Mai més...

Un relat de: Naiade

Uns sons estridents van anar col•lant-se en el seu son. El llindar de la consciencia va obrir la porta i l’Ester va despertar amb un sobresalt. – Era la mare, que plorava amb desconsol mentre emetia mots entretallats que la nena no entenia. Mai no havia sentit la mare així. Els lleus xiuxiuejos del pare, intentant calmar-la en va, la van tranquil•litzar, fins que, va escoltar aquelles paraules desesperades que encara ara li ressonaven dins seu:
- No em deixis Pau, no, no per favor... Jo sense tu no sóc res...

Els pares és van separar. Ell s’havia enamorat d’una altre dona i les deixava.
A l’angoixa que va experimentar l’Ester en un principi, van anar afegint-s’hi sentiments que una nena no sap anomenar. – Una barreja de ràbia, menyspreu, fàstic...
Cada cap de setmana que li tocava passar-lo amb ell i aquella bruixa, que a sobre estava embarassada, era un autèntic suplici. La ignoraven, passaven d’ella i la feien sentir incòmoda.

- Mare, no hi vull tornar amb ells, no m’estimen, em renyen per tot. Quan ja no puc més i ploro, aquella dona li diu al pare - Pau fes callar a aquesta nena malcriada, que desperta en Pau petit. Ell ve com un gos llebrer i amb diu desdenyós – Calla d’una vegada figa flor que despertaràs a ton germà, Cada vegada ets més pastada a ta mare...

L’Ester va anar a aquella casa fins que el jutge li va demanar el seu parer. En aquell moment, va començar una vida nova.

- No hi tindre que anar més es repetia satisfeta!

Però dia a dia al voltant del seu cor, s’havien anat instal•lant capes i més capes d’una substancia desagradable, llefiscosa... Cada cop que anava al jutge perquè el pare no li pagava la manutenció s’anaven fent més i més dures i, encara que a ella li semblava que era un mal menor, va notar que no tan sols l’enutjaven, sinó que també, la ferien a ella.

El psicòleg li va dir que d’aquest sentiment se’n deia odi.

Comentaris

  • L'odi no dissol l'amor[Ofensiu]
    joanalvol | 15-06-2012 | Valoració: 10

    Tenia un comentari pendent a fer-te. He vingut al teu racó i m’he aturat en “Mai més”, aquest relat que dediques a l’odi.
    L’odi és un sentiment que, com tots, expressen una situació personal. L’odi és el pol oposat a l’amor i els extrems es toquen. L’odi perjudica molt més a qui el sent que a qui va destinat. L’Ester és jove i jutja superficialment. La separació l’ha empès a separar els seus sentiments: odi envers el pare, amor envers la mare. I així es compensa en una mena d’equilibri.
    Crec que sempre és millor perdonar i no convertir el judici amb odi.
    El relat, com sempre, m’ha agradat.

    Una abraçada
    Joanalvol

  • Un llast que impedeix volar[Ofensiu]
    Unaquimera | 12-06-2012 | Valoració: 10

    Sort en tenen les criatures, ja que n’hi ha d’afortunades, que viuen una separació menys traumàtica que aquesta que refereixes en el teu text dedicat a l’odi, un sentiment sens dubte “desagradable i llefiscós” que enverina a qui l’experimenta, ferint-lo com a persona.
    Quan l’odi s’instaura endins d’alguna persona, pot arribar a fer malbé les relacions de qui el pateix amb els altres, condicionant el seu present i el seu futur.

    Cal esperar que les Ester que en saben el nom d'allò que les pertorba i reconeixen el sentiment a què fa referència, se’n puguin lliurar d’ell i viure sense aquest llast que els impedeixi volar...

    M'he adonat que tinc varis relats teus sense comentar: A veure si em puc posar al dia abans que comencin les vacances!

    T’envio una abraçada fresqueta, abans que acabi la primavera,
    Unaquimera

  • L'has clavat[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 27-03-2012 | Valoració: 10

    La definició d'odi, vull dir. Si alguna cosa és, que llegeixin aquest relat! Fantàstic! Un fet tan quotidià, per desgràcia, tan ben descrit, tan senzillament descrit, tan sincerament descrit que arriba on ha d'arribar: a la consciència. Entens el sentiment de la nena, el suquet que va generant-se dins seu. Felicitats! Una abraçada.

    Aleix

  • Les separacions...[Ofensiu]
    brins | 23-03-2012 | Valoració: 10

    Ens expliques, Naiade, una història molt trista però, malauradament, quotidiana. El trencament d'una parella sempre presenta situacions difícils amb problemàtiques molt complexes i doloroses, i qui més les solen patir són els fills. Tan sols l'amor dels pares pot alleugerir aquest dolor; per sort, no tots els pares són com els teus protagonistes, n'hi ha que, després d'una separació forçosa, aboquen encara més amor en els fills, lluiten per aconseguir la seva felicitat oblidant passades rancúnies amb la parella i acollint-se a realitats inexorables.

    Un bon relat, Montserrat, felicitats!

    Pilar

  • És odiós![Ofensiu]
    Materile | 21-03-2012 | Valoració: 10

    Hi ha situacions que fan patir molt, sobretot perquè qui més en paga les conseqüències són els fills. Però: què passa quan la mare no vol donar aquest disgust al fill.
    i aguanta un matrimoni, sovint, d'un home maltractador psicològicament?
    Quina mena d'odi neix?
    Molt bé Naiade.

    Maria Teresa Galan

  • F. Arnau | 15-03-2012

    Com molt bé ens contes al relat, sempre ho pague ells, que no tenen cap culpa, els més dèbils, i tot per l'egoisme dels majors...
    Una abraçada!
    FRANCESC

  • Bon relat![Ofensiu]
    free sound | 14-03-2012 | Valoració: 10

    ...posar-se a la pell dels infants...
    ...que s’han de menjar els problemes dels grans.
    Les separacions i les relacions són complexes,
    però els sentiments són el motor de la nostra vida.
    Cal posar-hi cor i cap! Felicitats.

  • s'ha de vigilar molt...[Ofensiu]
    joandemataro | 14-03-2012 | Valoració: 10

    amb les criatures quan els pares se separen, ells no tenen culpa de res

    un bon relat naiade, per a la reflexió, que sembla ser que estava a punt d'extingir-se

    abraçades
    joan

  • Odi...[Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 14-03-2012 | Valoració: 10


    Malauradament és una descripció molt real de com es deu sentir més d'una criatura amb els pares separats. L'odi hi flueix sense buscar-lo.

    Està molt bé, trist però cert.

    Una abraçada.

    Gemma

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Naiade

Naiade

246 Relats

1711 Comentaris

275194 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Fa temps que escric, necessito plasmar el que porto dins. També m'agrada pintar, pel mateix motiu.
Però escriure per un mateix no té cap gràcia, necessito estar en contacte amb gent que també li agradi i poder compartir i intercanviar opinions, consells.
Varen parlar-me de relatsencatala i aquí estic, satisfeta de formar-ne part.

R en Cadena



(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")


Lèvingir en va encadenar i jo he passat la cadena a orchid i entortilligat. També a gaia1, Follet, Blaumar i Atlàntida

Per qualsevol cosa aquest és el meu e-mail:

mlloretp@gmail.com