MÉS!

Un relat de: Unaquimera

Mans
Photobucket

Més!

Molt més que pell,
ossos, curses de sang
i carn en fardell
per sota del fang!

Més que amenaces,
ofrenes.
Més que etèries,
compactes.
Més que tentacles,
tentines.
Més que sorpreses,
contactes.
Més que promeses,
actes.
Més que crosses,
eines.
Més que armes,
mestres.
Més que astres,
atles.

En lloc d'arrugues, mapes.
En lloc d'ungles, llunes.
En lloc de veu, tactes.
En lloc d'una, dues.


Unaquimera

Comentaris

  • Preciosa poesia!!!![Ofensiu]
    free sound | 03-07-2011 | Valoració: 10

    Mans per acariciar,
    per tocar, per portar,
    per escriure i per estimar...
    Acariciar amb suavitat,
    per tocar explorant,
    per portar tot cantant,
    mentre escrivim llibertat,
    i estimem de veritat!!!
    Felicitats!!!
    Una abraçada a dues mans.

  • Preciós poema![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 21-03-2011 | Valoració: 10

    Preciós el què dius i la manera com ho dius, sempre amb la paraula justa, adient, sorprenent.
    M'encanta especialment l'última estrofa. Les arrugues no són només això, sinó la geografia de la nostra vida dibuixada en la pell de les mans, del rostre... Una pell solcada, viscuda, enamorada.
    Som molt més del que es veu amb els ulls.

    Nena, m'ha encantat.

  • Vaja,[Ofensiu]
    Josoc | 25-02-2011

    que serveixen per tot les mans, per allò més pràctic i per allò més dolç. Com tu dius: MÉS! Has trobat una forma original d'homenatjar-les. Jo també tinc un DIÀLEG ENTRE MANS, ja el trobaràs.

  • benvolguda...[Ofensiu]
    joandemataro | 21-06-2010 | Valoració: 10

    unaqui, li dónes vida a les mans... i les llegeixes com una pitonissa...

    felicitats
    fins aviat
    joan

  • Bon homenatge![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 09-02-2010 | Valoració: 10

    Sempre he pensat que les mans són una de les parts del cos que més simbolismes ofereixen. Amb els teus versos senzills però molt ben trenats has mostrat que tens la mà trencada confeccionant imatges meravelloses, plenes de principis exemplars. Les mans són les que poden dur a la pràctica un munt d'anhels.
    Estic contenta de saber que ja t'has recuperat de la teva mà dreta. Ara sí que en lloc d'una, ja pots comptar amb les dues! Perfecte!
    Aquesta vegada em ve de gust fer-te una bona encaixada de mans per celebrar la teva recuperació i la teva creació.

    Mercè

  • Picant de mans[Ofensiu]
    nuriagau | 22-05-2009 | Valoració: 10

    Hi ha qui diu que els ulls de les persones parlen, jo sóc de les que pensa (com tu) que les mans, també.

    Has aconseguit descriure amb paraules tot allò que les persones podem expressar amb les mans, emprant un seguit d'encertades antítesis.

    Felicitats pel poema!

    Núria

  • les mans.....[Ofensiu]
    ESTEL | 05-03-2009

    el cap pensa, les mans són poderoses, actuen, transmeten, parlen. Una carícia... les mans, una abraçada.... les mans, una carta expressant...les mans, fer allò per algú...amb les mans, un cop de mà...amb les dues. Sensacions, percepcions, lliurament, intercanvis......

    No et puc donar la mà, per el moment, però quan penso en tu, elles m´ajuden a fer-t´ho saber

    I t´envio una abraçada gran, sense mans peró amb tot el sentiment

  • És preciós! [Ofensiu]
    joanalvol | 16-12-2008 | Valoració: 10


    Mans closes desen l'energia aprehesa. Reflecteixen virtuts com defectes, tant poden beneir i guarir, com maltractar.

    Que la musa segueixi inspirant-te
    Una abraçada
    Joanalvol

  • La gramàtica...[Ofensiu]
    onatge | 09-11-2008 | Valoració: 10

    de les mans amb elles escric el poema, l'accent del desig accentua la vida. També recullo les llàgrimes per posar-les en almívar de tristesa. També amb elles acaricio el somriure i escampo boires i enlairo estelsi són els rems per navegar en el naufragi de viure.

    Salut.
    onatge

  • preciós[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 25-03-2008 | Valoració: 10

    M'engrescat. Valoro molt les mans, doncs practico el massatge sensitiu com a tècnica de creixement personal. Gràcies.

  • ahhhhh![Ofensiu]
    auf dem Weg | 05-02-2008

    i moltes gràcies pel comentari del meu relat, sempre va bé saber opinions.... ja sé que fa temps, però també en fa molt que jo no passo per aquí, m'haig de posar al dia...

    =)

    petons, lletres i relats!

    _auf dem weg,,,

  • impresionant[Ofensiu]
    auf dem Weg | 05-02-2008 | Valoració: 10

    ...realment impresionant com amb poques paraulesi ben dites es pot arribar a expressar tantes coses.

    Un poema que trigues pocs segons a llegir-lo però que transmet més que potser dues pàgines que jo pogués escriure...

    felicitats, m'agrada molt

    molts petons!

    _auf dem weg...

  • M´encanta[Ofensiu]
    Jimbielard | 05-02-2008

    com pots arribar a dir amb mots el que vols expressar amb les mans.... i a l´inreves.

    senzillament. fantàstic. m´encata

  • Què més puc dir-te que no t'hagi dit ja?[Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 22-01-2008 | Valoració: 10

    La veritat és que no cal un tema tan excepcional com gairebé inabastable per fer un bon poema. Un magnífic poema. Per inspirar-te n'hi havia prou, certament, amb mirar-te allò que feies servir per escriure'l. I contraposar, a les idees més negatives que poden forjar, la vessant més possitiva d'un món que poden construir.

    Comences el poema amb una estrofa amb rima consonant i versos molt breus. Amb l'agilitat dels versos breus i les ritmes ben quadrades, encarriles la lectura dinàmica que segueix a continuació.

    També es detecta la rima assonant (substantius en femení), i seguint l'estructura "més que + substantiu negatiu, substantiu positiu", confereixes un ritme distret i alhora profund.

    I acabes de la mateixa manera que començaves el poema, és a dir, amb una estrofa d'idèntiques característiques a la que obria l poema.

    Sensacional Més!, amb simbolisme i amarat d'il·lusió, que constitueix, a la vegada, una lectura gratificant. Tant és així, Unaquimera... que no sé pas què objectar-te. Ni tan sols per quedar bé i no semblar que et faig contínuament la pilota ;-)

    Gaudeixo llegint-te i, a sobre, n'aprenc: què més puc demanar?

    Gràcies per tot i rep, també amb aquest comentari, la meva més sincera felicitació per aquest nou any que... bé, encara podem dir que l'acabem d'estrenar (tot just estem al gener) i que vingui ben carregat de salut, bon humor, èxits literaris i, sobretot sobretot, molta inspiració. I si pot ser una musa de la talla que ha donat cos a aquest Més!, aixo ja serà de luxe!!!

    Una abraçada!!

    V.

  • Què vols que et diga?[Ofensiu]
    rnbonet | 21-01-2008

    Després de trenta-un comentaris -31!!!- només em resta afegir que "si el tiempo no la impide y con permiso de la autoridad competente" em caldria fer-ne un més. I seria això -encara que no fossen "las cinco de la tarde"-: un comentari més, que no aportaria gens d'idees a les coses dites; ni res de nou, ben cert.
    Per això, desitjar-te com sempre SALUT I REBOLICA (gran, en majúscules; això sí!). I que els déus i deeses de la mar, la terra i els cels et permeten seguir escrivint i desitjant... 'més'!!!

  • i més...[Ofensiu]
    Naiade | 21-01-2008 | Valoració: 10

    Un excel·lent relat de denuncia on demanes justícia.
    Prou promeses, més fets, "AJUDA" a crits.
    Ha estat un plaer llegir-te de nou, els teus escrits sempre desperten sensacions, sentiments.
    La teva biografia em té encisada, reflecteixes molt bé la teva rica personalitat plena de saviesa i enginy.

    Una abraçada ben forta esperant tornar-te a llegir ben aviat


  • Bocabadat[Ofensiu]
    trumfa | 18-01-2008 | Valoració: 10

    M'he quedat en llegir-te. Com sempre ens regales tot un seguit d'imatges i de falses contradiccions.
    Per cert, també desitjo que aquest any sigui genial per a tu i que de tant en tant ens facis algun regal d'aquests que ens alegren el dia.
    Ah! gràcies per enviar-me l'esperit del Nadal. Em va enfortir molt en un moment fotudet.
    I lo de les "frìgidas", brutal. Quina cleca! Suposo que coneixes el sentit del verb "coger" en diferents llocs de Sudamerica
    Una forta abraçada

  • uuuf![Ofensiu]
    setecel | 18-01-2008

    uuuf!...llegint alguns dels teus relats,m'he sentit alumne,poc enginyós,mancat d'estil i ocurrència..prometo llegir-te amb la tranquilitat que mereixes.Gràcies per llegir-me i comentar-me,i et convido a que ho segueixis fent..

  • un gran domini del vers i [Ofensiu]
    ANEROL | 16-01-2008 | Valoració: 10

    del ritme

  • Sempre[Ofensiu]
    Valentí Valent | 16-01-2008 | Valoració: 10

    volem més, esperem més, demanem més -així és com som- pero no sempre donem més, oferim més, actuem més.
    Endavant les mans que actuen, que contacten, que ensenyen!
    Feliç any nou també per a tu!

  • M'HA ENCANTAT[Ofensiu]
    Shu Hua | 16-01-2008

    fa temps que no entro per la web i avui he vist el teu poema i el trobo amb molt de ritme, amb gust de llegir-lo.
    Salut
    Glòria

  • més,[Ofensiu]
    Thyst | 15-01-2008 | Valoració: 10

    molt més!

    gran poder el de els mans ;)

    un petó!

  • i més![Ofensiu]
    Simon | 14-01-2008 | Valoració: 10

    Amb paraules acollidores has creat el poema que admiro i aplaudeixo amb mans satisfetes.

    Deixa anar lliurement les teves i crea!
    A reveure, SB

  • Enhorabona,[Ofensiu]
    kukisu | 13-01-2008

    per aquesta imatge poètica de les mans, companyes fidels dels sentiments, les accions, sovint menypreades solament com a instruments.
    Torno a llegir-te amb il·lusió!

  • Les mans...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 13-01-2008 | Valoració: 10

    i el seu llenguatge, l'escalfor de la pell i la capacitat de rebre i de transmetre tantes i tantes coses. Com sempre, has fet un poema en el que ho expliques amb ingeni i amb força, però també amb la capacitat que només pot mostrar algú que té una sensibilitat com la teva i és capáç d'expresar tan bé com ho fas tu una part del contacte humà.
    Una abraçada ben gran!

  • Molt més...[Ofensiu]
    F. Arnau | 12-01-2008 | Valoració: 10

    ...que pell,
    molt més que ossos i ungles!
    Així és la teua visió de les mans...

    Una abraçada!

    FRANCESC

  • M'has captivat[Ofensiu]
    escaldot | 12-01-2008 | Valoració: 10

    ambaquest regal inesperat.
    Jo t'ofereixo les meves ara que goso inverntar que potser fan un xic d'olor de xocolata i de sorpresa.
    M'ha agradat moltissim.

    Un petó de papallona i una abraçada.

    (em deixava de valorar-lo i val la pena)

  • M'has captivat[Ofensiu]
    escaldot | 12-01-2008

    ambaquest regal inesperat.
    Jo t'ofereixo les meves ara que goso inverntar que potser fan un xic d'olor de xocolata i de sorpresa.
    M'ha agradat moltissim.

    Un petó de papallona i una abraçada.

  • M'has captivat[Ofensiu]
    escaldot | 12-01-2008

    ambaquest regal inesperat.
    Jo t'ofereixo les meves ara que goso inverntar que potser fan un xic d'olor de xocolata i de sorpresa.
    M'ha agradat moltissim.

    Un petó de papallona i una abraçada.

  • Aquests[Ofensiu]
    Xocolatina | 11-01-2008 | Valoració: 10

    mapes, un al costat de l'altre, fan un atles!
    M'encanta aquesta idea!

    Una llepadeta encantada per a tu!

  • indefinida | 10-01-2008 | Valoració: 10

    Ritme, musicalitat, qualitat...m'ha encantat!
    En vull MÉS! :-)

    Petons.

  • diesi | 10-01-2008

    M'ha agradat el relat, però encara m'ha agradat més la teva biografia :P

    Comentari 1501 ^^ quin honor.

    petons!

    #NaT#

  • mmmm![Ofensiu]
    nina | 10-01-2008 | Valoració: 10

    un poema deliciós!

    enhorabona, una idea de genialitat pura, agermanar l'art visual amb les paraules.
    petons ensucrats amb moltes eMes!

  • Preciós![Ofensiu]
    Aquarela | 10-01-2008 | Valoració: 10

    Un conjunt preciós, cal llegir-ho més vegades, més lentament.... Vaig a fer-ho!

    Una pinzellada amb mà mestra!!

  • Més i més![Ofensiu]
    megane | 10-01-2008 | Valoració: 10

    Més mans! Més poemes! Més!
    Em va agradar molt quan el vaig llegir al Repte Poètic. Sempre aprenc de tu.
    m

  • Encaixada de mans fantàstica[Ofensiu]
    ORIOL | 10-01-2008 | Valoració: 9

    Parlar d'aquest artilugi del nostre cos, que posa fi a les extremitats superiors, i que consta de cinc allargassades estaques, no és fàcil. I tu ho has fet d'una manera extraordinària i noble.
    M'ha agradat veure que hi ha algú que pren atenció en el cos que arrastrem cada dia, i que més bonic o menys, és només nostre.
    Veure't parlar de les mans, m'ha fet veure com en són d'importants, i díficilment podria viure sense elles. Ara mateix em permeten escriure't aquestes paraules d'agraiment. en d'altres ocasions m'han servit per entrellaçar-les amb les d'algú altre com un dels senyals d'amor més bonics que existeixen, i avui les utilitzo per acariciar les teves paraules. M'has deixat meravellat. Gràcies.ORIOL

  • Kanoa | 10-01-2008 | Valoració: 10

    M'han ensenyat la web aquesta i m'estreno avui.
    Me sembla maco el teu poema, maco de veritat.
    Me fa somiar......... Me fa recordar mans i tactes!

  • Kanoa | 10-01-2008 | Valoració: 10

    M'han ensenyat la web aquesta i m'estreno avui.
    Me sembla maco el teu poema, maco de veritat.
    Me fa somiar......... Me fa recordar mans i tactes!

  • Bonics![Ofensiu]
    Txell Pellicer | 10-01-2008 | Valoració: 10

    Bonica imatges i bonic el poema!
    Molts boniques les comparacions que fas entre les mans i les possibilitats que tenen de ser.

    Tenim la sort a les nostres mans!

  • Bonics![Ofensiu]
    Txell Pellicer | 10-01-2008 | Valoració: 10

    Bonica imatges i bonic el poema!
    Molts boniques les comparacions que fas entre les mans i les possibilitats que tenen de ser.

    Tenim la sort a les nostres mans!

  • De la teva mà...[Ofensiu]
    franz appa | 10-01-2008

    En tres estrofes molt diferenciades estilíticament, ens condueixes -de la mà, naturalment- cap a una emocionant comunió de mans entrellaçades.
    Així ens parles del que pot amagar-se sota l'evidència física del nostre cos: És més que la pell, els ossos i la sang...
    La pell esdevé el mapa, tot un atles, però la mà en si també esdevé al potència de fer el camí que indiquen: actes, eines. Camí que cal tentinejar, contacte que cal mantenir. Tacte que anhela un altre tacte solidari, dues mans i no una. El tacte substitueix la veu (encara que, és clar, sigui la veu la que ens ho descobreixi, encara que sigui la veu materialitzada en paraula escrita).

    Una ofrena pacífica, sense amenaces ni armes. Una bella imatge, quan la mà és oberta i no un puny tancat...

    Una forta abraçada,

    franz

  • Veien[Ofensiu]
    Melcior | 09-01-2008 | Valoració: 10

    que fa una mà , saps perfectament que vols que faci l' altre .
    Endavant!

  • Les mans [Ofensiu]
    Avet_blau | 09-01-2008 | Valoració: 10

    Son un esgraó mes,
    de l' orgue del diàleg mes gran:
    Les mans.

    Que parlen, quan estan quietes,
    i que renyen agitades al vent.

    Les mans curen mentre acaricien,
    i maten en la quietud.

    Les mans poden estimular mes,
    que mil paraules i promeses.

    i poden recolzar mes pes, i mes penes
    que 10 braços ben lligats.

    Les mans ensenyen el camí
    í orientar mes a la vida,
    doncs son mestres del destí,
    eines per treballar cada dia .


    Avet

  • Mà amb mà[Ofensiu]
    Anagnost | 09-01-2008 | Valoració: 10

    El poema és bo, però el final és absolut:

    "En lloc d'arrugues, mapes.
    En lloc d'ungles, llunes.
    En lloc de veu, tactes.
    En lloc d'una, dues."

    En lloc d'una, dues... pell amb pell, dits amb dits, sentint l'escalfor de l'altre, sentint la vida de l'altre. I fent-li arribar la teva escalfor, la teva vida.

    I tot dit en un poema a l'alçada dels que ens tens acostumats.


  • Com m'agradat el teu poema[Ofensiu]
    paparola | 09-01-2008 | Valoració: 10

    Es curios quan volem expresar, una ma es mes que pell si, es bo quan la dones i millor quan la reps.

Valoració mitja: 9.97

l´Autor

Foto de perfil de Unaquimera

Unaquimera

111 Relats

5300 Comentaris

582747 Lectures

Valoració de l'autor: 9.95

Biografia:
Vaig néixer un 8 de novembre fred (sóc escorpí i fredolica des de llavors!) en un lloc diferent d'on visc ara, però sempre he viscut a prop del mar. Penso que a la meva sang porto gotes d'aigua salada. I a la pell, alguna escata...

La mar de blau, per moments tan ombrosa;
la mar de verd, tan bella i perillosa;
la mar de gris, que es veu majestuosa;
la mar d'acer, tan entremaliosa...

El futuro es una acuarela y mi vida un lienzo que colorear...

La vida és bonica, però de vegades complicada.

Gracias a la vida que me ha dado tanto... Me ha dado la risa, y me ha dado el llanto: así yo distingo dicha de quebranto, los dos materiales que forman mi canto. Me ha dado la marcha de mis pies cansados: A quien quiera acompañarmela, por favor vayamos pasito a paso, si hemos de ir mejor de la mano...

He viscut un llarg viatge i encara em queda coratge per avançar... amb les cartes de la vida jugo la seva partida: no em rendiré! Un altre dia ha començat!

... no vale la pena andar por andar, es mejor caminar pa'ir creciendo: volveré a contarte que he soñado colores nuevos y dias claros.

I per uns breus moment una estona de cel, ja no importa el demés, una estona de cel i per un instant tot s'haurà aturat.

Me niego a vivir esclava de mis heridas.

Hi ha dies en què, entre la gent i els crits, sense motiu i estúpidament, crec que sóc feliç. Tinc ganes de cantar i cridar, de saltar i de riure sense cap perquè... Vull estar contenta! Per això m'enfronto al cada dia, sense motius i estúpidament, amb un gran somrís!

Tu sonríe y verás como todo parece que brilla! Los ratos oscuros se harán de colores mientras sobre alegría y no falten canciones. A poquito que sonrias llegará la alegría, de los ratos peores germinan los buenos: sonreir no se compra, no vale dinero. Ei! Sonríe!

Desitjo somriure sense crosses, sense pautes, sense haver de demanar permisos i poder parlar sense estrafer la veu, ... si no us sembla massa.
Duc llunes i cançons per arracades!
El vent, cruel i savi, s'enduu les cançons dels dies que deixo enrere. I per fi, trobo el descans en els somnis perduts i retrobats, en qualsevol revolt del camí que continua.

Per contactar: unaquimera@hotmail.com

Si desitges deixar un comentari, ENDAVANT!
Estaré encantada de llegir-ho i saber de tu: la teva opinió, les sensacions que t'ha provocat un relat, qualsevol aspecte que facis constar, el suggeriment que et sembli més oportú fer serà ben rebut i RESPONDRÉ A TOTHOM més aviat o més tard!

Sóc en aquest web per aprendre, experimentar amb noves propostes, col•laborar amb altres autors i participar en qualsevol fet que ajudi a mantenir viu RC, l'espai que compartim i del qual en gaudeixo:

- Concurs de Microrelats de l'ARC: Secrets. Participant amb relats seleccionats: Dins i fora i Filla.

- Concurs ARC de Poesia Social 2011: Vaig participar amb Ara no sé, publicat al llibre col.lectiu "Tensant el vers".

- Projecte Barcelona, t'estimo: Relataire participant el 2008 i 2011 amb COR A COR, PAS A PAS.

- Gimcana Virtual Literària ARC 2010: participant i Guanyadora! No va ser fàcil, però ja que sap que som una colla de "bojos per les lletres" ;-))

- Poemes il•lustrats: Vaig participar en el concurs, on van seleccionar Enfiladisses.

- Poesia eròtica: Ho vaig intentar i ara alguns dels meus versos són al llibre "Erotisme som tu i jo": AMB, Joguines de dona, SENSE, Xàfec.

- Microrelats: Vaig respondre a la convocatòria, trobant-me entre els autors del volum "10x10 Microrelats" amb Condemnats veïns! (Culpa).

- Reptes del fòrum:
* Repte en prosa, el "clàssic" : He participat com a reptaire i jutgessa.
* Conte, un repte llarg: He participat com a contaire i jutgessa.
* Nanorepte: Nanoreptaire en pràctiques.
* MiniRepte: He participat com a minireptaire i organitzadora.
* Repte Poètic-Visual: He participat com a poetaire i organitzadora.
* MeloRepte: He participat meloreptant i proposant melodia.

- Propostes del Fòrum:
* Taller literari: Relataire participant. Va estar bé mentre va durar... http://es.geocities.com/tallerrelats.
* Interrelat: Relataire participant. Intent de novel.la col.lectiva... http://es.geocities.com/qwark79/principal

- Celebracions col.lectives a RC:
R en Cadena
Els senyors Angel Negre i Gerard Vila Nebot em van encadenar i jo he passat la cadena a: Alícia Gataxica, buscador, estrangera i mjesus.

* 5è ANIVERSARI d'RC!
Vam celebrar-ho a la nostra "enganxosa" manera...
Photobucket