MEMÒRIES D'UN QUE NO TÉ MEMÒRIA. Capítol sisè

Un relat de: lluisdesils

Disfrutar de tots els plaers es insensat; evitar-los, insensible.

Plutarco (50-125) Escritor grec


No voldria que aquestes memòries semblessin els laments d'un vell amargat, sinó només la constatació de que no he sabut treure a la meva vida tot el profit que n'hauria pogut treure. I això em sembla que ho podria suscriure quasi tothom. Per altra banda, ja he afirmat que en aquests moments em sento moderadament feliç.
Una de les coses que ha fet que no fos capaç de treure a la vida tot el que té de bo, és l'haver gaudit poc dels plaers que aquesta comporta. I això, no només degut a la meva manera de ser, sinó també per motius fisiològics. M'explicaré:
Resulta que, he estat patint unes rinitis al.lèrgiques de causa desconeguda a partir, aproximadament dels vint-i-vuit anys, que m'han afectat tots els hiverns, amb unes pauses de només dos o tres mesos l'any, els de más calor. Això ha fet que hagi perdut l'olfacte en un vuitanta per cent. I amb l'olfacte, el gust.
Jo recordo, quan era jove i anava a passar uns dies a Tamariu, aquelles sentors dels pins i la mar barrejades, que eren una gloria per l'olfacte i que combinava tan bé amb la meravella de paisatge! Ara veig un paisatge de la Costa Brava i és com si veiés un reportatge de la televisió en tres dimensions. No ens adonem de tot el que ens dóna l'olfacte fins que el perdem, com tot, per altra banda.
I no parlem dels plaers del menjar. Tinc la sort de que, com que sóc de vida, tot ho trobo bo, però si fos una persona desganada, ho trobaria tot dolent. Perquè la realitat és que no m'adono gaire dels sabors, a no ser que siguin molt marcats.I així, doncs, menjo perquè tinc gana, però el plaer del menjar m'està negat.
Anem ara pels plaers del sexe. Dels que no n'he tret ni la meitat del partit que n'hauria pogut treure, degut al meu temperament, però també per causa d'una malformació congènita que tinc en el penis que se'n diu "hipospadia", malformació que pateix, aproximadament, un home de cada mil i que fa que el gland no estigui tot recobert per la pell. Al no estar recobert, el gland perd sensibilitat i, amb la sensibilitat, sensació de plaer.
Suposo que el motiu de que moltes religions practiquin la circumsició i l'ablació de clítoris és per disminuir la sensació de plaer, amb la qual cosa els actes pecaminosos seran menys. D'altra banda, jo em pregunto: perquè hi ha tantes religions que consideren el sexe com una cosa bruta i pecaminosa?. Si fos així, Déu no ens ho hauria donat.I si ens ho ha donat, será per fer-ho servir.
És clar que, si bé ho mirem, una cosa que podria ser tan bonica com és procrear i gaudir fent-ho, perquè fisiològicament va unit a unes parts del cos tan lligades amb les funcions excretores, que són les més desagradables del cos humà?
És com si els forasters que vénen a visitar una ciutat se'ls rebés en el lloc on desemboquen totes les clavagueres.
Això demostra que allò que diu la religió catòlica de que Déu ens ha fet a imatge i semblança seva és una mentida com una catedral. Catòlica, això sí. O serà que estem fets a imatge i semblança de les bèsties? Més aviat sí.
És que les persones, ho veig molt clar som uns animals producte de l'evolució d'altres animals, resultant una espècie superior a les altres en certes coses, però inferiors en d'altres. Creure el que l'església ens ha fet creure, per mi, és un pecat de soberbia. O no?
Tornant, doncs, a l'inici d'aquest capítol, tal com deia Plutarc, evitar els plaers és insensible. I a més d'insensible, diria jo, és insensat. Ja sabem, però, que l'església peca d'insensible en moltes coses i és tan insensata que no deixa casar els capellans i les monges, per exemple.
Ja veieu que sóc molt crític amb l'església catòlica, però és que no només amb l'església, sinó que no puc creure ni en Déu ni en l'espiritualitat. I en això no s'hi pot fer més. O creus o no creus. Deu venir del meu temperament fret i poc donat als sentiments i això fa que la religiositat, que és un sentiment, jo no l'experimenti. Però d'aquestes coses potser que en parlem en una altra ocasió.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer