MAL DE LLETRES

Un relat de: Materile
MAL DE LLETRES

Sí, Ja sé que tota la culpa és meva, ja sóc grandeta; i el més curiós és que cap amistat em va advertir d’aquesta addicció; només la meva mare em va dir: “filla meva, has de parar, això no t’és bo”. No li’n vaig fer cas fins que vaig perdre la salut. No tenia gana, no dormia bé, estava sempre absent, parlava sola..., fins que una nit em vaig despertar cridant i movent-me com si volgués treure’m de sobre el dimoni. La meva mare entrà a l’habitació per assegurar-se que no passava res.

—Estic bé, mama. No em passa res, només és un malson.

Així s’anaren repetint cada dia aquelles baralles internes. Una nit vaig voler recordar què passava i vaig aconseguir prendre part en aquelles converses violentes:

—Jo sóc més que tu i que tots. No tinc límits. M’és igual que sigui un home, una dona o un animal. M’agrada deixar-me endur pels instints més baixos, recordeu que em vaig “tirar” un capellà quan era una nena? Jo no sabia que era la luxúria, però ja la sentia dins meu. No parava de tocar-me i de mirar-me.
—Calla! Jo sóc pitjor. Penseu amb el pobre Golafret, segons abans de “petar” encara es volia menjar un pastís: hahaha!!!
—Va, i jo que mato de misèria i de gana als qui més tenen, qui pot fer això?
—Vinga, vinga...! Això no és res. Pitjor és preferir morir-se que fer alguna cosa, que la casa se t’inundi de plats per terra i de deixalles per peresa: això sí que té mèrit!!
—Desgraciats!!, no vull sentir-vos més o us abocaré tots els meus exabruptes i la ràbia que em brolla quan em fan bullir la sang. Ja sabeu que sóc capaç de qualsevol cosa, tites fredes!
—Oooh!! Jo vull ser més que vosaltres. Sí, ja sé que sóc envejosa, però què farien sense mi?
—Vaaa!! pegueu-vos, mateu-vos. No m’interessa barrejar-me amb vosaltres...
—Eeep!! qui sou vosaltres per creure-us que sou els millors si només sou un pecat? El vostre Déu sóc jo; sóc jo qui us ha creat i us puc destruir: sóc l’escriptura.

Materile


Concurs ARC de Microrelats ARC A LA RÀDIO 2012-2013 "PECATS CAPITALS (7+1)" . El mes de maig "L'Escriptura".

Comentaris

  • El títol és:[Ofensiu]
    Josoc | 27-03-2014

    PARAULES D'ALT NIVELL

  • Et comprenc[Ofensiu]
    Josoc | 27-03-2014

    És veritat que sembla que el plaer d'escriure s'apoderi de nosaltres (d'alguns) i ens lligui a les nostres idees i pensaments. Ho descrius molt bé, sense dir-ho clarament, es desprèn de la lectura del teu text. Ja veus que jo també em considero lletraferida. Tinc molts relats presentats, però n'hi ha un que em fa pena perquè no ha obtingut cap comentari. Voldries tu fer-ni un? Pobret! està trist se sent incomprès...

  • Amb molt d'enginy![Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 07-06-2013 | Valoració: 10


    Molt bé Maria Teresa, original al cent per cent, ben tramat i "complert", deu ni do com vas analitzant pecat per pecat!!!

    M'ha agradat molt.

    Una abraçada.

    Gemma

  • O Bé??[Ofensiu]
    Naiade | 29-05-2013 | Valoració: 10

    Enhorabona Matarile, quina bona ocurrència que has tingut!!
    I, és que escriure no pot ser pecat, o potser els és tots a l’hora, tot depèn de la imaginació. Pel que veig tu els domines tots, els emboliques en somnis i te’n desfàs escrivint, tot un art... doncs així no te’n queda cap.
    Una forta abraçada

  • ORIGINAL REUNIÓ ...[Ofensiu]
    joandemataro | 23-05-2013 | Valoració: 10

    maria teresa, quina quadrilla !! una lluita interna entre pecats, el bé i el mal...

    felicitats per l'originalitat i gràcies pels comentaris

    abraçades!
    joan

  • ORIGINAL REUNIÓ ...[Ofensiu]
    joandemataro | 23-05-2013 | Valoració: 10

    maria teresa, quina quadrilla !! una lluita interna entre pecats, el bé i el mal...

    felicitats per l'originalitat i gràcies pels comentaris

    abraçades!
    joan

  • Sorprenent... [Ofensiu]
    Eloi Miró | 21-05-2013 | Valoració: 10

    M’ha agradat molt... realment som nosaltres els que controlem les nostres històries, malgrat que a vegades se’ns escapen de les mans... m’agrada l’originalitat que transmet, sobretot els diàlegs dels diferents personatges creats i ideats per l’escriptura (la seva creadora).
    Moltes felicitats

    Salutacions

    Eloi

  • Potser sí...[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 16-05-2013

    que el nostre Déu acabarà sent l'escriptura, qui sap, Materile!
    Això dels pecats, com has fet que prenguin el seu protagonisme i els has personalitzat partint dels teus relats anteriors, pecats i més pecats, m'ha semblat una idea brillant.
    Aprofito l'avinentesa per dir-te que vaig trobar-te a faltar el dia de la darrera trobada relataire. A veure si a la propera ens podem abraçar, companya pecadora, haha!
    Molts petons, maca!
    Mercè

  • Bon relat[Ofensiu]
    Edgar Cotes i Argelich | 15-05-2013 | Valoració: 10

    Per tots els que ens em deixat inundar per rei del pecats, el més gran dels pecats. L'escriptura. Et felicito pel teu relat, m'agrada, reuneixes d'una forma originals tots els pecats en un, sens dubte el que més m'ha agradat és l'últim pecat :) Molt bona sort en la convocatòria.
    Edgar

  • E. VILADOMS | 14-05-2013

    L'escriptura el pecat més creatiu - creador. M'agrada!

  • La creació[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 14-05-2013 | Valoració: 10

    Caram, quin relat més original Materile! Has descrit perfectament el què és la creació, la imaginació. Una realitat que ens volta a alguns, sense saber ben bé d'on prové. Ara ho sé una mica millor, crec. Felicitats per la originalitat i el bon to del relat. Una abraçada.

    Aleix

Valoració mitja: 10