Magre enterrament de Bartleby

Un relat de: gabriela

Final d'una vida, principi d'un nou camí, d'una nova vida. Aquesta serà la frase més tendra del relat de l'enterrament de Bartleby. Aquest relat l'escric per tal d'oblidar-lo sense que sigui oblidat.
Ni el sol va aparèixer en una cerimònia freda com l'abaraçada de la mort. El capellà, un home que , saltava a la vista, tenia poca creença religiosa i sí gran interès pels diners, i jo érem els únics assistents. Més endavant, aparegué també el responsable de la funerària, un home que venia els taüts com un fruiter ven la fruita als mercats. Després d'aquesta freda i absurda cerimònia, quan el cos ja dipositava on el seu destí havia decidit, vaig fer una petita cerimònia entre ell i jo.
Volia creure'm que encara m'escoltava i m'intentava disculpar. El meu desig s'havia complert i ara em sentia culpable. Havia desitjat deslligar-me d'ell , que s'apagués la seva font d'energia si era necessari, pero que desaparegués de la meva vida. Havia desitjat tan sols pels meus interessos, i ara havia aconseguit que desaparegués el seu cos i possiblement també la seva ànima. Una ànima que s'ha dissolt en l'aire, una ànima que m'envolta.

Sense més paraules puc explicar el sentiment que m'envolta cada matí. Un sentiment que , sens dubte, s'ha dissolt en el mateix got que l'ànima de Bartleby.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer