M'encanta reciclar... que guay que sóc!

Un relat de: JakpaT

A casa reciclem. Ho reciclem tot a casa...
El plàstic al lloc del plàstic, el paper al lloc del paper,
la brossa orgànica al lloc de la brossa orgànica,
les piles al lloc de les piles.
Tot té un lloc... menys nosaltres a aquest pas.

Tenim un cubell per a cada cosa, ja casi no hi cabem a la cuina. Ens encanta fer excursions periòdiques als diferents contenidors perquè els cubells mai s'emplenen tots alhora així que vulguis o no cada dia has d'anar a llençar el contingut d'un. Els veïns ens miren de reüll quan em veuen sortir de casa amb les bosses de deixalles. Jo els miro i somric pensant "som guais, reciclem".

Això sí, quan ens despertem al matí no pujem les persianes, encenem la llum que és més còmode.
Anem en cotxe a la feina, encara que algú la tingui cinc minuts a peu. El cap de tractament de residus d'on treballo ho té fàcil..., no és massa complicat: els aboca al riu i llestos. A l'estona de descans em menjo el meu entrepà embolicat amb doble ració de paper d'alumini. Però és guai, que recicla!

Ens sentim tope orgullosos de ser tan respectuosos amb el medi ambient, i és que..... reciclem.!




Comentaris

  • Ningú és perfecte...[Ofensiu]
    L'escriptor mediocre | 02-09-2005 | Valoració: 10

    ... no hi ha ningú que es preocupi del tot d'allò que li preocupa de debò, sempre hi ha alguna cosa que se li escapa (voluntària, o involuntàriament). Malgrat tot, que guay seria reciclar si hi hagues més contenidors, més conscienciació ciutadana...
    Però mentre no siguem super mega guais (com diuen alguns) ... ens haurem de conformar en ser nomès guais...

    No t'aturis

    Juseph

  • Llibre | 02-09-2005

    Una crítica ben irònica d'una realitat ben actual.

    I tens tota la raó: sovint ens pensam que reciclem i som educats amb el medi ambient perquè acomplim amb les tasques més vistoses d'aquest comportament, però no som conscients de tot allò que fem malament (jo m'incloc).

    Haurem d'aprendre a reciclar. Encara ens falta molt camí!

    Salut!

    LLIBRE