Màgia de nit

Un relat de: Naiade

El meu cos inert sembla inexistent
només tinc la ment intacte
l'ànima neta
i lliure el pensament.

Només ella ho sap
avesada a llegir en els meus ulls
que puc sentir-ho tot
des de dins de la meva presó.

Com cada capvespre m'acarona dolçament
l'hora de visita s'acaba
encara que no puc notar-ho
sé que em fa un petó.

Assegut rere la finestra
volent plorar sense aconseguir-ho
observo els tons del firmament
els mil colors que canvien constantment.

La ment es deixa hipnotitzar
per la màgia del ocàs
blaus que es barregen amb taronges
donant pas als rosats i liles.

Poc a poc el sol s'amaga rere la muntanya
una fosca mantellina va acaparant el cel
apagant les coloraines
per deixar pas al fanalet de lluna.

Comença la màgia de cada nit
no sé si dormo
però si que volo
com un ocell nocturn.

Amb desplaço cap e ella
contemplant com es despulla amb silenci
i s'estira al llit, pacient
esperant-me a mi.

Una veu interior li fa saber
que ja he arribat
m'apropo al seu cos alliberador
mentre li dic sense veu
amor meu, ja sóc aquí. Amb tu.









Comentaris

  • FELICITATS![Ofensiu]
    nuriagau | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

    Núria Gausachs i Cucala

  • Un poema per recitar a cau d'orella...[Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 04-08-2008 | Valoració: 10

    En la primera estrofa ja deixes clar que reflectiràs la història d'un amor probablement platònic. El cos roman inert, i el que configurarà l'esperit del poema serà la ment. Ella ho sap, continues dient, i no descrius el dolor que ocasiona aquell silenci. Perquè l'amor pot comportar dolor i patiment. En cap moment dónes a entendre que sigui una amor no correspost (ben al contrari: semblaria que ella no s'atreveix a confessar també l'amor que sent), però tampoc no dius explícitament que ella correspongui. "Només ella ho sap -dius-avesada a llegir en els meus ulls [...]"
    que puc sentir-ho tot

    Les descripcions del capvespre, expressió ben coneguda de l'ànima romàntica i enamorada, assoleixen el matís de la introspecció:

    "Comença la màgia de cada nit
    no sé si dormo
    però si que volo
    com un ocell nocturn".

    I el final, un petit regal fabulós, és una aproximació a ella mitjançant la ment. Esdevé un reflex de la passió continguda, una telepatia de sensacions enyoradisses. El que més endolceix el poema i atrapa als lectors i a les lectores és que no parles, com et deia de bon començament, del dolor que provoca l'amor platònic o un amor no correspost. És el reflex d'un amor autèntic capaç de minimitzar tot allò que, a priori, podria fer-lo trontollar: la distància, el fet d'ésser platònic o no correspost, etc.

    Gràcies, Naiade, per tots els teus comentaris!!! I més gràcies per aquesta sensual Màgia de nit!

    Una abraçada!

    V.

  • Gran poema d'amor[Ofensiu]
    Bonhomia | 04-08-2008 | Valoració: 10

    Bon poema d'amor. A mi m'ha passat que vull plorar a vegades i no puc. Fa temps que no em passa, perque suposo que m'accepto més a mi mateix, però el que tu exposes en la situació suposo que és en un altre context, en aquest cas romàntic.
    Jo, el que penso de l'amor és que enganya molt, que són coses que sembla que la gent té molt clares però que l'amor autèntic no resideix en la parella.
    En fi, és un gran poema d'amor ( cadascú pot pensar de moltes maneres ). Noto com progresses i progresses. Felicitats, Naiade.


    Sergi

  • Amor empresonat[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 02-08-2008 | Valoració: 10


    És un amor molt maco, aquest que ens has presentat. M'encanta com escrius, et seguiré llegint si n'escrius de nou. Espero que et vagui bé l'estiu, gràcies.

    Una salutació d'ullsblaus1.

  • Hola:[Ofensiu]
    jos monts | 31-07-2008 | Valoració: 10


    Amb aquest relat que acabo de llegir, et tinc que dir-te que m'ha agradat.
    Amb feia la impressió, que feies dues coses, escriure i pintar un quadre ja que el que presentes en portada es magnífic.
    Tens que pinta tan bé com escrius, l'art es porta dintre i sura sense esforç.

  • L´amor[Ofensiu]
    ESTEL | 25-07-2008 | Valoració: 10

    Sempre hi ha algú que t´escolta en el teu silenci.
    És molt trist i molt dur mancar de tant solament un dels teus sentits i de les teves possibilitats com ésser. Però vist d´un altre planell és una història d´amor tendra i preciosa.

    un petó

  • Dramàtic[Ofensiu]
    - | 18-07-2008

    Atrapat en el "no ser", i conscient de que s'està perdent allò que tant ansía, viatja en somnis cada nit fins a ella. No pot sentir el contacte quan és present i l'ha d'imaginar quan no hi és. Només pot tenir un final feliç si la situació és transitòria. Si és irreversible, ambdós estan abocats a la frustració… Un relat tristíssim, tal com jo l'entenc, i molt emotiu...

  • M'encanta...[Ofensiu]
    onatge | 18-07-2008 | Valoració: 10

    la màgia de nit.
    Un poema profund en el temps de la mútua vivència...
    Regalima tendresa...

    Salut.
    onatge

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Naiade

Naiade

246 Relats

1711 Comentaris

274353 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Fa temps que escric, necessito plasmar el que porto dins. També m'agrada pintar, pel mateix motiu.
Però escriure per un mateix no té cap gràcia, necessito estar en contacte amb gent que també li agradi i poder compartir i intercanviar opinions, consells.
Varen parlar-me de relatsencatala i aquí estic, satisfeta de formar-ne part.

R en Cadena



(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")


Lèvingir en va encadenar i jo he passat la cadena a orchid i entortilligat. També a gaia1, Follet, Blaumar i Atlàntida

Per qualsevol cosa aquest és el meu e-mail:

mlloretp@gmail.com