Més enllà

Un relat de: març

Et falta temps per recordar
les històries del passat:
dictadura i submissió,
i ara no en pots escapar.

Vivint sempre comparant,
a qui omples les butxaques,
si omplint buides el cor
a qui encara el conservava.

I ara des del teu balcó
veus la vida com passa,
veus marxar aquell passat,
que t'ha fet tan desgraciada.

Cal buscar el somriure
més enllà del monarca,
més enllà dels ulls que ploren
en veure que tu no avances.

Comentaris

  • Ja em sap greu... [Ofensiu]
    pseudo | 24-01-2005

    Però per capçar les poesies sóc plenament un negat....

    La part que he entés m'agrada... llàstima que per molt que la rellegeix-ho no acabo de entendre tot el missatge.

  • Shu Hua | 22-01-2005 | Valoració: 8

    llegint els comentaris he entès més bé el poema i tens raó, no es pot comprar el carinyo ni el benestar dels que estimes.
    bonic poema

  • Monty | 19-01-2005 | Valoració: 9

    M'agrada mossa, i ja saps que jo sóc raro per aquestes coes.

    Està molt bé!

  • Fantàstic![Ofensiu]
    Thalassa | 19-01-2005 | Valoració: 9

    De moment és el que més m'ha agradat! té força, ritme, missatge clar i contundent...

    Mil felicitats

    Thalassa

  • Sí...[Ofensiu]
    Llibre | 31-12-2004

    queda més clar. Gràcies per l'aclariment. I disculpa si no t'havia dit res, però és que fins avui no he tornat a entrar en aquest poema teu, i no havia vist la teva resposta.

    Salut!

    LLIBRE

  • aclariment[Ofensiu]
    març | 11-12-2004

    Hola Llibre!

    Tot això de la doble personalitat va ser només una confusió.

    Pel que fa a "omplir les butxaques", es refereix a l'actitud que ha pres la persona que m'inspira a escriure aquesta cançó. No és que visqui en el passat, però si que el passat l'ha fet com és ara, superficial i materialista. Ella creu, o almenys això és el que demostra, que donant-me el que necessito a nivell econòmic o material, podríem dir, compleix el seu paper. Però no, per això dic que em buida el cor. No sé si així queda una mica més clar.

    En fi, gràcies pel comentari

  • Caram![Ofensiu]
    Llibre | 11-12-2004

    No sé si aquest poema ha despertat comentaris pel poema o per la personalitat de l'autor (o doble personalitat). Bé: llegits els comentaris, he après molt. No sabia, que la gent es dedicava a escriure des de diferents personalitats. Curiós.

    Sobre el poema, m'ha agradat.

    Però alhora m'ha resultat curiós (o ha sigut producte de la lectura dels comentaris). Suposo que es refereix a una persona major, propera, que viu anclada al passat. Un passat dur que recorda i recorda per tot el que va haver de patir. Correcte? Però no entenc això d'omplir les butxaques. Bé, és un detall insignificant, però m'ha cridat l'atenció.

    Et segueixo llegint.

    LLIBRE

  • Eiiis[Ofensiu]
    març | 17-10-2004

    Tranki, jo també vaig parlar amb el Cesk i ho vaig entendre, però al primer moment no tenia ni idea de què anava tot allò...

    Merci!!!

  • Ho sento...[Ofensiu]
    Marc Freixas | 17-10-2004

    vaig parlar amb el cesk, i no!! tens raó;
    es veu que per aquí, hi ha gent com el mateix cesk, o en Sergi Yagüe ( un excel·lent poeta!! ) que han creat un altre jo.

    M'explico :

    el cesk també era en manu cabrales iraltza;
    i ho va fer per saber si en poc temps aconseguia una certa admiració per part dels autors i lectors del web, i de fet ho va aconseguir.Ara, comque es va autodescobrir, doncs ja no escriurà més com a manu, però ja ha comprobat que en poc temps havia aconseguit allò que ell volia, m'entens oi?

    I jo em pensava que el sergi yagüe també era març ( ell va dir que havia creat un altre jo, i que fa relativament poc temps ) però ho sento;
    m'he equivocat de ple tu!!

    Escolta març :

    tu continua escrivint el teu talent;
    m'agrada com escrius.

    UNA ABRAÇADA!!!

  • març | 16-10-2004

    No sé exactament a què et refereixes amb això de la doble personalitat...Potser has llegit algun comentari meu en algun poema...Bé, l'únic comentari que he fet!!!

    En qualsevol cas...de doble personalitat res, així k si em vols preguntar el que sigui, endavant!


    Una abraçada!

  • CRÍTICA CONSTRUCTIVA, NUNCA NEGATIVVVA!!![Ofensiu]
    Marc Freixas | 16-10-2004 | Valoració: 9

    Hola març.

    No t'espantis, jo sóc el jutge bo, i la crítica aquesta que et dic no va pel poema ( m'agrada ) sinó pel dubte que tinc...

    es podria dir per un dubte de la doble personalitat d'un artista,
    però comque no sé si tu vols dir-hi alguna cosa,
    de moment ho deixo aquí.

    Ei, no te'm emprenyis eh!! que el poema m'ha agradat;
    dius el què volies dir amb molta claredat,
    i amb això ja n'hi ha prou i de sobres!!

    No sé, no sé!! tinc un nom al cap, i que a més a més a mi m'agrada moltíssim, però... bah!! ja no dic res més.

    UNA ABRAÇADA DEL MARC MARÇ!!!!

    ( però si em vols contestar, contesta'm, que jo ja entraré a veure els teus poemes, perquè són interessants, i potser estic equivocat )

    APADÉU!!!

Valoració mitja: 8.75