MAJESTUOSA BELLESA

Un relat de: brins
“No vull ser comparsa de les teves obres, vull ser-ne protagonista”, m’has dit aquest matí, després d’haver romàs submisa durant molts anys. Sempre t’havies conformat amb els racó que t’adjudicava i de moment m’ha sobtat aquesta rebel.lia, fins i tot l’he trobada un xic prepotent, però, a poc a poc, he comprès que mereixies més espai. A partir d'avui, les meves aquarel•les dedicaran un important lloc a la puresa dels teus colors, no en necessitaré gaires…amb la mescla dels primaris, el blau, el magenta i el groc, ja aconseguiré qualsevol tonalitat. Al teu voltant, no hi pintaré res que pugui destorbar-te la imatge; quan siguis quietud de llac de muntanya, t’ acaronarà un brillant blau d’ultramar, quan esdevinguis remor de riu, seràs mirall del verd de jade dels arbres, i quan siguis esclat de cascada, un blau fúcsia amb les espurnes de plata d'un gouache blanc i opac, rodolarà pel teu penya-segat. En cas que siguis salabror de mar, el blau de prússia i el gemec del vent et gronxaran ones d’escuma blanca que contrastaran amb el blau cian del cel, i quan la tardor desfulli els arbres, et surarà un sèpia i un carmí d’alizarina que seran taca incendiada sobre la teva pell. Finalment, et ressaltaré encara més la lluor amb una petita ganiveta que recuperarà part de la rugositat del paper, aquesta blancor és tan important, com la de qualsevol color…

Sempre més, aigua, seràs el brisall més preuat de les meves pintures, el teu aspecte diamantí ocuparà un gran espai del meu paper; no vull que t'hagis de tornar a sentir meysvalorada... ets tan formosa, que mereixes ser el centre d’atenció del quadre més bell.

Comentaris

  • Pintora experta![Ofensiu]
    Romy Ros | 11-04-2020 | Valoració: 10

    Els teu escrit regalima pintura... colors i bellesa descrita.
    Jo que també pinto, em resulta molt difícil expressar amb paraules la composició dels colors. Tan sols puc transmetre verbalment l'idea d'allò pintat però sóc incapaç de descriure els colors emprats. Bé, cadascú tenim les nostres habilitats...
    Tu poses màgia pictòrica a les composicions literàriesl
    Una abraçada de colors!
    Romy Ros ;)

  • Gràcies...brins...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 06-04-2020

    Gràcies brins, pel teu amable comentari: Versos exquisits!... On em dius que té una gran delicadesa i espiritualitat. Me n'alegre de que t'haja agradat.
    Ah! sí, i quan passe alguna altra anomalia, en el FÒRUM, i en el niporepte, em pots enviar un gmail, a la meua direcció. Aques gmail és el meu: llamprmc@gmail.com
    Gràcies.
    PERLA DE VELLUT

  • Hola Brins[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 06-04-2020

    Hola Brins, M'has informat del Niporepte, en la meua pàgina, en l'últim poema editat meu. Molt bé, gràcies. i ja ho he corregit com deu de ser. Sí, ha estat un lapsus. Doncs, el poema on m'has informat, no m'ho has llegit, quan pugues ja m'ho comentaràs. Gràcies, Brins.
    Salutacions
    Perla de vellut

  • Exquisida[Ofensiu]
    Josep Ventura | 17-03-2020 | Valoració: 10


    pintura amb silencis d'aigua i que cada color és dibuixat amb pinzells de poesia que ens duen la serenor quan la mirem.
    Salut

  • Gràcies...brins...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 17-03-2020

    Gràcies pel teu amable comentari: Una realita feta poesia i que té veritat i per les teues paraules de sinceritat que em fan sentir molt satisfet.
    Una abraçada.
    Perla de vellut

  • L’aigua com a protagonista[Ofensiu]
    rautortor | 16-03-2020


    Has fet gala de posseir un gran domini sobre la paleta i com treure-li un meravellós profit. Ens has personalitzat un element paisatgístic primordial en les aquarel·les. A banda de ser-ne element necessari per aquesta tècnica artística, la manera com aquest estil pictòric la tracta -cosa que no és gens fàcil- ofereix uns resultats magnífics.
    Gràcies pel repertori de colors i per indicar-nos el camí més adient per treure tota la bellesa possible a les tonalitats que rep i reflecteix l’aigua.
    Gràcies també per aquest relat tan pintoresc i colorista. Es nota que n’ets tota una experta. Felicitats en nom de l’aigua.

  • QUADRE BELLÍSSIM.-[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 15-03-2020 | Valoració: 10

    Amb el blau, el magenta, el groc, el verd de jade, el blau fúcsia, el blanc, opac, el blau de prússia, l'escuma blanca, el blau cian, el sèpia, el carmí d'alizarina: Quina combinació de colors per a fer un quadre bellíssim en la seua pell.
    Molt bon relat, Brins i la meua enhorabona.
    Una abraçada.
    Perla de vellut

  • Capsa de colors.[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 13-03-2020 | Valoració: 10

    Us heu adonat que en aquesta nova remesa de relats hi apareixen uns quants relats que pinten de de diferent percepció el que suggereixen els colors? Serà que en aquestes darrers dies hom ha pogut percebre com el cel que ens fa de volta ens regala una molt bella tonalitats colors entremesclats. Llegir-te és com escoltar una partitura que em relaxa i em recrea sensacions i idees que emmagatzemo dins la meva pensa i aforen per a inspirar-me. Mercès per compartit amb els teus lectors la teva capsa de colors.Nil.

  • La senzillesa dels teus relats...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 12-03-2020 | Valoració: 10

    La senzillesa dels teus relats, les teves paraules tan ben triades ressaltant la blancor de les teles, m’han recordat una frase que em va dir, ja fa uns quants anys, un amic molt amant de la música: Joan, saps quin és un dels sons més bonics de la música? No vaig saber què respondre i em va dir. Els silencis...!
    —Joan—

  • Relat per pintors[Ofensiu]
    Naiade | 10-03-2020 | Valoració: 10

    Un relat que regalima pintura i colors arreu. Tan sols un artista pot engendrar una obra com aquesta, gaudint dels distints paisatges que creen els colors sobre el blanc de fons. N'he gaudit molt.

Valoració mitja: 10