Molt bon dia !

Un relat de: Joan G. Pons
En les nostres trobades, sobretot matinals, la salutació del BON DIA és freqüent.

Quan diem BON DIA desitgem a l'altre un dia "bo". Bo és quelcom positiu o almenys acceptable o almenys suportable.

La pronunciació del BON DIA és mental o emocional ?
Mental s'apropa més a una frase convencional social... potser freda...
Emocional vesteix la frase amb quelcom més sensible i que arriba al receptor-a de la salutació.

Invito a transmetre més BONS DIES EMOCIONALS. Es noten molt més i climatitzen el dia concret, a dues bandes. Dir-ho i Rebre-ho.

Comentaris

  • Marteta | 18-06-2013 | Valoració: 10

    Veritat, hi ha molta diferència entre els que jo anomeno ''bon dia de cortesia'' (per quedar bé o simplement perquè et surt involuntariament) o el ''bon dia moral'' (o emocional com tu ho dius)

    Jo també demanaria més bons dies emocionals!

  • és difícil, joan, donar-li...[Ofensiu]
    joandemataro | 18-06-2013 | Valoració: 10

    al llenguatge escrit tota la càrrega emocional que un vol transmetre, especialment quan ho fem amb la rapidesa que acostumem pel ritme frenètic de la vida que ens ha tocat viure...
    quan es un " bon dia " directe, de persona a persona, amb el to de la veu, la intensitat, l'expressió de la cara i del cos... ja ho diem tot !

    S'agraeix sempre , però, una salutació sigui més o menys emocional

    salutacions joan !!

    fins aviat.