Manual d'instruccions per als vençedors

Un relat de: Dolça Parvati

Recull, amb cura, les restes de la batalla.
Lleva el camp, neteja l'òxid de la sang.
Retira les armes útils. Recompta les baixes.
Amuntega les despulles. Crema-les,
O soterra-les amb calç viva.
Redacta el comunicat de la victòria.
Mostra el somriure vencedor.
Acull les felicitacions dels afins.
Dóna les gràcies als aliats.
Reparteix el territori entre els oportunistes.
Felicita els analistes i estrategs.
Fes caure en l'oblit els enemics.
Tapa'ls la boca. Nega'ls la llengua.
Ompli les presons.
Escriu la teua versió de tot plegat.
De nit, tot sol, enfonsa el pit, abaixa el cap
I llença, ara sí, el teu sospir de derrota.
Ningú està mirant-te.

Comentaris

  • Doncs si...[Ofensiu]
    Jimbielard | 26-07-2008 | Valoració: 10

    quina gran veritat! i com es possible que haguem de esperar a que ningu ens vegi per allunyar l´hipocresia i escampar els sentiments reals en solitari per si en sortim perjudicats. finalment tots perdem.
    Bonic Poema, gràcies Dolça, gràcies companya.

    Joan.

  • Melorepte[Ofensiu]
    F. Arnau | 18-07-2008 | Valoració: 10

    Rosabel!

    Completament d'acord amb el Bruixot...
    Quan el vaig llegir em va semblar molt emotiu, i és que, com vaig comentar a les votacions, tots som perdedors, d'una manera o una altra, com diu el final del teu magnífic poema.

    Una abraçada!

    FRANCESC

    BONES VACANCES!!!

  • cuquet de la consciència[Ofensiu]
    franz appa | 18-07-2008

    Me'n recordo bé d'una petit manual de lectura per a pàrvuls, dels temps foscos del franquisme, on es reproduïa la imatge d'un malèfic i llefiscós cuc que era la consciència que corroïa la consciència del nen dolentó que havia pecat. Quins monstres no habitaran els cors dels monstres que han aixafat pobles sencers per la seva desmesurada ambició.
    L'imperialisme és tan antic com la civilització, i es reprodueix a totes les escales (també en les més bàsiques cèl·lules socials, com la família). I és de creure que una veu ha d'agullonar les ànimes d'aquests éssers domiadors aparentment tan arrogants. La veu d'aquests versos, solemne, acerada i penetrant com un full d'afaitar, evoca aquells savis, mestres d'egòlatres monstres, que van haver de tallar-se les venes per no callar la seva raó.
    Les referències a les llengües abolides i la rescriptura de la Història que fan els vencedors són ben certeres, també. tant com el dard que fibla el cor acuradament ocult del guanyador.

    Un petó,

    franz

  • Un molt bon poema![Ofensiu]
    Bruixot | 16-07-2008

    Impressionant! L'he llegit al melorepte i m'ha encantat. I el final, suprem!

    I ja està!

    X

  • jos monts | 16-07-2008

    Vencedors o no vencedors, però tots dos s'hi per quelcom.