M

Un relat de: Bruixot

La meva mare és la nit,
aquesta freda i feixuga nit que m'acarona els sentits.
Ella sap els meus secrets més amagats;
quan ningú em veu sota la foscor,
ella s'ajeu amb mi i em besa el glan.

La meva mare és la mar,
aquesta dolça i mansa mar que m'acarona la pell.
Ella sap els meus plaers més prohibits;
quan tothom pensa amb la puresa
ella m'acaricia els llavis i se'm veu el semen.

Però jo sóc sol damunt aquesta insòlita terra
i les meves llàgrimes llisquen per el meu pit tremolós.
El punyent terror per a totes les coses;
aquest és el meu pare infinit.

Comentaris

  • repulsivament seductor[Ofensiu]
    atram | 05-02-2007

    Misteriós, atractiu, atraient.
    El vaig llegir ahir, després d'escoltar l'escriptoteca (no estic gaire d'acord amb algunes de les coses que es varen dir), però que em varen fer anar a descobrir els teus relats més antics.
    Com tan bé saps fer tu, mesclant impressions en el lector, generes repulsió i tristor, tendresa i bellesa.
    Si em permets la gosadia, és un poema tremendament freudià (què t'he de dir), on la mare és protectora, és amant, és omnipresent. El complex d'Edip etern dels homes amb les seves mares. L'incest impronunciat.
    El pare, aquell rival, aquell qui ha sacsejat la teva ànima de nen i t'exigeix una duresa d'home que no esteu segurs de voler representar. Ara el pare infinit el portes a dins, terrorífic, punyent, ja forma part de tu.
    La mar és la mare, la imatge de l'origen de la maternitat, la fecunditat en les cultures mediterrànies, i en el nostre subconscient (i en els somnis).
    Llegint aquests poemes la tristor travessa la pantalla i em penetra pels ulls fins molt a dins. Realment molt diferent del caire més irònic i rabiüt dels últims temps, no?
    M'ha agradat molt, també.

    una abraçada.
    atram

  • bonic poema[Ofensiu]
    Shu Hua | 30-10-2005

    m'inspira tendresa, tot i que queda una mica incestuós, a banda de tenir dues mares, que les dues et serveixin d'amants...
    veig que per lo dolent has triat un pare.
    Trobo que fas poesia força bona, amb bon estil.
    ahir us vaig prometre a tots que us comentaria i ja ho he fet... i amb molt de gust.

    Una abraçada
    Glòria

l´Autor

Foto de perfil de Bruixot

Bruixot

102 Relats

723 Comentaris

211869 Lectures

Valoració de l'autor: 9.69

Biografia:
Vaig neixer a la Vila de Sants, fa bastants anys. Treballo de professor, però no de literatura ni llengua ni res similar.

He publicat algunes poesies en llibres col·lectius, i alguns contes en reculls. També he participat en recitals col·lectius.

Podeu veure el meu blog sobre relatsencatalà i altres coses a

bruixot.blogspot.com

AGRAEIXO COMENTARIS I CRÍTIQUES SINCERES. TAMBÉ AFALACS. SI EM VOLEU DIR QUE NO US HA AGRADAT TAMBÉ. O QUALSEVOL COSA QUE US HAGI PROVOCAT EL MEU RELAT.