Malalties que caminen.

Un relat de: Annalls


Hi han malalties que caminen i semblen persones, dialoguen, exposen raons, tenen cares amables, treballen, tenen una vida “normal” i admiradors.
Algunes han arribat fins i tot a presidir estats .
D’altres han tingut fills, s’han fet mares o pares, germans o germanes, malauradament per qui li a tocat tenir-les per tals.
Es maquillen, s’amaguen, posen el seu millor somriure i confonen, convencen a molta gent .

Converteixen les seves víctimes, en victimaris a ulls dels demés, tots en coneixem i no ens adonem.
Hi han malalties que s’amaguen als ulls dels profesionals! No es veu res més enllà, de la mascara que porten.
Aquestes malalties esmicolen vides, la seva ombra es llarga i afecta a mes d'una generació.
El mal fet, en alguns casos mai tindrà remei, en d'altres se'n pot escapar a temps i la ferida cicatritza, però aquesta, sempre queda i quan l'anim es s'esquinça, dol.
Haurien d'estar a bord d'una barca, de nom medicament , l’únic pont, que els pot creuar de la terra de ningú.
L’ ignorància les deixa lliures; causen víctimes, a vegades esdevenen hipnotitzadores expertes, convencen l’altre perquè obeeixi les seves ordres.
Manipuladores hàbils, converteixen la vida en el mirall d’Alicia, on tot es possible però irreal, res més que un malson.

Així mateix, en son víctimes, elles, de si mateixes.

Comentaris

  • Annalls | 08-01-2013

    No llegiu aquest relat , esta en procés de reconstrucció. Aneu mes en-vall siusplau.
    A acarono, o s'esta fent gran, la Señoreta Nita., etc...

  • Benvolguda Annalls:[Ofensiu]
    Carles Ferran | 08-01-2013

    Estic d’acord amb la Mena: La idea és bona però la redacció és confusa. Poc a poc aniràs dominant la tècnica, és qüestió de fixar-se i sobre tot llegir molt, veure com s’expressen els demés.
    T’agraeixo el comentari a Postrat. I no sóc l’Home Fosc, és un altre Ferran, en Ferran d’Armengol.
    Una abraçada-

  • Anem per parts...[Ofensiu]
    Mena Guiga | 04-01-2013

    ...dient, primer, que la meva malaltia és la de pensar que puc 'criticar' (no m'agrada aquest verb, cal canviar-lo).

    Trobo que la idea és molt bona, alhora que fas recordar que les malalties són personatges que existeixen i que s'apoderen de persones. Així ho he entès. Has posat bons exemples al començament.
    Penso, també, que t'has perdut una mica i la cosa anava declinant fins arribar al mot 'medicaments'. Com si una mica haguessis 'trencat' la línia inicial, que m'agradava.

    O sigui,que penso que li falta pulir alguna cosa amb aquelles senyores anomenades coherència i cohesió, res, una miniconverseta, són de bon ajudar i jo me les estimo molt i mira que jo sóc un cas!).

    Observo una quantitat elevadeta de faltes d'ortografia (te'n faig una llista, no de totes) i l'ús de la coma a vegades falla. També hi ha alguna frase amb influència del castellà.

    Llista:
    'a tocat' la H al 'ha'
    'i quan l'anim es s'esquinça' (ànim, és.. s' -sobra- i la frase no queda clara)
    l'ignorància és 'la ignorància'
    'víctimes, en victimaris' la coma és sobrera (llegint-ho en veu alta i fent la pausa si és necessària se sap)
    'profesionals' és amb dues esses
    'més enllà, de la mascar'.....la coma sobra i és 'màscara' (esdrúixola)
    'afecta a mes' ---- més
    ombra es llarga,----és
    'tenir-les per tals'....no em sona bé (potser la brins, que en sap molt, t'ho pot aclarir o igual està bé jo no hi entenc)
    'demés'----els altres

    Ja et llegiré més. Ara haig d'anar a dinar. Si et va bé com ho faig i ho vols i bado, fas bé de recordar-m'ho i gràcies per fer-ho.

    Una abraçada sana (fora malalties!)

    Mena

  • S'amaguen[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 25-12-2012 | Valoració: 10

    Tens molta raó en això de que hi ha gent que amaga certes malalties de parents seus. és encara increible, però és així. Una manera extranya de no acceptar la realitat, per dura que sigui. Però és que l'aparença és molt important per a molta gent, la seva i la de les persones que les acompanyen. Molt bona reflexió anna. que passis tu també un molt bon Nadal, que l'escudella sigui ben bona i que tot, tot, vagi molt bé. Una forta abraçada i fins aviat!

    Aleix

l´Autor

Foto de perfil de Annalls

Annalls

84 Relats

568 Comentaris

76342 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
M'agradaria saber escriure, captar allò que sents i trasformar-ho en paraules.
Jugar amb elles per posar-les de la manera més harmoniosa. Dir el mateix que han dit d'altres però que no s'assembli gens, fins i tot donar naixement a expressions .
M'agradaria que si algú em llegeix , s'aturi a deixar un comentari per ajudar-me a fer-ho millor.