mai clar

Un relat de: raima

No es pot tenir mai clar
Si es vol peix o es prefereix carn...

Quan ensumes l'esquena
Fosca
D'algun obrer descarat
Que es fuma el matí
Y t'espenta a l'esglai.

Aquelles mans fortes
Que em ballarien
Pel cos
Melodies acompasades
Desitge.

No es pot tenir clar mai
Si en l'últim moment et quedes
O en un primer moment te'n vas.

Aquells llavis metropolitans
Que no paren de parlar
Y ningú escolta...
Aquest tros de carn escaldada
Que em crida calenta
Y s'obri y es tanca
Y deixa vore la llengua
Mullada, astuta
Que em despulla
Per ma pròpia voluntat.

No es pot tenir clar mai
Si vas amb compte
Res no faràs
Mai clar
Si estàs calenta
O t'has quedat gelà

Les persones mengem mirades
O són les mirades les que ens
Mengen a nosaltres?

No es pot tenir mai clar
Si aquesta nit ixes
O si diumenge aprofitaràs.
Si vols un amic fort
O sols encontres sexuals.

No es pot tenir clar mai
Si crides o et quedes callà
Si busques o si ja ho has trobat
Si estudies o et poses a treballar
Si tens raó o no l'has tinguda mai
Si vens amb mi o et quedes allí parat
Si agafes el cotxe o millor vas caminant
Si et pintes les ungles o les deixes com estan
Si em compre el roig o algun dia me'l regalaran.


Comentaris

  • està clar.[Ofensiu]
    raima | 06-03-2008

    Està clar. El meu poema no pretén ser normatiu ni dialectal, sinó que pretén ser meu. Simplement m'he expressat amb les paraules que he considerat adients.
    La veritat és que espere que no llisques els relats simplement per corregir-los lingüísticament, ja que no els podràs gaudir, simplement és un consell.
    Hem d'utilitzar i estimar plenament la llengua...i no passar-nos la vida corregint els errors dels altres...perquè en fem molts i els fem perquè la utilitzem, simplement.
    Tant de bo m'entengues i no cregues que els teus comentaris són ofensius per a mi, entenc la teua postura. I per tant, si vols, pots corregir-me també aquest comentari, que pot ser també des del teu punt de vista, tinga alguna errada.
    Gràcies, de totes maneres, per prendre't la molèstia.

    I ja que estàs, corregeix el teu comentari, que té faltes d'octografia. Utilitzes els temps verbals del català central, però no de manera unificada...pense que hauries de mirar-te'l i corregir-ho, ja que per a tu és tan important:

    exemples:
    m'agrà
    Lo que no es pot fe

    L'ús del "LO" deixa molt que desitjar...

  • clar i català,valencià o balear[Ofensiu]
    Reivindica | 23-01-2008 | Valoració: 1

    Benvolguda raima:Un cop llegit el seu comentari,em veig en l'obligació de contestar-lo,que no es pense que parlo per parlar,ja que en efecte conec i estimo altres aspectes dialectals que existeixen en la llengua i no m'agrà que les prenguin pel pito del sereno.
    M'explique:Per mantenir la lleialtat amb la seua varietat,a la que s'acull vosté per justificar el seu vocabulari,hauria d'haver dit on diu:

    Melodies acompasades-- Melodies acompasaes
    tros de carn escaldada -- tros de carn escaldà
    Mullada, astuta -- Mullà, astuta
    mengem mirades -- mengem miraes
    Mengen a nosaltres? -- Mengen a naltros? o Mengen a mosatros?

    Lo que no es pot fer és:ara si,ara no,i eixa vegà que ens beneeixi un patró o un altre,segons troni!
    Esperant que no em trobi poc respectuós una altra volta amb vosté,la saludo atentament.

  • abans aprendre que reivindicar[Ofensiu]
    raima | 17-12-2007

    Els teus comentaris em resulten tan apropiats com poc respectuoses les teues formes de parlar-ne.
    Però bé, cadascú que mire per ell...
    Pel que fa a la "y", no crec que et resulte massa complicat al primer cop d'ull que es tracta d'un error vinculat a l'ús de programari informàtic que malauradament no utilitza ni permet utilitzar correctament la llengua "que jo també estime". En aquest cas concret, la "i" es transforma en "y" automàticament.

    D'altra banda, pel que fa al segon aspecte que has assenyalat, supose que com a tan bon coneixedor/a de la llengua que sembla que ets pel teu to, saps que sovint les persones que escrivim gaudim transmetent als altres aspectes dialectals que també existeixen en la llengua, o d'això te n'oblides?? doncs com pareix sí. T'explique: en la meua varietat dialectal, els sufixos -ADA, -ADOR que provenen del llatí, pateixen la caiguda de la -D- intervocàlica, donant lloc a resultats com: VEGÀ (vegada), AIXÀ (aixada), CALLÀ (callada), GELÀ (gelada)...i un llistat molt més llarg et podria fer, però crec que amb açò tindràs prou per obrir una mica més els ulls.

    Un consell: si tant estimes la teua llengua aprèn-la en la seua totalitat i diversitat i no et mires el melic, així no arribaràs enlloc.

  • Reivindica | 14-12-2007 | Valoració: 2

    No em queda clar en quin idioma has escrit el relat.
    Sembla català, però has comet tantes faltes,tants assassinats de tots tipus,tants cops li has donat a la llengua,que no la puc reconèixer.
    Jo m'estime la llengua i em fa mal veure aquesta mala jugada en casa,aquest gol en pròpia porta.Fixa't:

    Y t'espenta
    Y ningú escolta...
    Y s'obri
    y es tanca
    Y deixa vore la llengua
    Si estàs calenta O t'has quedat gelà
    Si crides o et quedes callà

    No saps encara,que en català,en valencià,en balear..... s'escriu "i"?
    No saps que gelà i callà són passats?Tu els fas servir mal escrits.
    Reflexiona,raima.

  • El polvo es queda curtíssim[Ofensiu]
    Bonhomia | 03-11-2007 | Valoració: 10

    Desig. Atreviment. Simbologia indefinida. Jo, els problemes del sexe els tinc mal solucionats. Tinc el desig cardat per una medicació per la meva esquizofrènia amb esquizoafectivitat. Ai, déu meu... el dret a decidir!
    Però, malgrat el que exposes al final, jo crec que es pot tenir tot clar com el cel retallat per núvols tan blancs que la llum del sol que s'hi reflecteix et dóna una energia que dóna pas a una unió pura amb l'univers, meravellós com ell sol, plè de sorpreses amagades en llibres que pocs es dignen a obrir, i que volant ja no saps què cerques, perque no t'importa: t'ha absorbit l'univers. Doncs a conèixer maneres d'alliberar-se! El més enllà! L'interior més profund que el millor polvo de la història!

Valoració mitja: 5.75