Més val dolent conegut...

Un relat de: k-paxià

Cada dia que passa, cada hora que transcorre, tots els minuts que conté i els corresponents segons de cada un d'ells em repeteixen incessantment, com una d'aquelles cantarelles fàcils de quan ets un marrec, que s'acaba. La Fi. És el que sento: la cantarella; i el que sento: totes les mol·lècules del meu organisme preparant-se, al marge de la meva pobre voluntarietat, per la imminent tragèdia. Tragèdia, si… tràgic és el destí proper que veig per mi en els seus ulls. Possiblement Ella pateix més que jo, fins i tot, pel meu tràgic destí, perquè el provocarà, en serà la causant directa i única, prendrà la decisió,… marxarà,… s'adonarà que sap dir que "no" quan realment sent "no", que és més important començar de dins d'un mateix i tenir les peces clau de qualsevol projecte ben fermes i sòlides per poder convèncer l'exterior, fer prevaldre la paraula d'un mateix, escoltar i fer-se escoltar… i veurà clarament que ja no li cal patir més arrossegant el cadàver que fa uns mesos duu lligat al coll, repetint-se una i altra vegada que "no és un cadàver!, no és mort!,…" pel simple fet que Ella mateixa no assumia la realitat perquè aquesta no era agradable, rosa, suau, d'anunci de compresa (de les perfumades, clar). Aprendrà que la primera decisió, la més important, la que farà de pedra angular a les que la segueixin, és la pròpia autodeterminació. Triarà per ella mateixa i es desfarà del cadàver, ja el veurà com a tal, un cadàver, un tros d'allò que recorda amb amor va ser i que ja fa temps que no l'omple, no per actes deficients, ni per voluntat explícita o implícita de cap dels dos, ni per maldats, ni per… ni per res. Quasi sempre s'acaba sense motiu,… o amb l'únic i no consolador: s'havia d'acabar. Perquè SI. El que necessiti una explicació més extensa, més acurada, científica?… va!, potser si que la podem trobar. A veure que us sembla aquesta: "perquè pel sol fet de començar, ja està abocat a acabar. Res roman eternament. El que li dóna intriga, passió, adicció fins i tot, és no saber ni la data d'inici ni la de cloenda… fins l'instant mateix en que es produeix."

Comentaris

  • No sé què pensar, [Ofensiu]
    2silencis | 22-04-2008 | Valoració: 8

    Es com si fos escrit des de la distància, intentant evitar el dolor. M'equivoco? He començat com a lectora i hi ha autors que criden l'atenció per causes molt diferents. Llegiré altres coses teves.

  • amb respecte[Ofensiu]
    ANEROL | 13-01-2008

    però no entenc res

l´Autor

Foto de perfil de k-paxià

k-paxià

3 Relats

10 Comentaris

3555 Lectures

Valoració de l'autor: 8.71

Biografia:
K-Pax,... hauríem de venir tots d'allà per poblar La Terra... i 'poblar-la', no esquilmar-la.