Makalu

Un relat de: gypsy

Makalu, aquest univers paral·lel on el temps sembla aturat en una imatge copsada per l'eternitat: la neu, mantell de les fondalades més abruptes, companya invisible de fa molts anys.
Habito aquests paratges isolats on regna el silenci, trencat per la remor de les expedicions d'homes obcecats a conquerir el cim, avesats a suportar condicions adverses fins a la desesperació.

El cor se m'accelera sempre que veig un hom fràgil i condenso la meva mirada en la seva; invariablement l'horror és dibuixa en els seus ulls, l'horror de mi. I em sé criatura estranya i clandestina d'aquest món il·limitat. No tinc llàgrimes, però intueixo que el que sento és a prop del plor de la humanitat sencera.

Avui cau la tarda a plom. Mentre caminava amatent, he vist un home jove que em mirava atònit i no he observat cap mena d'aversió en el seu esguard. M'ha envaït un estat d'estupefacció i de sorpresa. Ara sí que el temps s'ha aturat en aquells ulls que em fitaven de ple. Potser no és el primer ésser estrany que veu, potser hi ha més criatures com jo en d'altres indrets on la neu tot ho colga.

Marxo estranyament feliç i m'adormo en aquest somni nouvingut on la solitud resta enrere i l'esperança reneix en els ulls d'un home que caminava contra el vent i el fred, cercant el seu afany fet realitat.
I és en el reflex de la seva mirada on em retrobo tocant l'abisme mancat d'oxigen que m'enterboleix els sentits fins al deliri. Retorno a la muntanya en un altre estat, fora de mi, prenc la forma de l'aire i de la neu i seré llar eterna per a qui desdigui el camí.



gypsy


Comentaris

  • Acceptació[Ofensiu]
    Naiade | 24-05-2008 | Valoració: 10

    Un relat profund, que requereix varies llegides i potser té més d'una interpretació.
    M'ha agradat aquesta fluïdesa amb que descrius els tendres sentiments de l'esser, que se sap diferent, la figura sensible i solitària, aïllada. I el desenllaç joiós on veiem que tan sols amb una mirada d'acceptació pot pujar la nostre autoestima i així integrats sentir-nos més feliços
    M'ha encantat. Me'l imprimiré per treure'n més suc.

    Una forta abraçada

  • Fa bo de retrobar les teves proses[Ofensiu]
    lluisba | 24-05-2008 | Valoració: 9

    I sembla mentida la potència que té un bon títol: la sonoritat de "Makalu". D'on l'has tret? M'he quedat pensant si és una referència a res... De fet, tan se val. El que compta és encertar el to, suggerir l'enigma. I això ho has fet.

    Esperarem llegir més proses teves.

  • un vuit mil[Ofensiu]
    SenyorTu | 21-05-2008 | Valoració: 10

    Jo no recordo haver-te llegit en prosa. No pots evitar -ni possiblement ho pretens- que, escriguis com escriguis, ho fas amb la tinta de poeta.
    La primera vegada que he llegit aquest relat, he tingut la mateixa sensació que Anna Santa Anna en allò que fa referència a la puntuació. Quan hi he tornat, perquè per mi no és un relat fàcil, ja no he tingut aquella percepció, és curiós. Em pregunto com deu reaccionar a més de vuit mil metres d'altura un cervell acostumat a pensar a ras de mar...

  • Hàbil prosista[Ofensiu]
    Anagnost | 20-05-2008 | Valoració: 10

    Com ja t'ha comentat, la teva habilitat per a la prosa és semblant a la has demostrat amb escreix en els teus poemes.
    Aquest breu relat és una petita meravella en què ens poses, fit a fit, davant la nostra manca de sensibilitat, d'incapacitat diria, davant la diferència, davant el que no és com nosaltres, davant el que, simplement, no és dels nostres. I com s'agraeix un gest d'acceptació, un borrall de comprensió. I quant bé podem fer, acceptant els demés tal com són!.
    Ja t'ho he dit: bellíssim relat.

  • No tan sols...[Ofensiu]
    AVERROIS | 20-05-2008 | Valoració: 10

    ...ets una bona poetesa, sinó que com a relataire deu ni do. Qui pogués està allà a dalt de la gran muntanya i notar el fred vent a les galtes. Potser estan tan a prop de la natura no tindria necessitat de aproppar-me a aquells sers que fan un gran esforç per arribar al cim i embrutar-lo.

    Una abraçada.

    (Doncs jo si que valoro, si m'agrada, i sinó no comento res)

  • toques els meus somnis[Ofensiu]
    jaumesb | 20-05-2008 | Valoració: 10

    amb les teves mans
    i els fas reals

Valoració mitja: 9.88

l´Autor

Foto de perfil de gypsy

gypsy

377 Relats

2797 Comentaris

450041 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:

Hem viscut per salvar-vos els mots,
per retornar-vos el nom de cada cosa.

Salvador Espriu