microrrelat

Un relat de: Columba Palumbus

Imagina't al principi d'un túnel. Corres. Corre! No t'aturis, que el terra s'enfonsa. Avança el peu dret. Però no miris enrere! Avança l'esquerre. Nota com a sota es desploma. Calla. No cridis. No pensis. Tu només afanya't. Continua corrent. Embala't, cada cop més. Més, més ràpid. Desboca't.

Ara imagina't al centre del túnel. Encara corres endavant, has perdut el nord i els peus no et toquen al terra. Tanca els ulls, que ja no hi veus. No hi sents. Submergeix-te en el silenci, sense por. Precipita't en la foscor. En la buidor. Continua, encara que no sàpigues si allà a on vas tornarà a haver-hi llum. Tu no paris. No dubtis. Corre!

Veus? Això és la incertesa.

Comentaris

  • així és viatjar per la vida...[Ofensiu]
    teresa serramia | 03-05-2011 | Valoració: 10

    i tant!!, fasciant. esgarrifós. Impactant..., Únic...
    Bravo, Columba...bravo!!!

  • breu però intens[Ofensiu]
    joandemataro | 02-12-2010 | Valoració: 10

    gràcies pel teu contacte i felicitats pel teu relat, realment és així, el missatge que dónes és molt optimista : avança, no t'aturis.....
    una abraçada mataronina
    joan

  • Sensació ben evocada[Ofensiu]
    Unaquimera | 29-11-2010

    Abans de res, perdona, Columba, las meva demora en tornar pel teu espai; com suposo que sabràs, durant un temps no han funcionat els avisos de comentari, i per tant no sabia que havies deixat un de teu a sota dels meus Preverbis.
    Ara ho he trobat, t'agreixo els teus mots, manifesto el meu acord amb tu respecte als comentaris, i torno a venir fins aquí per reprendre el contacte.

    Em trobo avui davant aquest microrrelat que sorprèn de seguida a la lectora, a qui es dirigeix des del primer moment, captant l'atenció i portant-la de la mà ... fins abocar-la davant d'una sensació molt ben evocada.

    Has mantingut en tot moment un bon ritme i has sabut dotar el text d'una mica molt adequada.
    Et continuaré llegint per descobrir les teves propostes... la d'avui ha resultat ben suggerent!

    De moment, t'envio una abraçada tranquil·la,
    Unaquimera

  • això és...[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 22-11-2010

    ...la vida, un no parar, no aturar-se, córrer a les fosques, i seguir la veu... bé ja ho dius tu en aquest micro relat, que més podem dir, ja que tu, amb tanta senzillesa, descrius tanta història.

    Un micro relat molt reeixit, en tens traça, és nota.

    Per cert, el teu nano de l'atzar al fòrum de avui, una perla! per mi, el millor de tots.

    Aniré llegint els teus relats.

    Ferran

  • A cara o creu[Ofensiu]
    franz appa | 22-11-2010

    Metàfora de la vida, almenys d'un tipus de vida, amb l'ordre de la veu que ordena, o orienta. Pot ser la veu interior que ens fa seguir encara que la por ens recomani la immobilitat, o una veu externa, la saviesa que ens guia quan les passes vacil·len.
    Però així és la vida, incertesa, això és la Vida: moviment entre l'atzar, haver de triar quin peu bellugar, comprar butlletes i jugar.
    Jugar-se-la a cara o creu.
    Salutacions,
    franz

  • Enric Vilalta | 12-11-2010 | Valoració: 10

    Et felicito. M'he fixat e el teu perquè, d'entrada, m'agraden molt esl microrrelats. Però el que no sabia era que em trobaria amb un microrrelat-retrat. Quina imatge més bona de la incertesa, i alhora, sense dir-ho, de la fe! Continuem corrent, confiem, no parem!
    Et convido a llegir els meus relats, especialment "Pànic dominical" i "Visió a l'erm", em sembla que et poden agradar.
    Endavant.
    Enric

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Columba Palumbus

Columba Palumbus

10 Relats

36 Comentaris

10297 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
Tan li fa, només sóc un tudó...