Malgrat aquesta sublim foscor

Un relat de: Bonhomia

No hi ha dret,
la llum s'ha fos...
totes...
totes les llums...

Adéu, Sol i Lluna,
estels, galàxies, quàsars
i electricitat.

Però ara,
així,
hi veig millor.

No em cal ja més comprendre,
que tu ho representaves tot.

Avui que he canviat de món,
de dimensió, de banda a banda
de l'univers, no estic
satisfet, però el meu instint
sobreviu, per a viatjar
allà on jo et faci falta
si és que em vols.

Comentaris

  • Aquest "malgrat" del títol és totalment transgressor,[Ofensiu]
    angie | 02-07-2009

    perquè la llum desapareix molts cops, però aconseguim trobar-la de nou, a les palpentes, i això potser és el que fa que la foscor sigui sublim...
    Tots tenim llums fugisseres que s'entesten en planar lluny, però no per això deixen de ser "llums" per a nosaltres.
    I jo, contràriament al que et diuen sobre la longitud del poema i dels continguts limitats, només opinaré subjectivament : cadascú escriu els poemes com vol, amb el contingut que creu adient, i que no ha de ser interpretat de la mateixa manera pel lector : aquesta és la màgia de la poesia!!
    Una abraçada, Sergi!. (quina calor més horrorosa que fa, neng!)

    angie

  • És un bon realt, segur que hagués pogut fins ser millor.[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 28-06-2009 | Valoració: 8

    Hola Sergi.

    El teu relat està bé, no és pas dolent, i no té ningun defecte de bulte. Li falla una mica (només una mica) la longitud breu i la fins a cert punt limitació de continguts interns. Estic segur que ho podries millorar. (Jo no escric perfecte, si potser em vols preguntar això).

    Si t'interessa, podem dialogar via msn (el meu msn (i email) és webmestre2@gmail.com) i, possiblement, compartir experiències (segur que tu també tens bones idees per dir-me a mi) d'escriptor a escriptor.

    En tot cas, insisteixo en que el relat, malgrat que no és una obra mestra, és de bona qualitat. Sí, m'ha agradat sincerament.

    Ens veiem per relats en el futur. Passa una bona tarda, Sergi i tots els relataires!!

  • foscor[Ofensiu]
    gypsy | 28-06-2009

    Hi han un univers infinit dins la foscor, hi han éssers que hi viuen i hi senten. S'han apagat els llums.
    Resta la sensació de ser, de respirar en d'altres coordenades, malgrat tothom ens abandoni.

    M'agrada moltíssim Sergi.

    gyps

  • Descoberta de la foscor[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 28-06-2009 | Valoració: 10

    Et torno a trobar, Sergi.
    Vaig llegir que hi ha foscor per què hem conegut la llum. És el joc una mica bèstia del missatge positiu de les carències. Jo hi crec, encara que a vegades costa i fa mal.
    Amb autonomia camina per la foscor... hi ha el risc de "fotre't un hóstia", i també descobrir novetats.

  • Sublim[Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 27-06-2009 | Valoració: 10

    Sublim, l'apagada, la foscor, la ràbia, per acabar amb l'entrega com un corder amansat. Sublim!

    J. Lluís Cusidó i Ciuraneta

  • vitalista[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 23-06-2009

    això m'ha semblat, un poema vital, que cerca la llum en la foscor, com en un part, vist de dins a fora, nèixes o renèixes en cada rengló d'aquest poema.
    I a la fi, t'ofereixes, que més vital pot ser?

    ens seguim comentant


    Ferran

  • Trist[Ofensiu]

    poema el que has escrit, però com a mínim, dins la foscor, hi veus l'esperança.
    Saps expressar molt bé els sentiments. Enhorabona!

  • Relat guapo[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 18-06-2009 | Valoració: 10

    Afegeixo positiu. A vegades la foscor és plena de llum. M'agradat.

  • tu la tens,[Ofensiu]
    ESTEL | 18-06-2009 | Valoració: 10

    la llum, pot ser no la vols per a tu, o no t´il·lumina prou el camí. Però si et fixes bé, la teva llum es reflecteix allà dalt, on un petit estel brilla.

    Una forta abraçada

  • El meu instint sobreviu![Ofensiu]
    annah | 18-06-2009 | Valoració: 10

    un deix d'esperança dins les tenebres de la foscor!!!

    Un petonet!!

    Anna

  • Potser la llum...[Ofensiu]
    rnbonet | 17-06-2009

    ...-o el llum- són imprescindibles per qualsevol croada.
    I si no hi ha claror i les tenebres més fosques ens acompanyen, tampoc cal fer-li cap ganyota estranya... Tu, a viure!

    I salut i rebolica!

Valoració mitja: 9.67

l´Autor

Foto de perfil de Bonhomia

Bonhomia

646 Relats

1852 Comentaris

513933 Lectures

Valoració de l'autor: 9.87

Biografia:
L'armonia commou la selva verge de paratges interexternalitzats mentre els estels ens somriuen dolçament i les nits i els dies es confonen en boira d'un nou color que brillarà per la mare universal que va fer-nos i cerquem cuidar... si és que aquestes paraules contenen cert ressò d'esperança en un món tan difícil i complicat.