Mar amarga

Un relat de: Xantalam

Us van vendre una barca vella
sense aigua ni pa ni estrella
Aus migratòries en vaixell de paper
volen solcar un mur horitzontal de mar

Les vostres mans fan de rems
en la desesperació aïllada, blava
que us estreny l'ànima
El sol i la fam i la set cremen
preneu aigua del mar,
d'una llàgrima
Esqueixada de dolor, una mare
porta la mort, encara tèbia, als braços

Una salmòdia amarga plany
mentre li arrabassen el cos del fill
que s'enfonsarà com un ninot de marbre
en la foscor opaca de l'aigua


Comentaris

  • Mar amarga...[Ofensiu]
    natasha | 07-06-2010

    ... però dolça lectura.
    M'agrada per l'estil i la intensitat.
    Una abraçada

  • amarg i[Ofensiu]
    panxample | 07-06-2010

    molt profund. Per desgracia real.
    (gracies per l'ajuda)
    avant

  • Molt ben escrit.[Ofensiu]
    RATUIX | 01-10-2008

    Molt ben interpretada aquesta fugida pel desert del mar, de vegades sense destí, carregada de mort...

  • original[Ofensiu]
    berenguer | 19-09-2008 | Valoració: 10

    Dic original perquè en la majoria de poemes el mar es presenta com a quelcom màgic i curull de poesia. Poques vegades el percebem com una amenaça o un obstacle que cal salvar. La diferència de perspectiva vers el mar entre un creurer i una patera.
    Jo treuria la paruala "mar" d'aquesta frase;
    "volen solcar un mur horitzontal de mar" ja se sobreenten, i al lector li agrada més la insuació que l'evidència (potser em poso on no em demanen, però a mi m'agrada que em critiquin de manera explícita)
    Gràcies pel comentari

  • Mar cruel, mar amarga[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 18-09-2008 | Valoració: 10

    amb aquest títol ens mostres que treballes els teus poemes, que dones voltes als teus sentiments fins que les paraules et surten en l'odre precís que ens fa veure aquella imatge, que en aquest cas, et va sobtar.

    Un petó.

    Ferran

  • Mar amarga[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 10-09-2008 | Valoració: 10


    Mar amarga pe un relat dolç, amb paraules enriquidores i suggeridores que expressen tot el que s'ha d'expressar.

    Si t'agrada la Mercè Rodoreda, t'animo a llegir-te un relat meu que es diu:

    Carta cap a una centenària

  • Amarg...[Ofensiu]
    rnbonet | 09-09-2008

    ...però lúcid poema d'una mar que no m'agrada. Jo, que en sóc un enamorat! La mar, com la vida, també té els seus problemes.

  • ANEROL | 05-09-2008 | Valoració: 10

    cru. Un poema bell d'una realitat terrible

  • mar de mort[Ofensiu]
    franz appa | 02-09-2008

    Amarguíssim poema, que no el priva de bellesa. La terrible imatge de la mort es descriu agermanada amb la impressió del so del plany a penes audible, i quasi de la remor del clapoteig sinistre del cos pesant com una marbre que s'enfonsa rera els rítmics o deseperats clapoteos de braços que fan de rems en aquella "foscor opaca".
    La imatge, brutal, descrita amb inusual elegància, colpeix de debò. I això sol ja és molt, perquè massa sovint desviem la mirada d'aquesta tragèdia quotidiana.
    Una abraçada,
    franz

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Xantalam

Xantalam

100 Relats

591 Comentaris

140388 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
Conservo en aquest web, com la llibreta vella que no tinc, els primers poemes (manquen una bona colla de poemes inèdits de la darrera època). Tots ells m'han dut a la publicació del primer llibre "Dona i ocell" en la col·lecció de Poesia Edicions de la Guerra de l'Editorial Denes.

Aquest llibre ha estat guardonat amb el XXXIè Premi de Poesia Manuel Rodríguez Martínez - Ciutat d'Alcoi . Editorial Denes, 2014.





El meu segon llibre, "Quatre arbres" rep el XXXIXè Premi de Poesia Catalana Josep Maria López Picó dels Premis Literaris Vila de Vallirana el 2015 (Viena Edicions, 2016)




***

Nascuda a França per "accident" i anatomopatòloga de professió, són algunes de les dades més originals. Pel que fa a la resta, bastant més corrent... Potser el meu interès per la poesia, i les arts en general, m'ajuda a deslligar-me del més quotidià en l'intent de crear quelcom bell. La meva professió m'ha deixat poc temps lliure que dedico fonamentalment a la família i a llegir. Aquest és el primer pas per aprendre a escriure, però sospito que puc quedar atrapada en la xarxa dels lletraferits.

Maig, 2008

xantalam@gmail.com


Bloc de poesia Enfilant finestres

Bloc del grup de poesia Reversos Reversos grup poètic