Memòria d'un infant

Un relat de: Dorian

No m'ho puc creure… L'he tornat a veure sortint del treball. La mateixa forma, la mateixa vestimenta i el mateix caminar pausat em donaven l'esquena. Fumava una cigarreta perquè vaig veure el fum sortint del davant. Em vaig quedar frapat, corprès enmig del carrer ple a bullir de vianants. Xocant amb els cossos que treien improperis per la meva inoportuna estupefacció. El vaig perdre en un carreró estret. El volia cridar, però com! Si ni tant sols sabia el seu nom... Tots els records de llavors es van abraonar al meu cervell, em tornava a veure a mi mateix, amb dotze anys, a aquell parc del meu poble, plorant desconsolat a un banc de fusta, i una llàgrima freda va rajar per la meva galta amb l'amarg sabor de tristeses pretèrites…

Plorava perquè m'havien pegat a l'escola. Un noi era el meu dimoni particular que durant anys em feia la vida impossible. No veia sortida d'allò i els meus pares s'havien acabat de separar, cosa que no entenia al complert. Plorava i treia mocs que em netejava a les mànigues. I llavors vaig escoltar la seva veu profunda i tranquil·la, com un pou. "Per què plores noiet?" Em vaig girar espantat i al meu costat, on només hi havia aire segons abans, va aparèixer un home gran, vestit tot de negre, amb frac, de cabells blancs i bigoti cuidat, que fumava amb parsimònia una cigarreta fent cercles amb el fum. Em mirava amb un somriure murri i va tornar a parlar "Que és el que et neguiteja tant… No pot ser tant dolent noiet… Mira" Va dirigir el seu dit arrugat a unes estàtues del parc, eren figures de bronze vell que representaven vellets asseguts a un banc. La primera vegada que els vaig veure em creia que eren homes negres passant l'estona fins que vaig tocar el fred metall. "Mira aquelles pobres estàtues… Només reben la carícia dels excrements dels coloms… i es passen tot el dia al carrer, sense casa ni afectes… Ells si tenen raó per plorar! Però ni tant sols poden!!" Se'm van passar els plors i ja només sanglotava, podent reunir la força per contestar "Però només son estàtues, ningú es preocupa de les estàtues, no tenen sentiments ni sofreixen…" El vellet va riure i va dir "Això et creus jovenet!! No tot es el que sembla… Si t'acostes a elles podràs escoltar-les queixant-se de la seva misèria…" "No m'ho crec!! És un vell boig…" Vaig sortir corre'ns, retornant la meva desesperació infantil i sense voler vaig acabar al costat de les estàtues de bronze que representaven als vellets. "Aquets maleïts coloms!!! Si només em deixessin moure un braç els agafaria i els aixafaria com insectes!!" Els plors van tallar-se de sobte i vaig quedar palplantat observant les estàtues… "Del cert -va contestar una plena del color blanc dels excrements de les aus a la primera estàtua que representava a un vellet amb gorra i ulleres- animals desagradables on els hi hagi… Si pogués dir a aquells vells de les sis i mitja que llencessin claus en comptes de trossos de pa seria feliç…" La resta d'estàtues van respondre amb un murmuri d'aprovació. Vaig fugir espantat cap a casa, no creient-m'ho. Aquella mateixa nit vaig tenir un somni vívid que recordo amb detall: jo passejava per grans carrers plens de gent, de formes vagues que no podia captar, però sentia el moviment al meu voltant, llavors, després de vagarejar una estona es va escoltar una campanada que va engolir la resta de sorolls, i tot de noves veus arribaven a les meves orelles, veus estridents i estrafolàries, sabia que no eren dels homes que em rodejaven fins que, mirant al cel vaig captar dues figures a la façana d'un edifici antic, eren dos gàrgoles d'aspecte ferotge, i eren elles les que parlaven, no recordo el que deien però si que, en un instant, una d'elles es va girar i va dirigir el seu dit de llargues ungles cap amí des de les alçades. Llavors vaig despertar, suant, amb la roba pegada al cos.

Els dies es succeïren i jo vaig quedar en custodia de la meva mare. A l'escola l'inquisidor continuava amb la seva tortura i vaig acabar al mateix parc, una tarda sortint de l'escola. Em disposava a sumir-me en la tristesa fins que, sentint una mà al meu muscle em vaig girar de sobte. Era el mateix vellet, amb la mateixa roba i el mateix somriure juganer. "Va, va... No ploris mes nano... Mira, si tens cap problema amb algú has de fer el que et diré: porta'l aquí, a la mitjanit, just davant d'aquella estàtua de Jaume el Conqueridor -era aquesta una estàtua del monarca a cavall, tot vestit per la guerra, mirant a l'horitzó- Aquest problema desapareixerà. T'ho ben asseguro." Vaig tractar de girar-me per encarar a l'estrany però aquest s'havia esvaït. A la nit vaig rumiar sobre el que m'havia dit, arribant a la conclusió desesperada de que res podia perdre. El meu Nemesis era un noi de nom Marc, gras com un Cal·lígula, que sempre deixava anar olor a suat i solia pegar-me agafant-me per el cap amb força. La seva hora predilecta era la del patí així que, el dia següent, agafant valor, el vaig encarar amenaçant-lo a que aquell dia a mitjanit es presentés a aquella plaça per dirimir la nostra qüestió de forma definitiva, com cavallers d'antuvi. El nano va acceptar per por a quedar malament i ja em puc veure, atemorit -jo era un noi força esquifit i poca cosa- enmig d'aquella plaça, sota la ominosa figura del Conqueridor, esperant al meu enemic. Les campanes van sonar indicant l'hora de les bruixes i va aparèixer en Marc sota la llum ataronjada del parc. Tenia cara de toro enfadat i semblava voler apallissar-me. En apropar-se, quan ja restaven poques passes un terrible bramul va sorgir del meu cap "La Fe sense Obres, Morta es!!!" Per al meu terror un soroll de metall horrible va començar a escoltar-se darrere meu, el rostre del busca-raons va empal·lidir i mirava a uns metres per sobre meu. Jo també em vaig girar podent comprovar com l'estàtua reial es movia. En pocs segons va desembeinar la seva espasa i la va apuntar cap a en Marc. Aquest va emetre un xiscle de nena i va sortir corre'ns, el seu greix seguint el moviment, el cavall de Jaume I va passar-me d'un salt per el costat, perseguint al pobre noiet. Jo, com es comprensible, també vaig fugir cap a casa. El dia següent, a la temuda hora del pati, em van dir que en Marc es trobava malament i no ens regalava la seva presencia. Mesos després va tornar, mes prim, i sempre em defugia la mirada.

Evidentment mai he explicat això a ningú ja que s'atribuiria a la excitable imaginació de l'infant que jo era, i potser aquella figura que vaig veure sortint del treball no era el vellet del parc. Tot el que sé es que sempre tracto d'evitar els llocs amb excés d'estàtues i mai he practicat actes vandàlics en contra seva. I que odio els coloms.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Dorian

202 Relats

102 Comentaris

139029 Lectures

Valoració de l'autor: 9.39

Biografia:
"Milions son condemnats a una encara més fosca condemna que la meva, milions es revolten silenciosament contra el seu destí. Ningú coneix quantes revolucions a banda de les polítiques fermenten en les masses de gent que poblen la Terra."

"...human beings must love something, and, in the dearth of worthier objects of affection, I contrived to find a pleasure in loving and cherishing a faded graven image, shabby as a miniature scarecrow. It puzzles me now to remember with what absurd sincerity I doted on this little toy, half fancying it alive and capable of sensation."

-Currer Bell

"Soc la més eminent de les persones. I la més indigna"

-Mao Zedong

"The art of life is the art of avoiding pain"

-Thomas Jefferson

"It is a curious object of observation and inquiry, whether hatred and love be not the same thing at bottom. Each, in it's utmost development, supposes a high degree of intimacy and heart-knowledge; each renders one individual dependent for the food of his affections and spiritual life upon another; each leaves the passionate lover, or the no less passionate hater, forlorn and desolate by the withdrawal of his object."

-Nathaniel Hawthorne

"At eighteen our convictions are hills from which we look; at forty-five they are caves in which we hide"

-F.Scott Fitzgerald

"Imanishi se hallaba obsesionado con la idea de que a menos de que llegara pronto para él la destrucción, el infierno de la vida cotidiana se reavivaría y le consumiría; si la destrucción no sobrevenía inmediatamente estaría sometido todavía más tiempo a la fantasía de que le devorara la estolidez. Era mejor verse arrastrado a una catástrofe repentina y total que carcomido por el cáncer de la imaginación. Todo ello podía deberse al miedo inconsciente a que se revelara su indudable mediocridad si no se daba fin a sí mismo sin demora."

-Yukio Mishima

"Why did his mind fly uneasily to that void, as if it were the sole reason why life was not thoroughly joyous to him? I suppose it is the way with all men and woman who reach middle age without the clear perception that life never can be thoroughly joyous: under the vague dullness of the grey hours, dissatisfaction seeks a definite object, and finds it in the privation of an untried good."

-George Eliot

" [...]It is "your" congressman, "your" highway, "your" favorite drugstore, "your" newspaper; it is brought to "you", it invites "you", etc. In this manner, superimposed, standarized, and general things and functions are presented as "especially for you". It makes little difference whether or not the individuals thus addressed believe it. Its success indicates that it promotes the self-identificacion of the individuals with the functions which they and the others perform."

-Marcuse

"[...] how the drunk and the maimed both are dragged forward out of the arena like a boneless Christ, one man under each arm, feet dragging, eyes on the aether."

-David Foster Wallace

"That's the whole trouble. You can't ever find a place that's nice and peaceful, because there isn't any. You may think there is, but once you get there, when you're not looking, somebody'll sneak up and write "Fuck you" right under your nose. Try it sometime. I think, even, if I ever die, and they stick me in a cemetery, and I have a tombstone and all, it'll say "Holden Caulfield" on it, and then what year I was born and what year I died, and then right under that it'll say "Fuck you." I'm positive, in fact."

-J.D.Salinger

“The so-called 'psychotically depressed' person who tries to kill herself doesn't do so out of quote 'hopelessness' or any abstract conviction that life's assets and debits do not square. And surely not because death seems suddenly appealing. The person in who Its invisible agony reaches a certain unendurable level will kill herself the same way a trapped person will eventually jump from the window of a burning high-rise. Make no mistake about people who leap from buring windows. The terror of falling from a great height is still as great as it would be for you or me standing speculatively at the same window just checking out the view; i.e. the fear of falling remains a constant. The variable here is the other terror, the fire's flames. And yet nobody down on the sidewalk, looking up and yelling 'Don't!' and "Hang on!', can understand the jump. Not really. You'd have to have personally been trapped and felt flames to really understand a terror way beyond falling”
― David Foster Wallace, Infinite Jest