.
    Se't descobreix ànima de poeta, per les bones imatges explícites i suggerides, emprant al temps d'altres ja velles, repetides (No sé si com contraposició (volent) o per reposada lectura i vida.
    No respectes, en alguns 'haikús', les síl·labes clàssiques. Imperdonable! Encara que sigui un "experiment". ( Una fa tomàtecs o fa melons! O sigui: si vols fer una determinada estrofa, fes-la. Amb totes les conseqüències! No val a dir: "Ahhh,,jejeh, és que...")

Valoració mitja: 9.6

l´Autor

Foto de perfil de ninona

ninona

58 Relats

229 Comentaris

131644 Lectures

Valoració de l'autor: 9.78

Biografia:
Vaig néixer a Barcelona el 1964. Volia investigar i fer grans descobriments, i vaig estudiar Bioquímica, però després de moltes voltes he acabat fent projectes informàtics, una feina que m'agrada.

De sempre m'ha apassionat llegir i escriure. Un dia vaig descobrir aquesta web a través d'un bon amic que hi escrivia, i des d'aleshores m'hi passo quan puc.

Va haver un temps que participava en els reptes (aleshores nomès hi havia el clàssic) i era gairebé addictiu, però ara m'és gairebé impossible.
Darrerament m'he aficionat al niporepte, però només hi participo de tant en tant.

També em trobareu al bloc Univers madur.

Passeu-vos, comenteu i no dubteu a criticar: és la millor manera de millorar.

Per qualsevol cosa que vulgueu, m'agradarà tenir notícies vostres ...

ninona1206[arrova]gmail[punt]com


Per si us fan servei, algunes eines i enllaços útils