Més enllà de l’enyor

Un relat de: rautortor
Més enllà de l’enyor

al David, el meu pare

Més enllà de l’enyor
hi ha un matí clar,
una mirada exquisida
que estima i comprèn
tot allò que sóc i vull ser;

i també, una deu de mots,
de consells silenciosos
envaint les rutines sàvies
dels somnis, que han bastit
el meu món tal com és.

Fa dies que no vinc
al cementiri dels records,
la imminència de la vida
apressada em té captiu.

No t’he oblidat, pare meu,
bé prou saps que no podria.
Més enllà de l’enyor
el meu jo batega amb tu.

Comentaris

  • Quin poema i quin pare![Ofensiu]
    Illadestany | 05-11-2016 | Valoració: 10

    Genial poema i genial pare de mirada exquisida, "que comprèn i estima tot allò que sóc i vull ser". Aquests versos constitueixen una poètica definició del que hauria de ser un pare, el que vetlla respectuosament, amorosament, el desenvolupament del desig del fill. Per això el record va més enllà de l'enyor, i pots concloure amb aquest magnífic "el meu jo batega amb tu": sempre hi ha un lligam indestructible, entre pares i identitat dels fills, però aqui es concreta en un batec que inclou, implícitament , el del cor.

  • Record[Ofensiu]
    tomas.arcas | 24-10-2016 | Valoració: 10

    Raül, com sempre, omples de màgia les paraules i ens fas reviure sentiments que el tràfec quotidià i prosaic intenta portar-los a l’oblit. Gràcies per fer-los recordar.

  • Passeig íntim[Ofensiu]
    Núria Niubó | 22-10-2016 | Valoració: 10


    En aquest tranquil passeig íntim per l'enyor de l'amor pater-filial, plaent i punyent alhora, m' hi he trobat bé, m'he deixat endur pels teus versos i he viscut instans de retrobament interior.

    Com sempre els teus poemes d'una subtil delicadesa em calen molt endins.

    Una càlida abraçada
    NúrIa

  • Enyor[Ofensiu]
    Naiade | 22-10-2016 | Valoració: 10

    Una bona poesia, molt sentida. Res pot substituir l'amor vers els pares i tot sovint cerquem estones per dir-los que no els oblidem.
    M'ha agradat

Valoració mitja: 10

l´Autor

rautortor

222 Relats

757 Comentaris

138525 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Raül Torrent i Torrent (Menàrguens, 1945)

A més d’un sentimental impenitent, em considero un lletraferit sense remei. La docència, la història i l’arquitectura són la meva dèria i conformen bona part de les meves metes; la poesia, en canvi, és la companya de viatge, complaent i seductora, que tothora m’ajuda a descobrir qui sóc.




Fotografia d'Arno Rafael Minkkinen