Llunyana mort

Un relat de: una ànima més

Com cada cop que torno a casa, acarono suaument aquest objecte inert, aquesta cosa sense vida, que en un passat va ser el centre de la meva. I a pesar que ja és un fet quotidià, tornar al poble i veure-la allí, aquesta maleïda caixeta que no he tingut valor de desfer-me'n, a pesar que ha passat més d'un any, cada vegada tornen, juganeres i tristes a rodolar fins el sol.
És tan difícil acceptar que tot un ésser, i tota la vida d'aquest, càpiguen en una caixeta. La teva olor, la teva mirada, el tacte suau dels teus cabells, i la teua forma especial de besar, se n'aniran amb la pols que tan convertit. Sols quedaran els records, que cada vegada son més abstractes e imprecisos.
I cada dia que et veig, hem maleeixo per ser tan dèbil, no ser capaç de deixar-te anar, de perdre't per sempre, encara que se que ja no hi ets.
Es eixa sensació de que quan torni estarà allí, eix moment en que tanco els ulls i el sent al meu costat, plore; i em faig mal cada cop que els obro i em trobo sola.
Però a pesar de que em faig mal, no puc deixar anar aquestes sensacions, al igual que no puc deixar-lo anar al vent.
Per fi, el vaig deixar anar, era el correcte, el que devia fer. No va ser bonic, ni dur, ni estrany. Surrealisme, massa per poder arribar a sentir res, mai hagués pogut saber de debò que allò gris que sobrevolava la teva pedra preferida, era el teu cos.
I sols vaig sentir buit.
Buida jo, com el teu racó, com el teu coixí, com el teu collar, com la meva casa, com la caixa on et van enterrar.

Comentaris

  • la seva presència convertida en vent[Ofensiu]
    Avet_blau | 19-10-2008 | Valoració: 10

    Si la persona estimava el lloc,
    es el millor espai per recordar-lo,
    alla on ell vibrava i s' emocionava.

    La seva presencia convertida en jespa , fulles, vent, el converteix en immortal.

  • Cicle vital [Ofensiu]
    Unaquimera | 19-10-2008 | Valoració: 10

    La mort, que normalment sembla tan llunyana, de vegades s'apropa... fins i tot massa... i agafa la mà d'algñu que coneixem molt bé i se l'emporta.
    Aquest moment de l'absència és el que retoma el teu relat, trist i seré,

    D'aquell ésser "... quedaran els records, que cada vegada son més abstractes e imprecisos", però també les paraules que va arribar a escriure, així com els seus somriures si van ser immortalitzats: les cendres i els papers poden desaparèixer, però no el fruit que van donar.
    I qui dóna fruit, continua el cicle de la vida...

    T'envio una abraçada ben plena i mots i somriures,
    Unaquimera

  • M'ha agradat molt[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 24-09-2008 | Valoració: 10


    Tens fusta 'ecriptor, que has escrit algún llibre. Es que els teus textos estàn molt bé!

    Salutacions i gràcies.

    ullsblaus1

Valoració mitja: 10