Mar violeta

Un relat de: brins
En arribar l’hora plàcida en què la mar esdevé violeta, l’ Eulàlia sempre llança al mar una ampolla de vidre verd perquè navegui fins als confins de la llum…Els vianants que l’observen li pregunten encuriosits per què ho fa, i ella, amablement, sol contestar “ Explico coses boniques…"

La gent somriu per sota del nas pensant que ja fa catúfols, ignoren que la boira espessa de la mort mai no ha aconseguit entelar -li l’amor i que els seus mots són intrèpides sagetes que poden escometre qualsevol escull; no saben que necessita descriure a l’Andreu tots els bells esclats de la natura que ell ja no pot veure…Li parla de poncelles que esdevenen vellutades roses, de clavells amb foc que incendia els ulls, de roselles que pinten els llavis dels conreus… Sap que el temps de l’ estimat ja ha passat, però cerca el sopluig d’una utopia per no sentir-se gota de pluja perduda.

Més tard, quan la llum de la tarda ja defalleix, torna a la residència on viu, un cel sense estrelles, i escolta parlar d’injustícies, de buidors i de solituds…de coses tristes que mai no explicarà a l’Andreu… per no fer-lo patir.

Comentaris

  • Coses boniques[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 25-03-2016

    Una altra cullerada de poesia que ens serveixes en aquest preciós relat, Brins (no m'ha quedat gaire poètica la imatge, però ho deixo així).
    I té raó la dona, no ens agrada fer patir als que estimem, més val explicar-los coses boniques encara que sigui dins una ampolla que es perdrà en la mar violeta.

  • Prosa poètica[Ofensiu]
    Lavínia | 24-03-2016

    practiques, com poca gent, Brins, la prosa poètica. Vés llançant escrits dins d'ampolles, gots o damunt de fulles verdes. Tens una prosa molt rica i a més expliques coses, hi ha temàtica en els teus escrits.
    Petons
    Pilar

  • Tots els teus relats[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 20-03-2016

    m'emocionen però sempre hi ha una frase que m'agrada destacar: "per no sentir-se gota de pluja perduda".Genial!
    Una forta abraçada, Pilar.

  • Emocionant[Ofensiu]
    Materile | 20-03-2016 | Valoració: 10

    Una història preciosa amb un missatge positiu encara que no arribi al destinatari.
    Preciós, brins!!! Quant amor viatjant per les aigües marines!
    Felicitats i una forta abraçada,

    Materile

  • un micro relat positiu[Ofensiu]
    Endevina'm | 19-03-2016

    ple de bones intencions i de missatges positius.

    Bona feina brins!

    Ferran

  • Gota de pluja perduda[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 13-03-2016 | Valoració: 10

    Quin relat més bell! Quant d'amor hi ha en aquests escrits que la protagonista dirigeix al seu company/ amant/ amor(?) Només coses boniques: que floreixen les
    vellutades roses i esclaten els vermells clavells. Només coses que no el facin patir, que li aportin llum i alegria, perquè de tristors ja en té prou ella entre les quatre parets d'un aparcament d'ancians.

    Com sempre, brins, ens vas vibrar.

  • En poques paraules...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 13-03-2016 | Valoració: 10

    En poques paraules, molt poques, ens deixes entreveure un reguitzell de sentiments...
    Els teus escrits sempre deixen una marca, sempre deixen un regust amable, senzill, humà que perdura força estona després d’haver-los llegit.
    —Joan—

  • Amors que perduren[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 09-03-2016

    Impossible oblidar l'ésser estimat que ens ha deixat. Maneres de mantenir present aquest amor? Una de ben bonica i romàntica és la que empra la teva protagonista, un missatge en una botella que sap prou bé que no arribarà mai al destinatari, i que, tanmateix, li serveix moltíssim per no perdre el lligam que té amb ell.
    Un vincle preciós expressat amb tanta bellesa que em porta a felicitar-te novament, brins.
    Una abraçada ben forta.

  • Molt tendre[Ofensiu]
    Sol_ixent | 08-03-2016 | Valoració: 10

    Ben escrit i profund. L'amor que mai mor...

    Espero que tinguis molta sort al concurs!

  • Escriure d'amor[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 07-03-2016 | Valoració: 10

    El que fa la protagonista és magnífic. Sap que les cartes no arribaran al seu destinatari, però són cartes positives que potser algú llegirà. I si no és així, ella s'haurà quedat més tranquil·la. Tot el que sigui parlar de manera positiva, carrega a un mateix de positivisme. Una abraçada, Pilar.

    Aleix

  • Precios [Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 07-03-2016 | Valoració: 10

    Que tendre i que maco. M´encanta el teu relat
    Montse

Valoració mitja: 10