Misiva de combat

Un relat de: rnbonet

MISIVA DE COMBAT
(Per Capdelin, germà en fruïció per l'acte de l'escriptura. Has vist quina frase, compare?)


"Charleroi, 14 juny 1795
Josefina,
vindré a veure't, tot tardar, de tres a quatre nits. No et rentes allò que... Ja saps com m'abelleix la sentoreta a bacallà, mediterrani com sóc!
Quan em notaràs al llit -perquè és ben segur que et trobaré adormida-, no sabré ben bé si atacar per reraguarda, o fer-te front... Potser una penetració pels flancs fóra oportuna... No, no,... No és de aquest tipus el combat... No em faces cas! Estic embolicat en l'estratègia de la propera batalla, què no tinc gens clara, per primera vegada al llarg d'una vida de victòries.
Per si de cas, no te la rentes, Ja saps com m'agrada eixa flaire intensa i graciosa de la mar nostra!
T'estima i és tot teu
N."

Quatre dies després, exactament el divuit del mateix mes i any, a Waterloo, aquell senyor de la carteta, embolicat amb pluja i boira, no va saber plantejar l'atac, ni la defensa... Els flancs fallaren? Potser. La cavalleria que es reservava? Potser també.
Només dos historiadors, en comentar aquella famosa i històrica batalla, han fet esment a cert tipus de sabó utilitzat per Josefina.

Comentaris

  • Fins aquí[Ofensiu]
    Far de Cavalleria | 12-01-2005

    arriba l'oloreta a "sarsuela"

  • CONY DE SABÓ!!![Ofensiu]
    Capdelin | 10-01-2005 | Valoració: 10

    ressonava entre la boira empastifada per la femta de cavalls vençuts... mentre Josefina, porca d´amor, mirava enconyada... cap a Waterloo..."
    GERMÀ en FRÜICCIÓ... m´has fet fruir, xalar més que Napoleó follant batalles... ets únic, superoriginal, capbussant-te sempre en la terra, en la gent camperola, en la història... traient sempre un HUMOR sa, que se´n fot de tot... perquè sense humor... què collons queda? quatre poemes nyonyos de literatura adolescent cantant a l´amor pur sense puta d´humor pur...
    m´has deixat sense aire, sense titola, sense sabó.. els teus relats són d´una altra galàxia... tens un espai propi sense competència...
    amb quatre ratlles ( un punt molt important ) has dibuixat una grotesca escena... donant-li ( per a més ironia ) l´aparença d´un diari castrense...
    gràcies per l´honor... de dedicar-me´l... és un gran regal... que m´ha tocat l´ànima, tio! m´has deixat fet una pelleringa...
    m´has fet fruir... ja saps que l´HUMOR és el meu punt feble... sobretot quan l´humor neix, no de grolleries conegudes... sinó... d´una xispa especial que només tenen els innovadors i avantguardistes com tu...
    una abraçada, VENCEDOR... Waterloo... ha passat, gràcies a tu... a la història!!!

l´Autor

Foto de perfil de rnbonet

rnbonet

272 Relats

1589 Comentaris

356954 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Tururú, turrruuuurrúrúrúrú!
ES FA SABER
A TOTHOOOM
QU' AQUEST RELATAIREEE
NO S'ENFADA NI ES CABREEJAAA
PELS COMENTARIS
ADVERSOOOS
ENCARA QUEEEE
ESTIGUEN FEEEETS
AMB MALA BAVAAAA.
Tururúu!Turrurú!

*********

rnbonet ha tingut fills i ha plantat arbres. Ara, entre altres assumptes i dèries, es torba escrivint. Punt i apart. Format en llengua forastera, "por justo derecho de conquista" i "por el imperio hacia Dios" -com tots els seus congèneres a la mateixa època-, utilitza sempre per escriure aquella que li era pròpia, -és a dir, la present- per allò de la identitat i els orígens. I possiblement -caldria un psicoanàlisi seriós- per fer la guitza a la "classe dominant" del seu País. Potser. Punt i apart. Es considera agnòstic i crític, còmic i tètric, dàtil i fútil, pràctic i teòric, bàquic i anàrquic... i tots els mots plans amb titlla que vulguen vostés, i algun que altre d'esdrúixol. Quan es posa filosòfic -cosa que sol ocórrer si li toquen els testets o les barjoles- busca amb un cresol el trellat perdut per tanta gent del país, per tal de retornant-lo al seu poble -abans de fer catúfols totalment-, i veure si aquest esdevé d'una punyetera vegada un poble normal, en un país normal. S'hi cansa aviat, però. I abandona fins l'altra tocamenta. Mentrestant, ritme, paisatge i mesura. Amb qualque excès escaient, oportú. Què li anem a fer! Som de carn! Punt final.

R en Cadena


EmmaThessaM en va 'encadenar' i jo he passat la cadena a "Ada Bruguera Riera" i a "Arbequina". I a "La banyeta del badiu", i a "Biel Martí".

(descobreix què és "R en Cadena")



*¿ I si visitàreu aquest

maridatge?

Un intent de col·laboració amb gent propera. I d'RC!