Metamorfosi

Un relat de: Jere Soler G

Passo la mà per la cresta clara de les ones;
matisos blancs damunt d'un "tot" obscur.
¿Que deu haver-hi dessota el fosc de l'aigua...
on el raig de sol es perd dins d'un infinit misteriós?
M'enfonso dins la fredor intensa.
Miro amb els ulls d'un vell dofí cansat.
Retrobo l'embrió, la llavor, l'essència;
la mare mar que m'acull a redós.
Nedo amb un gir graciós,
saltant sobre l'estesa blava.
I em torno a capbussar,
cap els espais il·limitats de la mar.

Comentaris

  • gypsy | 01-07-2007 | Valoració: 10

    aquests versos m'han fet venir al cap en W. Whitman, que tenia el bell costum de parlar-li al mar com si fos el seu amant fidel i inviolable.
    De plaers l'aigua en va plena, dels que s'emporta de tots els banyistes que els deixen entre les ones juganeres. I marxen tot sabent, que tornaran a retrobar-se.
    A mi em fa l'efecte d'un cercle, quan tu no et banyis al mar, ho faran els teus fills, que també són tu i el mar seguirà allà, al mateix lloc de sempre abraçant els cossos mullats dels qui s'atansin.

    petons. gypsy

  • ginebre | 19-02-2007 | Valoració: 10

    Passo la mà per la cresta clara de les ones...ohhh!
    Maremar!

  • Un preciós poema [Ofensiu]
    Màndalf | 28-10-2005 | Valoració: 10

    que et deixa espai per somiar; t'obre una finestra, et fa pensar. Jo també m'he preguntat molts cops què deuen sentir el dofins, a on deuen anar, quan els veig per la borda saltironant enjogassats.
    Una abraçada

  • Gràcies Quetzcoatl[Ofensiu]
    Jere Soler G | 15-10-2005

    Moltes gràcies pels comentaris. M'alegro que t'agradin els sentiments que intento de transmetre amb aquest poema...
    A mi també m'agraden molt els teus reptes.

  • el renéixer[Ofensiu]
    quetzcoatl | 15-10-2005

    Hola Jeremies.

    Avui he decidit venir a fer una mica el xafarder pels teus relats, ja que m'agraden els reptes que envies...

    He començat per aquí, avui, i m'ha agradat trobar-me amb aquesta metamorfosi a l'inversa. M'explico: últimament tinc tendència a pensar que allò que muta se sotmet, irremeiablement, a la corrupció. Però no! També es pot renéixer.

    Poses molt de sentiment en aquesta mare que acaricies i en la que et submergeixes; de ben segur que deu ser una recorrent en la teva obra. L'imatge de l'embrió és preciosa, i també un dofí vell i cansat, jugant en les contrades il.limitades del blau.

    Una abraçada!

    m

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Jere Soler G

Jere Soler G

188 Relats

825 Comentaris

261880 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
Aquests últims anys m'he allunyat una mica d'aquest web en el qual he passat moments fascinants. Hi vaig arribar al 2005. Potser sigui el moment de tornar-m'hi a acostar, tot i que ara no escric tant, faig més cinema que altra cosa; i estic una mica més diversificat, i una mica espatllat, només una mica.

Tinc un canal de YouTube de cançons:

... CANÇONS

També tinc un blog que està a punt de fer setze anys:

...:-))) : NUESA LITERÀRIA