L'última invasió

Un relat de: Teresa Saborit

Calla!

Tu no saps el què és. No saps el què és. No saps... El veuràs entrar a casa, com si no passés res. Et saludarà, li tornaràs el somriure. En una cerimònia mil cops repetida, veuràs com posa les claus al pany i empeny la porta. La candidesa del seu rostre desapareixerà tan aviat com creuï el llindar; però tu no ho veuràs.

Calla!

Arraulida en un racó, sento el seus passos. Quieta. En silenci. Amb els ulls plens de llàgrimes. Amb les ungles rosegades. Amb el cos podrit de blaus. M'estirarà als cabells, m'arrossegarà a la força fins a l'arena del circ. El Cèsar ha dictat sentència. El terra de la cuina. O el del menjador. O el de l'habitació. O el del bany. No importa. Contra el terra de no importa, a qui ningú no importa, em trencarà els ossos, em destrossarà els músculs, em rebentarà les venes, em deixarà estesa, morta, enmig d'una taca vermella; vermella de sang. Demà el meu rostre serà una fotografia a peu de pàgina en un diari d'abast nacional: «Víctima número...» El teu testimoni parlarà per dir que el monstre semblava un ésser normal; normal!

Calla!

Arraulida en un racó, sento el seus passos. Sento com et saluda, com tanca la porta. Sento com s'acosta, un peu rere l'altre. Sento la seva respiració continguda, la seva ràbia. Sento com prepara la invasió, una vegada més, com fa girar el pom de la porta, com entra en el meu territori amb els ulls embogits, amb el puny enlaire.

Una bala al cor li desencaixa la mandíbula. El tret em ressona a les orelles. La pistola em cau de les mans.

Parla ara; si pots.

Comentaris

  • No cola[Ofensiu]
    Pau Mora | 23-12-2011

    Trobo que el final és massa americà, massa "peliculero". Només faltava l'aparició del nou noviet i tots contents perquè han matat al dolent.

  • t'he llegit[Ofensiu]
    Endevina'm | 21-04-2009

    i m'ha agradat!

  • Gràcies per haber participat[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 01-02-2009

    Colpidor relat tot dolor i ràbia. Narració que comença amb to acusador i tot seguit, en primera persona ens fas sentir la por i la rancúnia de la protagonista del fet luctuós per al que ens prepares. Història en tres actes, estil clàssic de narració, no tinc peròs, actual i inquietant, que et duu a pensar on volem anar amb aquesta societat en la que vivim.
    Títol escaient i adequat, extensió del relat també adient, i les paraules clau invisibles. (Si no fos que tu ens n'has marcat quatre, per ser vistes.)
    Un relat marca de la casa. Gràcies per participar.
    Crec que "Creuï", va sense la dièresi. Pecata minuta.


    I no crec que pugui afegir-hi res més, és un relat preciosista i amb un nivell literari mol acurat, i que va guanyar amb justícia, malgrat els altres relats presentats al repte també tenien els seus ingredients per guanyar.

    Ens veiem diumenge calçotejant!

    Ferran

  • Felicitats pels teus quatre anys a RC![Ofensiu]
    nuriagau | 11-01-2009

    Felicitats pels teus quatre anys a RC!







    Els Dracs Alats existeixen i a RC, també.

    Núria Gausachs i Cucala

  • Moltes felicitats![Ofensiu]
    bocidecel | 11-01-2009 | Valoració: 10

    Veig que ja en tens, però ja tens tots els relats ocupats. Moltes gràcies per ser-hi, per les teves paraules i les teves idees engrescadores! Una abraçada.

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • Felicitats!!![Ofensiu]
    F. Arnau | 11-01-2009 | Valoració: 10

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

    Molt bona la idea!!!

  • Ets una craacKKKKKK[Ofensiu]
    gypsy | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

    petonsss!

  • Felicitats bombera!!! Havies de ser tu la primera!!!!!òndia, rodolí...[Ofensiu]
    angie | 11-01-2009

    A veure si ho faig bé.

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?


  • Amb frases...[Ofensiu]
    rnbonet | 24-12-2008

    ...ben curtes ens contes tota la tragèdia de la dona, de certes dones. Molt ben aconseguit l'ambient i ben marcat pels tres tremps iniciats per l'anàfora, i desenllaç, amb convicció, ràpid com el tret.
    Ben jugats els temps verbals.

    Bones festes i bon any pròxim amb salut i rebolica!

  • Molt bo[Ofensiu]
    nuriagau | 24-12-2008 | Valoració: 10

    T'admiro. Jo també vaig llegir la proposta d'aquest repte i vaig estar temptada a participar-hi, però, un cop més, no m'hi vaig posar seriosament.

    Després, una llegeix textos, com ara aquest, i es queda com paralitzada i no gosa a fer res més que llegir i admirar allò que altres, tan magistralment, heu elaborat.

    Un relat colpidor i molt actual, que té més mèrit quan un pensa que tenia l'obligatorietat d'incloure quatre mots i fer-lo en un temps determinat.

    Em trec el barret! Enhorabona pel relat!

    Et desitjo un MOLT BON NADAL !
    Gràcies per tot.

    Núria Gausachs i Cucala

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Teresa Saborit

Teresa Saborit

6 Relats

44 Comentaris

11585 Lectures

Valoració de l'autor: 9.80

Biografia:
XI Premi 7lletres 2016
Premi Talent Cambra 2020
XLII Premi Armand Quintana de novel·la 2021
XXXII Premi Novel·la Festa Lletres Catalanes Vallès Oriental
.

Escriptora (Gurb, Osona). 6 llibres publicats i més de 20 premis literaris. Autora d'«El secret del meu nom» (2023), «Casus Belli» (2022), «Barcelona, la rosa i el drac» (2021), «La revolució de les formigues» (2018), «Els llops ja no viuen als boscos» (seleccionat per la Revista Faristol com un dels millors llibres del 2016 per a lectors a partir de 13 anys) i «200 muses» (top 10 ebooks més venuts en català a Amazon vigília Sant Jordi 2016). Coautora de les antologies «El superheroi esguerrat i altres contes» (2016), «Temps era temps» (2012), «Barcelona, t'estimo» (2011), «Microrelats 10×10» (2006) i «Relatsencatalà.com versió 1.0» (2005).

Fundadora i dinamitzadora del portal de creació literària VullEscriure.cat i de LaLlibretaVermella.cat, gamificació de projectes literaris. Em trobareu al blog: TeresaSaborit.cat (premi al millor blog de creació literària Vila de Lloret 2016)


PD. Fundadora, amb un altre pseudònim, del Repte Clàssic (el 24 d'agost de 2005) i de mil idees de bombera ;)