Marxaré

Un relat de: NEULA

Soc a la meva habitació. No té finestres, ni ventilació. No és la habitació que abans compartia amb els meus germans, amb la seva gran finestra al carrer, on els matins hi toca el sol. Aquella els pares l'han convertida ara en estudi-sala d'estar. Ho han fet com una indirecta, com una petita empenta que vol indicar-me el camí que he de prendre, el camí de l'emancipació. Els fa basarda veure'm encara a casa a la meva edat, tenen por que em torni estrany, que no marxi mai. Però no saben com han errat la tàctica. No saben com m'estimo aquesta habitació. És el meu refugi. Ja m'hi tancava quan era un traster on podia estar sol, assegut en la foscor, amo i senyor de les meves fantasies. Dormir aquí és tornar a recuperar aquells moments en què totes les dimensions, totes les realitats i tots les fantasies es trobaven en la foscor de l'habitació. Cada dia hi passo més temps, veient com la realitat s'estova i fluctua. I amb tot pot ser sí que l'han encertada, encara que d'una manera que ni s'imaginen. Potser sí que marxaré. He començat a veure les finestres. Unes altres finestres. Les que vaig conèixer o inventar aquí quan era un nen. N'hi havia una tota blanca de llum, ho recordo bé. I aquest cop no em farà por travessar-la.

Comentaris

  • no sé[Ofensiu]
    peres | 16-06-2007

    si has sentit a explicar un fenomen japonès creixent: els hikikomori. Són adolescents que es tanquen a l'habitació i s'hi passen els dies, les setmanes, els mesos, els anys!, sense sortir per a res. Fan un forat a la porta com si fos una gatonera i per allà els pares els passen el menjar... Sí, els passen el menjar perquè si no els fills, de dins estant, els amenacen de fer-ne alguna de grossa.

    Molts no parlen: fan com el noi de Little Miss Sunshine (l'has vista?).

    L'epíleg d'aquest comportament de molts joves i no tan joves -perquè la moda ja fa temps que va començar- és en molts casos el que em sembla que apuntes al teu relat...

l´Autor

Foto de perfil de NEULA

NEULA

30 Relats

94 Comentaris

47894 Lectures

Valoració de l'autor: 9.34

Biografia:
M'agrada escriure, el teatre, la ràdio,la poesia. Vaig fer servir Relats en Català per penjar els meus primers relats i encara recordo la il.lusió que em van fer els primers comentaris. També hi he passat bones estones llegint. Ara no estic tant per aquí , tinc més coses al blog de l'associació Lletrícola de Mataró, blog: planetalletra.org