Minúcies

Un relat de: Pallars
Era tan gruixut tot el que estava passant arreu del món que va decidir canviar de perspectiva: a partir d’ara només es fixaria en els petits detalls, en tot allò que fins el moment present no li havia prestat ni cinc minuts d’atenció.
Va començar a sentir el plaer de l’aigua calenta escolant-se per la seva pell enmig d’un silenci interior palpable, a gaudir d’un franc somriure amagat darrere d’una mascareta, a observar amb interès el creixement de les petites fulles d’aquella planta que semblava no poder sobreviure a les festes nadalenques, a compartir amb el veïnat uns minuts d’aplaudiments diaris agraint la tasca d’uns sanitaris valents i competents, a quedar-se embadalida tot veient regalimar pels vidres les gotes de pluja fresca que netejaven l’ànima…
Eren tantes les minúcies que va anar incorporant conscientment al seu dia a dia que aquest se li va fer menys feixuc, més suportable.
I va ser així, amb una senzillesa extrema, com va anar omplint la seva motxilla particular. Primer van ser tan sols uns quants grams, però a mesura que passaven els dies, i davant noves vivències enriquidores, va descobrir com la bossa s’havia inflat de tal manera que ben bé s’havia transformat en un paracaigudes de debò.
Per fi havia trobat la manera de llençar-se al buit sense prendre mal.

Comentaris

  • que van d'allò més bé...[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 04-05-2020 | Valoració: 10

    El teu relat minúcies em ve com anell al dit en aquests dies de confinament en que em veig obligat, tot i que ho porto molt bé!, a casa. En empetitir-se el nostre espai d'acció, això fa que, tal com narres meravellosament, en les petites coses que aperceben els nostres sentits. Una oportunitat, irrepetible i cíclica, per a canviar el rumb de les nostres apresades vides. Salut, Nil.

  • Les petites coses...[Ofensiu]

    Les petites coses que ens envolten són les que ens ajuden aviure i, solament quan pel motiu que sigui ens falten, es quan les valorem en la seva justa mesura. Les petites coses ajuden a viure…
    —Joan—

  • Trobar un sentit...[Ofensiu]
    Romy Ros | 22-04-2020 | Valoració: 10

    A l'existència es necessari en qualsevol moment de la vida. I en temps de confinament hem de trobar noves estratègies: les petites coses són les importants. Viure el aquí i ara. Tu ho has trobat. Bon relat, et felicito
    Una salutació plena de minúcies!
    Romy Ros :)