Molt lluny, molt enllà

Un relat de: pentaroo

Molt lluny, molt enllà,
hi ha un lloc on els dubtes
no poden arribar,
on hi moren les penes
que viuen en la nit,
sempre negra i freda.
És un mar d'il·lusió
o s'hi enfonsen les naus
que només porten tristor;
i de dia el sol hi lluu,
que és aquest qui dóna vida,
que ara et dóna vida a tu.
Dins de l'aigua, juganeres,
hi neden esperances
que no temen la tempesta,
saben que el gran mar
els és el seu recer
i no el volen deixar pas.
De tant en tant, un vaixell,
s'endinsa en aquest mar
empès per la força del vent,
i un pescador, tot cantant,
surt a la coberta
i llança la xarxa enllà.
Quan torna el dia després
tota la gent se li'n riu
perquè segueix essent el mateix;
però ell diu:
"-No duré res a les xarxes
però anit em vaig fer amic
de petites esperances."

Comentaris

  • Molt aprop, aquí mateix[Ofensiu]
    pamboli | 02-08-2009 | Valoració: 8

    Moltes gràcies GuoLFi per aquest poema tan bell i sincer.

    Ja ho veus, que quan duus a terme la important tasca de crear, les conseqüències sempre són difícils de preveure. No saps mai, a ciència certa, quina transcendència tindran les teves creacions, ni sabràs quant de lluny podran volar i viatjar.

    Volia compartir amb tu (i amb tothom que llegeixi aquest text) un petit-gran secret que, no fa pas tan, vaig descobrir, tot caminant pel camí de la vida.

    Per a crear, només necessitem un ingredient bàsic i vital, únic i màgic: l'AMOR.
    Podem afegir, a voluntat, més ingredients, però mai podrà faltar l'amor.

    L'amor crea.

    L'amor uneix.

    Totes i cadascuna de les creacions, fetes per algú o per alguna cosa, són sempre en major o menor mida producte de l'amor.

    La música, la literatura, la pintura, l'escultura, la cuina, LA MATERNITAT, l'arquitectura, l'enginyeria, el dibuix, la mecànica, la fusteria, els vídeo-jocs, el cinema, el teatre... Totes les disciplines i àmbits que et puguis imaginar necessiten amor si han de crear, fins i tot quan fregim un ou estem creant i per tant, hem de menester amor.

    Quan més amor empris en ses teves creacions més belles i dignes de compartir seran.
    No hi ha volta de fulla.
    Tal i com dirien els físics: "La quantitat emprada d'amor A, en una creació puntual C, sempre serà directament proporcional a la quantitat de bellesa generada per la pròpia creació C".


    D'altra banda i com que tot té vers i revers per equilibrar l'amor, existeix l'odi.

    L'odi té un efecte totalment contrari a l'efecte de l'amor.

    L'odi destrueix.

    L'odi separa.

    L'odi té la capacitat de trencar en una mil·lèssima de segon allò que l'amor ha creat al llarg i ample dels anys, a poc a poc, amb paciència i a foc lent.

    Amb tot, hem d'estar alerta i hem de procurar no caure en el parany de les paraules.
    Amor i odi, només són dues etiquetes que, en aquest cas, en català, emprem per comunicar o expresar l'autèntica essència del que s'amaga darrera d'aquestes paraules o símbols (escrits o parlats).

    Així doncs i aclarit aquest darrer punt, que em pareix de vital importància, volia acabar fent un darrer incís a ses meves pròpies paraules.

    Expresat i sapigut aquest petit-gran secret, hom podria pensar què, l'amor és bo i l'odi dolent.


    Doncs, no.
    Ni l'amor és necessàriament bo, ni l'odi ha de ser dolent.


    Tot depèn de l'ús que li donem voluntària o involuntàriament. Tothom sap que les emocions, tant les que entren com les que surten, no solen ser fàcils de controlar i per tant, la voluntat, en aquest terreny, sempre serà molt relativa.

    Jo, he gaudit de la bellesa i de l'amor de "Molt lluny, molt enllà". Gràcies de nou.



    Una ferrada ben forta per a tu GuoLFi i una altra per aquest lector anònim que ha decidit, espero què a voluntat, llegir fins a aquesta darrera paraula.

    Salut i fins aviat!

l´Autor

Foto de perfil de pentaroo

pentaroo

9 Relats

9 Comentaris

6507 Lectures

Valoració de l'autor: 8.80

Biografia:
El primer amor adolescent va fer aflorar en mi la necessitat d'abocar els meus sentiments-pensaments en vers, cercant una musicalitat no lligada a les formes. Malauradament aquesta rauxa per la paraula escrita va esvair-se al cap de pocs anys i ara només m'aboco al paper de tant en tant.

Tanmateix són molts els versos escrits que he deixat pel camí i, tot i que la perspectiva dels anys fa que me n'avergonyeixi d'alguns, gaudeixo rellegint-ne la innocència i falta de maduresa. Afortunadament n'hi ha que em remouen per dins quan, atzarosament, me'ls trobo de nou, i són aquests els que potser de mica en mica, de tant en tant, aniré afegint per aquí.

Salut,
Jordi 'Wolf'