Melodia silenciosa

Un relat de: brins

MELODIA SILENCIOSA


Roman silenciosa,
resta callada
vora la porta;
bressolada de tinta
i fulls de colors,
gronxada de notes
i curulla de mots.



La bella melodia,
d´aire escassa,
necessita respirar;
esmicola fustes,
cerca flaires,
truca amb deler;
no vol estar closa,
vol viure al carrer.



Fuig de ser cendra,
vol ser cançó encesa,
polpa de fruits diaris
passeig de vesprades,
i murmuri de nit.



Cerca harmonia,
música al vent,
galop de sons propis
que cavalquin per l´aire
en llavis de la gent.


Comentaris

  • pentagrama[Ofensiu]
    anforsa | 28-12-2008 | Valoració: 10

    Com si parlessim amb la boca tancada, aquell murmuri, aquell solfeig de notes que trapasen la galta i flueixen prop orella i s'escoltenAnton.

  • M'agrada aquest poema...[Ofensiu]
    Grocdefoc | 11-12-2008 | Valoració: 9

    que dediques a quelcom tan fugisser com pot ser una melodia. La música que de vegades sentim tan intensament i que volem donar-li forma real amb l'ajuda de mots ben escollits.
    Pel que dius en la teva presentació veig que també la pintura forma part de la teva vida (encara que l'haguem desat, sempre ens torna a cridar amb força quan menys ens ho esperem). Crec que les diferents maneres d'expressar-se (i crec que en som uns quants aquí, a RC, amb aquesta doble vesant -o triple-, de conrear les arts de la música, pintura i literatura) es complementen les unes amb les altres.
    Gràcies pel teu comentari a un dels meus relats. A reveure, M. Pilar

  • Una bona...[Ofensiu]
    onatge | 06-12-2008 | Valoració: 10

    melodia. Silenciosa sí, però suposo que la seva veu en silenci t'arriba... De fet potser la vida no deixa de ser una melodia silenciosa i respirem i gaudim del seu eco en la nostra profunditat més profunda.


    Salut.
    onatge

  • L'harmonia[Ofensiu]
    Magrat | 05-12-2008

    que cerca la teva melodia ja es troba en aquest poema. Molt musical... Què més et puc dir que no hagin comentat ja altres companys relataires?
    Moltíssimes gràcies pel teu comentari als meus nanos!

    Una abraçada i fins aviat, brins!

  • Vibracions callades[Ofensiu]
    Unaquimera | 03-12-2008 | Valoració: 10

    Un poema ple d'harmonia, amb la música com a protagonista i amb flaire de tonada, on els mots ens canten esperances i desitjos, ànsies que l'ànima capta com reflexos en un mirall.

    En certa manera, es podria dir tots som una melodia silenciosa, a l'espera de què algú ens doni vida... cosa que succeeix quan ens descobreixen entre tants altres, quan ens trien per qualsevol motiu, quan ens escolten, quan ens estimen... o quan ens llegeixen!

    Parlant de lectures, en el teu darrer comentari dius: "És la primera prosa que et llegeixo, ja saps que fa poc que sóc a RC" El cert és que darrerament havia publicat experiments poètics de diferents tipus, però en començar a RC escrivia en prosa i de fet la meitat de la meva producció aquí ho és; com a mostra, t'ofereixo el primer relat que vaig publicar, és a dir, aquell amb el qual em vaig estrenar, que per a mi va ser molt especial: Amb les cames separades. Si et ve de gust llegir-ho, espero que t'agradi...

    T'envio una abraçada al galop,
    Unaquimera

  • Però brillant![Ofensiu]
    Queca | 01-12-2008 | Valoració: 10

    Brins, ninona, ets brillant.

    Gràcies pels teus comentaris, de veres.

  • Ostres![Ofensiu]
    AVERROIS | 30-11-2008 | Valoració: 10

    M'havia deixat valorar-te! No és important però crec que s'ho val.

    Una altre abraçada.

  • La teva poesia...[Ofensiu]
    AVERROIS | 30-11-2008

    ...és com aquesta melodia silenciosa que lluita per fer-se pas suau i dolça acaronant pensaments, il·lusions i somnis.
    Les paraules i els colors parlen sense dir res. Per ells sols no tenen vida, però un ànima oberta pot fer sortir d'ells tot el seu encant.
    Mercés pels teus comentaris i segueix pintant de colors els teus mots.

    Una abraçada.

  • No en tinguis dubte[Ofensiu]
    Melcior | 30-11-2008 | Valoració: 10

    Correrà pels carrers optimista , s' obrirà al món en llibertat .
    Gracies i endavant!

  • m'agrada molt[Ofensiu]
    esteldetinta | 30-11-2008 | Valoració: 10

    aquesta melodia silenciosa! Continuaré llegint els teus relats. Moltes gràcies pel teu comentari. Una abraçada

  • M'agrada[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 28-11-2008 | Valoració: 10

    la melodia que compon el teu poema i les notes que són les síl·labes de les lletres. Molt saludable. Gràcies.

    Salut i records!
    ullsblaus1

  • Escolto[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 28-11-2008 | Valoració: 10

    la teva bella melodia que sona harmoniosament a les meves orelles.
    Has escrit un poema preciós! Et felicito, brins.
    Mercè

  • Hola brins![Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 27-11-2008 | Valoració: 10

    Ja fa dies que em vas deixar un comentari i no trobava cap moment per torna-te la pilota! Gràcies per les teves paraules i... tres quartes parts del mateix puc dir jo: Melodia silenciosa és un poema rítmic que només li falta la música de fons. Harmonia absoluta entre el missatge i l'exteriorització del poema. Gràcies i una abraçada!

    V.

  • CAMINS DE LA POESIA[Ofensiu]
    Josep Vendrell i Torres | 27-11-2008 | Valoració: 10

    Els sentiments de cada persona són distints, la poesia els agermana. Molt bonica aquesta poesia.

  • Col·leguilla, iaies al poder!!![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 27-11-2008 | Valoració: 10

    Una melodia que a mi em sembla ben sonora, amb remors d'història antiga i nova al mateix temps.
    Mentre tinguem la paraula, el temps no ens podrà vèncer, ni envellir, ni fer-nos fora de la vida. No podrà traure'ns la il·lusió ni la fortalesa perquè sempre ens quedarà aquest miracle que és la poesia. Jo, que he donat llengues estrangères, sempre he hagut de cenyir-me a les funcions comunicatives de la llengua molt estructurades: com demanar permís, com preguntar una adreça, com presentar-se a algú etc., etc. Però la poesia és completament lliure, no té lligams de cap mena, és una meravella.
    Molts petons dolços

  • Mots...[Ofensiu]
    rnbonet | 27-11-2008

    ..., els teus, per ser llegits en veu alta. O millor, per ser cantats i escoltats un dia de somorta pluja, vora el foc d'una llar tranquil·la.
    Gràcies pel comentari, i salut i rebolica!
    PS. Em sembla compartim algunes aficions: escriure i pintar. Ara, jo, de 'renglons curts' en faig molt pocs.

  • UNA MOLT BONICA LLETRA[Ofensiu]
    EULALIA MOLINS ARAGALL | 23-11-2008 | Valoració: 9

    Per aquesta silenciosa melodia que tots em pogut llegir, car encara no sabem la tonada. Encantada d'haber-te trobat en aquestes pàgines de lletres.

Valoració mitja: 9.88