L'últim dia

Un relat de: Àfrika Winslet

Un dia descobriràs que no sóc la millor,
ni la més llesta, ni la més prima, ni la més alta
i, ni tan sols, la més maca...

Descobriràs que el temps ha deixat arrugues
vora les cicatrius no gaire fondes
i que la vida s'escola i cada cop estem més sols.

Un dia despertaràs al meu costat, vés per on,
i em donaràs la mà com cada dos de novembre
i tallaràs el pa de cada dia amb un ganivet esmolat
i farem equilibris per no caure de la fulla
i perquè no caigui la fulla de l'arbre del jardí.

Un dia descobriràs que és l'últim dia
i que no queda res per rebre
ni res per donar.

Paradoxalment, no t'espantaràs ni sortiràs corrents
perquè l'experiència et diu que no fugiràs d'enlloc...

Només faràs un llarg sospir i, només en aquell moment,
sabrem si de veritat... ens estimem.


Comentaris

  • sort que...[Ofensiu]
    Capdelin | 07-10-2006 | Valoració: 10

    no existeix la més... maca, llesta, alta...sempre n'hi ha una que ho és més que l'altra.
    Sort que les arrugues no surten en un dia...
    Sort que no hi ha un darrer dia; sempre espera un demà a l'avui...
    Sort que, quan acaba el cos i els petons, queda la mà per agafar-se i seguir caminant, lentament... malgrat caiguin les fulles de l'arbre i no hi hagi quasi llenya per al foc...
    Potser l'amor és canviar l'ànima de domicili, potser l'amor és un gegant d'or sense penis ni vagina, potser la vida sigui quelcom tan simple com: ploro, m'alleten, ric.
    Ets psicòloga-filòsofa de la vida. Sí, sí, no riguis!
    Petons i una abraçada!

  • I és que...[Ofensiu]
    Ningú- | 07-10-2006 | Valoració: 9

    No sé que dir, davant els teus jocs de paraules, màgics, la resta es queden curts.
    Llegeixo els teus relats, un rere l'altre, i cada cop em sorprenc més.
    Hi ha casos en que les paraules hi són de més, en aquest , no trobo les adecuades per expressar el que sento al llegir-te.
    T'agraeixo el temps que dediques a escriure.

    Moltes gràcies de....

    Ningú.

  • HolA!!![Ofensiu]
    Lídia Raventós Rigual | 13-09-2006 | Valoració: 9

    xafardeixan per aquí he trobat de casualitat el teu poema i... ma encantat!

    molts petons!

    peke!

  • Estimada Tormenta, [Ofensiu]
    Yáiza | 10-09-2006

    avui, revisant els meus relats, he vist que m'havies deixat algun comentari temps enrere. I he pensat: caram, aquesta Tormenta m'ha deixat comentaris i no recordo haver-n'hi tornat cap!! Seré maleducada!! Així que aquí em tens. No et pots creure la sorpresa que m'he endut quan he vist que et dius igual que una bona amiga meva, Laia Pacheco, que es fa dir Àfrika Winslet... No debeu pas ser família, oi? T'ho pregunto perquè fa dies que no la veig enlloc, igual que l'altre noi, en Gerard Vila... aquest tampoc sé on és.... No els hauràs fulminat d'un llampec, noooo!?!??!

    Hahahhahaa, vale, ja paro, prou broma. Realment, m'he sorprès, no sabia que erets tu. Ara quan ens veiem que et dic: Àfrika com sempre, Laia que és el teu nom, o Tormenta, que és com seràs coneguda a partir d'ara?!

    Pel que fa el poema, m'ha agradat molt. Jo també he tingut aquesta sensació de dir "doncs serà veritat que l'amor pot durar per sempre...!! Jo vull!!!!". Ha de ser una sensació única saber que aquella persona era l'adequada, que vas triar bé, i que la proba la tens cada dia, al llevar-te i comprovar que segueix dormint al teu costat... aiii....

    Bé noieta camuflada, un petonarro i fins aviat!!!!

    Yáiza

  • ho sabrem....[Ofensiu]
    Noia de vidre | 07-09-2006 | Valoració: 10

    bons versos i tan i tan net com de costum....
    precios i dolç i tan i tan necessitat...

    m'encanta...

    un peto fort Laia!

  • Quanta elegància![Ofensiu]
    Arbequina | 31-08-2006 | Valoració: 10

    Quanta elegància despren el teu poema. M'ha encantat. El final és, a més, d'aquells que no s'obliden. Tota la idea del poema l'he trobat intel·ligent i molt ben pensada...
    En fi, poca cosa més a dir: M'ha agradat molt llegir-lo.

    Una abraçada.

    Arbequina.

  • Reserva no confirmada.[Ofensiu]
    angie | 29-08-2006

    Mira Afrika, (tal i com diu en Maurici, casualment), ahir mateix tornant a casa amb el mosso, vam veure una parella d'avis agafats de la mà i en veu alta, vàrem dir els dos el mateix... quina sort!. I és la raó per la qual aquest matí he penjat una cançó d'en Serrat al fòrum...(ho pots comprovar) i ara et llegeixo aquest poema i la multitut de casualitats fan que el cor em salti, doncs el destí, tot i encreuar els camins de la gent, no confirma mai les reserves que, amb molta il.lusió, no ens importa fer a temps perdut...

    El temps és allò que sempre ens deixem en algun lloc...

    petons

    angie

  • Gràcies...[Ofensiu]
    ESPIRAL | 28-08-2006 | Valoració: 10

    per afegir-me a la cadena. Ei...aquest poema, bestial, molt dolç...m'ha fet pensar en el pas del temps i el fet d'envellir al costat de la persona estimada...avui en dia, tot un repte.Petons. ESPIRAL.

  • un poema[Ofensiu]

    molt madur i amb molt de significat. No se'm dona molt bé això de comentar, però volia deixar constància del meu pas per ací. Estic fent una rueda de reconocimiento a la gent del full jejeje

    vinga, besets

    annabella

  • M'agrada[Ofensiu]
    errebe | 23-08-2006 | Valoració: 8

    Senzillament això: m'agrada. Et llegiré mes...

Valoració mitja: 9.38

l´Autor

Foto de perfil de Àfrika Winslet

Àfrika Winslet

107 Relats

829 Comentaris

159665 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Bones!! El meu nom és Laia, vaig néixer a Tarragona però des de ben petita visc a L'Hospitalet de Llobregat (visca L'H!). Tinc vint-i-quatre anys i estudio Enginyeria Tècnica en Informàtica de Sistemes a la UPC (Campus Nord, Barcelona).
Agraeixo el temps que dediqueu a llegir-me, els vostres comentaris, consells i crítiques...

Per qualsevol cosa, la meva adreça és:
Laia_fiber [arroba] hotmail.com

I, ara, també podeu visitar els meus blogs:
Àfrika Winslet
La otra Àfrika Winslet ...



eeeiiiii, ja és aquí!! Disponible, si el demaneu, a les llibreries!!

ELS ATZURS - CAMINS PARAL·LELS

Ed. Emboscall


Aquest llibre, del que formo part amb un relat, sorgeix d'un projecte engegat fa un any i compartit per cinc escriptors/es d'arreu de Catalunya que mostren, cadascú en el seu estil i des de la seva visió, una història que té com a protagonista alguna persona propera. El llibre, doncs, és dividit en cinc parts ben diferenciades que reflecteixen alhora la visió d'una realitat concreta i palpable i el tarannà literari de cada escriptor/a.


He arribat fins aquí gràcies a set casualitats:

1- Un dia avorrit i gris em va dur a aquesta pàgina.
2- Algunes persones van llegir i comentar els meus primers relats.
3- Després dels primers relats van venir d'altres.
4- Algú em va donar la mà i em va acostar al fòrum.
5- Vaig descobrir EL REPTE.
6- Vaig començar a conèixer en profunditat tot el que és RC.
7- Vaig descobrir quelcom perdut dins meu: l'escriptura.

Ara, no penso perdre-ho mai més.