MARIA CRISTINA MASAVEU PETERSON I LA SEVA VINCULACIO AMB CASTELLAR DEL VALLÈS. UNA HISTÒRIA PER EXPLICAR.

Un relat de: Antonio Mora Vergés
La vinculació dels Masaveu amb San Esteban de Castellar, venia de més antic, la història però, la fa iniciar amb Pere Masaveu Rovira (Castellar del Vallès, 1828 - 1885), i malgrat les vinculacions patrimonials – els Masaveu tenen encara propietats a Castellar del Vallès – s’acaba amb el traspàs de Maria Cristina Masaveu Peterson ( Oviedo , 17 d’abril de 1937 + Oviedo, 14 de novembre de 2006 )

Pere Masaveu Rovira (1828-1885) - Carolina González Arias-Cachedo
Elies Masaveu Rivell (1847-1924), nebot i gendre de Pere Masaveu - Pilar Masaveu González
Pedro Masaveu Masaveu (1886-1968) - Juj Peterson Sjonell
Pedro Masaveu Peterson (1939-1993)[9
Maria Cristina Masaveu Peterson ( Oviedo , 17 d’abril de 1937 + Oviedo, 14 de novembre de 2006 )




Després de la mort de Pedro Masaveu Masaveu, les visites de la Maria Cristina Masaveu Peterson a Castellar del Vallès es van anar espaiant, es mantenia però en els primers anys, l’auxili econòmic quan calia per endegar i/o mantenir accions en benefici de la comunitat.

El creixement demogràfic de Castellar del Vallès, comportaria també un creixement econòmic que aniria fent possible que des del mateix poble, ara Vila, es poguessin atendre les necessitats dels seus veïns.

Hi ha però, una història per explicar, i viuen encara algunes de les persones que varen tenir relació amb la Maria Cristina Masaveu Peterson, a les que s’ha de demanar que posin fil a l’agulla, ara que encara hi som a temps.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6914 Relats

1201 Comentaris

5425932 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com