Mirada a terra

Un relat de: Joan G. Pons

De matinada he sortit a fer una passejada. Actualitzar la llibreta. Els caixers no dormen o s'espatllen. I esperar al soroll de les portes d'un bar per fer un tallat.

Cap amunt encara el cel és fosc. Cap avall no acostumo a mirar. He sentit i llegit que cal mirar sempre cap amunt.

Vet aqui que trencant les normes de qui sap quin col·lectiu he vist, trobat i recollit un bitllet de DEU EUROS.

Molt arrugadet. Però eren 10 euros.

A terra, he mirat, desobeïnt, i allà eren.

Un bitllet silenciós. D'alguna persona. Miro al voltant. No hi ha ningú. Miro el bitllet i no porta nom de propietària o propietari.

Escric "propietat" i crec que els bitllets es belluguen tant depresa... que no hi ha temps de "crear carinyoses propietats".

He agafat el bitllet i una mica inquiet, no és meu, l'he guardat a la butxaca.

He preguntat amb una certa intimitat al bitllet:

- De qui ets ?

Silenci verbal. Bellugadisa moral.

Una barreja dins meu em bombardeja:

> Aquest bitllet no és teu.
> La persona que l'ha perdut tornarà i el cercarà. Espera't i li dones.
> Torna a deixar-lo a terra.
> L'has trobat, és teu. A gaudir-lo.

En aquests moments, he sentit el soroll de les portes del bar.

He entrat. He demanat un tallat i a unes quantes persones coincidents he dit, amb un somriure, ¡ Avui invita un bitllet de 10 euros que s'ha deixat trobar !


Comentaris

  • Trencant els hàbits[Ofensiu]
    Unaquimera | 30-01-2009

    Una frase que he llegit al començament m'ha semblat que et retrata força bé: "Cap avall no acostumo a mirar".
    En efecte, jo t'imagino mirant cap endavant, com a la foto que tens damunt la teva biografia, ja sigui a la cara de la persona que tinguis en front o al camí que pensis recórrer... o mirant cap amunt, al cel i al futur.

    En aquesta relat, has mirat cap avall, i has trobat a terra un motiu per compartir tot celebrant la casualitat i la coincidència: Fins i tot quan trenques els teus hàbits, altres surten guanyant, gràcies a la teva generositat!

    Ah! Una observació sobre una altra frase, amb la qual discrepo: Els caixers SI que s'espatllen! i es buiden! O és que només em passa a mi que trobo el cartellet: "Caixer fora de servei"?

    T'envio una abraçada que es deixa posar,
    Unaquimera


  • un paperet[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 24-10-2007

    De fet, Anita, no era meu. I l'he commpartit. Gràcies, Joan

  • Mirada a terra[Ofensiu]
    anita | 24-10-2007 | Valoració: 6

    Molt bé Juan as fet una bona obra as trobat un paperet de deu euros i ha servit per convidar que mes es pot desitjar, mols no agusessin invitat solament l' hagués gaudit ell però tu as pensat amb els altres una bona obra, ets una bona persona!!!