Melangia

Un relat de: Bruna Bas

Ja no recordo l'encanteri de les alzines ni que els mags portin una vareta d'avellaner per a robar del pous el nom de les coses, el temps d'enviar missatges altius a la Lluna.

Ho he llegit
i sé que algun cop ho sabia sense donar-me importància.

Ja no distingeixo l'arrufada
de qui només es permet un instant d'arítmia joiosa mirant la cabellera de blat o quan es frega els turmells amb el bruc que arruixa els escorpits i el seu cor només es permet un instant de boscos encisats i misterioses reines de la nit.

Deixo que el meu gos dormi en el meu llit i em sorprenc de la facilitat que tenen els canaris per perdre l'ànima a canvi d'un gra de pinso.

La mesura dels dies se suma per l'ombra dels pollancres i en el caprici tossut dels cucs de terra.

Ell endevina l'arribada de les donzelles de maig
i beu molt a poc a poc la tristesa perquè és enorme la distància fins el gra madur i beu molt a poc a poc l'alegria perquè avançar-se al goig és una maduixa que s'agosteja de pressa.

Ell no farà res per a salvar la meva biblioteca palatina, consumint-se tard, desmemoriada en va.

Comentaris

  • sense marketing[Ofensiu]
    Anna Naïve | 05-11-2008 | Valoració: 10

    Està vist que, sense un mínim de marketing, auna joia pot passar gairebé desapercebuda.

l´Autor

Foto de perfil de Bruna Bas

Bruna Bas

15 Relats

11 Comentaris

13478 Lectures

Valoració de l'autor: 9.99

Biografia:
Sóc psicòloga infantil formada a Anglaterra.
Les etapes de la vida m'han dut a treballar i viure a Nova York.
I a viure Nova York.
Les etapes del cor m'han dut, aquesta primavera de 2008, a escriure tretze cartes per a no acomiadar-se.
Els misteris d'internet, la informàtica i la descoberta de relatsencatalà han creat un nou fil sorprenent mitjançant el qual puc Sentir la meva Terra a través de la seva llengua escrita per persones que l'estimen.

Les tretze cartes per a no acomiadar-se són tretze poemes numerats que aniré mostrant a poc a poc però amb continuïtat, esperant que se'n publiqui un per enviar el següent.

Després... després qui sap on m'hauran portat les etapes del cor i de la vida!