Lliure com un vers

Un relat de: Xantalam

*


Penjades, en relleixos sadollats de cireres
on no arriben les nostres mans àvides,
ni l'extrem esquerdat de les badoqueres;

amagades, entre lletres de sorra del temps,
suor corcada de les paraules,
jauen les idees rere els lloms de pell.

Pujaré dalt d'un quer, s'arbraran els nostres braços
i amb el tou dels dits les tocarem,
entre besllums de capvespres ala-rojos.

Em lligaré a les baules d'una cadena llarga,
a un verger de verisme i bellesa,
sobre tantes, tantes pàgines groguenques...

Sotmesa, encarcerada per reixes de llibres,
entre els barrots clamaré: vull ser
lliure com un vers, dit per uns llavis verges.


Comentaris

  • La llibertat[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 31-08-2009

    És tant i tant sentir-se lliure. Gràcies per aquesta bona sensació.

  • Un poema...[Ofensiu]
    rnbonet | 28-08-2009

    ...preciós i original, amb un acabament encara més bell!

    Va tot bé?

    Salut i rebolica!

  • Empar![Ofensiu]
    F. Arnau | 26-08-2009

    Recorde aquell Repte Poètic, i el teu poema demostra la validesa d'aquesta eina per a nodrir la nostra imaginació, i fer sorgir lo millor de dins nostre.

    M'agrada moltíssim la darrera estrofa:

    "Sotmesa, encarcerada per reixes de llibres,
    entre els barrots clamaré: vull ser
    lliure com un vers, dit per uns llavis verges."


    Crec que és definitiva!

    Una forta abraçada!
    FRANCESC

    PS I gràcies pel vostre suport en el meu debut al poble com a autor...

  • El teu poema...[Ofensiu]
    onatge | 25-08-2009

    Em transporta el clima de cada vers... L'accent que malgrat que no hi sigui hi és... Sento hi veig el paissatge en vers i el del teu interior. Imagino l'ombra, la seva llum el seu silenci, i a cada branca el fruit del desig i la passió...

    Salut.
    onatge

l´Autor

Foto de perfil de Xantalam

Xantalam

100 Relats

591 Comentaris

140779 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
Conservo en aquest web, com la llibreta vella que no tinc, els primers poemes (manquen una bona colla de poemes inèdits de la darrera època). Tots ells m'han dut a la publicació del primer llibre "Dona i ocell" en la col·lecció de Poesia Edicions de la Guerra de l'Editorial Denes.

Aquest llibre ha estat guardonat amb el XXXIè Premi de Poesia Manuel Rodríguez Martínez - Ciutat d'Alcoi . Editorial Denes, 2014.





El meu segon llibre, "Quatre arbres" rep el XXXIXè Premi de Poesia Catalana Josep Maria López Picó dels Premis Literaris Vila de Vallirana el 2015 (Viena Edicions, 2016)




***

Nascuda a França per "accident" i anatomopatòloga de professió, són algunes de les dades més originals. Pel que fa a la resta, bastant més corrent... Potser el meu interès per la poesia, i les arts en general, m'ajuda a deslligar-me del més quotidià en l'intent de crear quelcom bell. La meva professió m'ha deixat poc temps lliure que dedico fonamentalment a la família i a llegir. Aquest és el primer pas per aprendre a escriure, però sospito que puc quedar atrapada en la xarxa dels lletraferits.

Maig, 2008

xantalam@gmail.com


Bloc de poesia Enfilant finestres

Bloc del grup de poesia Reversos Reversos grup poètic